וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וירוס זה מוגש לכם בחסות גוגל

23.3.2010 / 16:00

חשבתם שוירוסים מוצאים רק באתרים מפוקפקים? תחשבו שוב. מתברר שגם יאהו וגוגל יכולים להדביק את המחשב

הדעה הרווחת היא שכדי להידבק בוירוסים המצויים באינטרנט צריך לגלוש לאתרים מפוקפקים. אתרי פורנו, הורדות פיראטיות וכדומה ידועים כמקומות מסוכנים בהם יכול הגולש לספח למחשבו איזה סוס טרויאני או שניים. נראה ברור שאין כל סכנה באתרים גדולים ומרכזיים, במיין סטרים של הרשת. כעת מדווח אתר Cnet שלא בטוח שאכן זה המצב. חברת Avast, המייצרת תוכנות אנטי-וירוס, מצהירה שאתרים כגוגל, יאהו ופוקס מציגים פרסומות עם פוטנציאל של נזק. אתרים אלו מפעילים רשתות פרסום המגישות באנרים ושאר פרסומות גרפיות שמקורן בגורמי צד שלישי. באלו, כך טוענת Avast, קיימים לעתים חורי אבטחה היכולים להוביל לפגיעה במחשב. בבדיקה שערכה החברה היא מצאה סקריפטים פוגעניים המכוונים למערכת ההפעלה וכן וירוסי סוס טרויאני .אחת הבעיות הגדולות הנחשפת עם גילוי זה היא העובדה שהגולשים כלל לא צריכים להקליק על הפרסומת כדי להידבק. עצם נוכחותה בעמוד שטען המשתמש מספיקה כדי להחדיר למחשבו את הנוזקה.

בשנה שעברה נמצאו נוזקות בפרסומות שהופיעו באתרים ידועים כמו הניו-יורק טיימס, ו-DrudgeReport.com. אפילו בגוגל וביאהו הופיעו פרסומות כאלו, כאשר מערכת הפרסום של האחרונה (Yield Manager) היא הפרוצה ביותר, לטענת Avast, המספרת שיותר מחצי מיליון הדבקות נבעו ממנה בחודשים האחרונים. גם מערכות קטנות יותר, כמו זו של הרשת החברתית My Space, חשופות לבעיה זו, אך בקנה מידה קטן יותר.

נציג של יאהו הגיב באומרו שהחברה בודקת את הנושא ועובדת כדי לנטרל את התוכנות הזדוניות. נציג גוגל מסר שהחברה גילתה נוזקות בפרסומות שהגיעו מסוכנות DoubleClick (אותה קנתה גוגל לפני 3 שנים) וחסמה אותן. עם זאת טען הנציג כי לא סביר שהמודעות הנגועות הופיעו באתר גוגל הראשי, שכן בחיפוש גוגל לא מופיעים באנרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully