וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאסרה רשמית הכנסת מכשירי אייפד לישראל

13.4.2010 / 15:56

משרד התקשורת החל הלילה להחרים בנתב"ג את המכשירים שעשו דרכם ארצה: "טכנולוגיית הרשת אינה מתאימה לתקינה הישראלית". בעולם משלמים חובבי הטכנולוגיה עד 5,500 דולר למכשיר

אם תכננתם למהר ולרכוש עותק של מכשיר האייפד מבית אפל, אתם צפויים להיתקל במכשול משמעותי. החל מהיממה האחרונה, מונע משרד התקשורת הכנסת מכשירי אייפד לישראל - כך שאם תנסו לעבור במכס עם הרכש החדש, הרשויות צפויות להחרים אותו. לפי שעה, המשרד לא החיל על האייפד "אישור סוג", המוענק למכשירים שמשתמשים בתדרים אלחוטיים. לטענת המשרד, טכנולוגיית הרשת האלחוטית שבה משתמש האייפד אינה מתאימה לתקינה הישראלית. "מכשיר האייפד הנמכר היום בארה"ב בלבד, פועל בהספקי שידור (של מודם ה-Wi-Fi) המתאימים לתקינה האמריקאית", הסבירו במשרד התקשורת. "מאחר שהתקינה בישראל בתחום ה-Wi-Fi דומה לתקינה האירופאית, השונה מהתקינה האמריקאית, והמתירה שידור בהספק נמוך יותר, הרי שהספק השידור של המכשיר מונע את אישור הפעלתו בישראל".

במשרד התקשורת ציינו עוד כי פנו בנושא ליבואנית מוצרי אפל בישראל, iDigital, בבקשה לקבל את כל המידע הנוגע למכשיר לצורך אישור הכנסתו לארץ. ל-TheMarker הגיעה תלונה של לקוח שחזר הלילה מארה"ב. לטענתו, כאשר ביקש להכריז על האייפד שרכש בחו"ל נלקח ממנו המכשיר והוחרם - והוא נדרש לפנות למשרד התקשורת כדי לקבלו. לטענתו, המשרד השיב לו כי "אסור להכניס את האייפד לישראל, שלח אותו בחזרה לחו"ל". בינתיים, טען, נשלח המכשיר למחסני המכס, בעוד הוא נדרש לשלם עבור כל יום שבו מאוחסן המכשיר שם.

לפני יומיים הודיעה רשות המסים כי חמישה מכשירי אייפד ראשונים נתפסו במכס בנתב"ג, מכשירים שאותם ניסו להכניס לישראל ללא תשלום מס. כ-15 נוסעים אחרים הצהירו בעוברם במסלול האדום על מכשיר האייפד שהביאו, ושילמו את המס המוטל. הנוסעים שבחרו להצהיר על המכשיר שילמו במעבר במכס מע"מ בגובה 16% מסך עלות המכשיר - סכום של כ-320 שקל במידה שעלות האייפד הייתה 2,000 שקל. לעומת זאת, אלו שבחרו שלא להצהיר על הרכישה, שילמו קנס ומע"מ - סכום המגיע יחדיו לכ-650 שקל.

עד 5,500 דולר בשביל פיסת הטכנולוגיה

בינתיים ממשיך האייפד להכות גלים ברחבי הגלובוס: לקוחות ברחבי העולם אינם מוכנים לחכות בסבלנות עד להגעת המכשיר למדינתם בסוף החודש - או במקרים מסויימים, עוד זמן רב.

אנתוני אגיוס האוסטרלי מספר כי החליט לנסוע לניו יורק, בטיסה שעלותה 2,300 דולר, על מנת לרכוש 20 אייפדים עבורו ועבור חבריו. אמית ג'יין ההודי מכר 5 אייפדים במחיר 2,250 דולר לאחר שהגיעו להודו באמצעות השוק האפור. רוכש מבריטניה הסכים לשלם 5,500 דולר עבור אייפד באי-ביי.

באוסטרליה, קנדה, צרפת, גרמניה, איטליה, יפן, ספרד, שווייץ ובריטניה צפויה השקת האייפד בסוף אפריל. במדינות אחרות לא ברור עדיין מתי יושק המכשיר. ב-5 הימים הראשונים לאחר השקת האייפד בארה"ב מכרה החברה יותר מ-450 אלף יחידות. אך להערכת אנליסטים, צרכנים מחוץ לארה"ב יהיו אחראים לכמעט מחצית מרוכשי האייפד עד סוף השנה.

להערכת חברת המחקר iSuppli, אפל עשויה למכור 7.1 מיליון אייפדים ברחבי העולם ב-2010, אך יש הערכות אגרסיביות יותר בשוק.

עדכון ראשון: 15:12

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully