וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה לא אנטי, זה וירוס

15.4.2010 / 11:32

הורדתם אנטי וירוס חדש ואתם רגועים? יכול להיות שמדובר בוירוס שהתחפש. מחקר של גוגל מגלה שיש רבים כאלה

האינטרנט מלא במיני נוזקות ותוכנות זדוניות שישמחו להיכנס לכם למחשב ולבצע שם את זממם – את זה כולם יודעים. כדי להתגונן מתוכנות אלה חשוב להריץ במערכת תוכנת אנטי-וירוס ראויה שתגן עליו – גם את זה כולם יודעים. אבל מה עושים כאשר התוכנה שאמורה, לכאורה, להגן על המחשב, היא בעצם זו שפוגעת בו? בלוג הבטיחות של גוגל מגלה כי בשנים האחרונות הופכות שכיחות הנוזקות המתחזות לאנטי-וירוס, כאשר הן למעשה סוג של וירוס בעצמן. "מדובר באיום שכיח ומתפשט. תוכנות מסוג זה מנצלות את חששו של המשתמש שהמחשב שלו פגיע ואת רצונות לתקן את המצב", כותב נילס פרובוס מצוות הבטיחות של גוגל בבלוג.

עוד מספרים בגוגל כי התופעה החלה להתפתח ב-2007, ושבדיקה שנערכה בשנה האחרונה במעל ל-240 מיליון עמודי אינטרנט התגלה כי קיימים יותר מ-11,000 אתרים המפיצים תוכנות זדוניות אלה, המהוות כ-15% מכלל הנוזקות. במחקר שערכה גילתה גוגל כי לרוב יש להתקפות אלו מאפיינים דומים, למשל הימצאן באתרי ספאם ובאתרי מודעות. למעשה, תוכנות האנטי-וירוס המזויפות מהוות חצי מכלל הנוזקות המופצות דרך מודעות רשת – עלייה של 5% מהשנה שעברה.

גוגל מנסה לעזור לגולשים בסימונן של תוצאות חיפוש חשודות במנוע החיפוש שלה והמשך חקר הנוזקות. את ממצאיה המלאים על התופעה תחשוף החברה ב-27 באפריל בכנס שייערך בנושא בסאן חוזה, קליפורניה. בינתיים ממליצה החברה להוריד ולהתקין רק תוכנות אנטי-וירוס ו-anti spyware של חברות ידועות, ולעדכן אותן תכופות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully