וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון הבריאות העולמי: הסלולרי עלול לסרטן

אחרי שנים של עמדות מסויגות, הודיע ארגון הבריאות העולמי כי קיים חשד לקשר בין הטלפון הסלולרי לסרטן. בארגון הדגישו כי נדרשים מחקרים נוספים לפני הוכחה או שלילה של קשר כזה

ארגון הבריאות העולמי הודיע הערב (שלישי) כי הוא חושד כי השימוש בטלפונים סלולריים עלול לגרום לסרטן. קבוצת מדענים מטעם הסוכנות הבינלאומית לחקר הסרטן המליצה לארגון להגדיר את השימוש בטלפון סלולרי כ"גורם אפשרי למחלת הסרטן". הדבר נעשה, לטענתם, לאחר בדיקת כל המחקרים המדעיים הקיימים בנושא.

מדובר בפעם הראשונה בה ארגון הבריאות העולמי מציג עמדה שכזו בנושא. עד כה, טען הארגון כי יש "היעדר קשר מוכח בין השימוש בטלפון סלולרי לסרטן". עם זאת, גם הפעם מדובר בעמדה מסוייגת – בארגון מדגישים כי נדרשים מחקרים נוספים לפני הוכחה או שלילה של קשר בין השימוש בסלולרי למחלה.

"עדיף לשלוח הודעות טקסט"

הסייגים עליהם דובר בדו"ח הארגון הינם משמעותיים. רק במקרה של שני סוגי גידולים בראש – גליומה הסרטני וניורומה אקוסטית השפיר – היו מספיק נתונים כדי לקבוע כי קיים קשר אפשרי בין השימוש בסלולר לסרטן. במקרה של גידולים אחרים, נקבע כי אין מספיק מידע כדי לקבוע. כמו כן, קבוצת המומחים לא העריכה עד כמה גדלים הסיכויים ללקות בסרטן כשמשתמשים בטלפון סלולרי.

"בהינתן ההשלכות הפוטנציאליות של ההגדרה והממצאים על בריאות הציבור, חשוב שייערך מחקר נוסף אשר יבדוק שימוש כבד וממושך של טלפונים סלולריים", אמר מנהל המרכז לחקר הסרטן כריסטופר ווילד. הוא הוסיף כי "כל עוד לא קיבלנו מידע נוסף, חשוב לקחת צעדים פרגמטיים לצמצום החשיפה, כמו שימוש בהתקנים אלחוטיים או שליחת הודעות טקסט".

פורום החברות הסלולריות מסר בתגובה למחקר כי "החברות הסלולריות פועלות ותמשכנה לפעול בהתאם לכל ההנחיות והתקנים הנקבעים על ידי משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה, במטרה להפעיל שירותים סלולריים בטוחים ואיכותיים. על פי ארגון הבריאות העולמי ומשרדי הבריאות והגנת הסביבה בישראל, לפריסה מלאה ומיטבית של אנטנות יש חשיבות רבה בצמצום עוצמות הקרינה הנפלטת הן מהמכשירים והן מהאנטנות".

הסלולרי מגדיל הסיכון לפיתוח גידולים ממאירים

הארגון פרסם מחקר גדול באותו נושא לפני כשנה בו קבע כי אנשים המדברים 30 דקות ביום ויותר במכשיר הטלפון הסלולרי נמצאים בסיכון גבוה ב-40% מאחרים לפיתוח גידול ממאיר במוחם. מדובר במחקר המקיף ביותר שנערך אי פעם לבדיקת הקשר בין גידולים במוח לבין השימוש בסלולרי.

עוד נמצא כי הסיכון לפתח גידולים ממאירים במוח התגלה בייחוד בקרב משתמשים שדיברו באותה האוזן, שם מרוכזת מרבית הקרינה הסלולרית. עם זאת, החוקרים קבעו אז כי לא ניתן להסיק על קשר סיבתי, בשל "הטיות וטעויות מדידה המגבילות את המסקנות שניתן להסיק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully