וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: ניתוק מהאינטרנט - הפרה של זכויות אדם

על פי דו"ח חדש שפרסם האו"ם אין לנתק משתמשים מרשתות האינטרנט בגין הפרת זכויות יוצרים. כמו כן, גינה הדו"ח ניתוק אזרחים מהאינטרנט במטרה למנוע הפגנות

האו"ם פרסם הלילה (שבת) דו"ח חדש ובבסיסו הקביעה כי חיבור לרשת האינטרנט הוא זכות בסיסית של בני האדם, וניתוקם מהרשת מפר את הזכות הזו.

הדו"ח תקף את צרפת ואנגליה שנמצאות בהליך חקיקה שיאפשר לספקיות האינטרנט לנתק משתמשים בגין הפרה של זכויות יוצרים כתוצאה מהורדת חומרים פירטיים. כמו כן, ציין הדו"ח לרעה ניסיונות לחסום גישה לרשת במטרה למנוע הפגנות.

יש לציין כי הדו"ח מפורסם בעת בה הרשתות בסוריה כמעט ונעלמו ממפת האינטרנט העולמית, זאת ככל הנראה כתוצאה מהוראת המשטר לנתק את המדינה מהאינטרנט, החלטה אשר נבעה מהרצון להפריע להתארגנויות של מפגינים כנגד המשטר.

אין זו הפעם הראשונה שתופעה כזו מתרחשת בעולם הערבי, בחודשים האחרונים גם מצרים ולוב נותקו מהאינטרנט על רקע הפגנות כנגד המשטר במדינה.

בדו"ח נכתב כי "ניתוק של משתמשים מחיבור לרשת האינטרנט, ללא קשר אל ההצדקה שסופקה, כולל הפרה של זכויות יוצרים, נחשבת לחסרת פרופורציות, וכתוצאה מכך להפרה של האמנה הבינלאומית לזכויות אזרחיות ופוליטיות".

בהמשך מבקש הדו"ח להבטיח כי "הגישה לאינטרנט תתאפשר בכל עת, כולל בתקופות של אי-יציבות פוליטית", ומוסיף כי "באופן מיוחד, מתבקשות המדינות לבטל או לשנות חקיקת זכויות יוצרים קיימת אשר מאפשרת לנתק משתמשים מרשת האינטרנט, ולהימנע מחקיקת חוקים מסוג זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully