וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפת הסלולר: איך מתגוננים מפני פריצה?

לאחר חשיפת פרשת האזנות הסתר בה מעורבים לכאורה חוקרים פרטיים עולה השאלה, כיצד ניתן למנוע פריצה למכשיר? טלפון פשוט, מכשיר של "אפל" והימנעות משמירת מידע רגיש יגנו עליכם

הסתכלו, בבקשה, על הטלפון הסלולרי שלכם. מהו המידע שיש בו? במקרה ה"טוב", כשמדובר בטלפון מיושן וחסר יכולות, מדובר בספר טלפונים והודעות SMS; במקרה ה"גרוע", יש לטלפון גם גישה למייל הפרטי והארגוני שלכם, גלריית תמונות, יומן, סיסמאות (מוגנות, יש לומר) לשירותי רשת ופריטי מידע רבים נוספים. והמידע הזה יכול להיות שווה לא מעט כסף.

אך יש לסייג זאת. לפני שאתם הופכים פרנואידים לגבי אבטחת הטלפון הסלולרי שלכם, חשבו האם יש למישהו סיבה לעקוב אחר מה שאתם עושים ולנסות לגנוב את המידע שלכם? רובנו, איך לומר, לא מעניינים מספיק, ועל כל סוגיית הפריצה עדיף להתבונן ללא הערכה עצמית גבוהה יתר על המידה. אך כפי שהפרשה שנחשפה כעת מלמדת אותנו, לא מדובר גם בתסריט מ"משימה בלתי אפשרית". אנשים שאת שמותיהם אתם לא מכירים האזינו בסתר לאנשים אחרים, שאת שמותיהם אתם גם לא מכירים - לא מדובר בפרשת סלבס - בסתר. אז איך זה קרה, ואיך מתגוננים?

פריצה - יכולה לקחת דקה אחת

האזנת סתר לטלפון סלולרי היא לא דבר חדש, אך אם בעבר דובר בפעולה מסובכת שדרשה השתלת אמצעי האזנה פיזיים, כיום מדובר בתוכנות, וכמה שהטלפון יותר מתקדם, כך התקנת התוכנה הופכת לקלה יותר. רוב הסמארטפונים בישראל כיום הם מכשירים שבליבם מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל - מערכת שחרתה על דגלה את החופשיות ואת גישת הגן הפתוח. גם סימביאן, שנמצאת בשימוש במכשירי נוקיה, מאפשרת התקנת תוכנות בחופשיות יחסית. וכך, אם תתנו לאדם מיומן כמה דקות עם הטלפון שלכם, כל מה שהוא צריך זה להכניס כתובת לדפדפן האינטרנט של הטלפון, להוריד קובץ ולהפעיל אותו.

והתוצאה האפשרית - ממש לא רק קבלת דיווח על שיחות והודעות SMS. חלק מהתוכנות, למשל, מאפשרות להתקשר בסתר לטלפון עליו מותקנת תוכנת הריגול ולגרום לו לענות אוטומטית, וכך להאזין למה שמתרחש בצד השני של הקו. יש תוכנות שבאמצעותן ניתן לגנוב את גלריית התמונות (תמונות העירום של סקרלט ג'והנסן ובלייק לייבלי שנגנבו מהטלפונים שלהן הן הוכחה חיה לכך).

בעתיד נתייחס לטלפון כמו אל מחשב

איך מתגוננים? הפתרון הכי טוב הוא להיות מודעים לסכנה, במיוחד אם לאנשים באמת יש סיבה לעקוב אחר מה שאתם עושים. המודעות תגרום לכך שלא תתקינו דברים בלי שאתם יודעים מה אתם מתקינים, לכך שלא תתנו את הטלפון לזרים ובסופו של יום גם לכך שלא תשמרו על הטלפון את המידע הבאמת רגיש.

פתרון נוסף הוא להשתמש בטלפון סלולרי שאי אפשר להתקין עליו תוכנות בקלות. זה יכול להיות טלפון פשוט מאוד עם מערכת הפעלה סגורה שלא מאפשרת התקנה של תוכנות או אייפון. הטלפון של אפל, לטוב ולרע, תלוי בגן הסגור של החברה, שלא נוטה לאפשר הכנסה של תוכנות ריגול לחנות שלה. הדרך היחידה בה ניתן יהיה להתקין תוכנת ריגול על המכשיר זה לפרוץ אותו קודם.

אך גם אם תגנו על המכשיר, ואפילו תתקינו עליו תוכנות אבטחה ייעודיות, הגיע הזמן להכיר בכך שחזית הלחימה על הטלפון הסלולרי שלכם נפתחה גם בישראל. לקח לנו יותר זמן מאשר למדינות אחרות; ברוסיה, למשל, גונבים כסף מחשבונות סלולר באמצעות תוכנות מזיקות כבר מספר שנים. בעוד כמה שנים, תתייחסו אל הטלפון בדיוק כמו למחשב בכל מה שקשור לאבטחת מידע.

עוד בנושא:
חשד: חוקרים פרטיים הפיצו תוכנת ריגול סלולרית
סקרלט ג'והנסון פנתה ל-FBI בעקבות פרסום תמונות העירום
תמונות עירום של בלייק לייבלי דלפו לרשת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully