וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויקיליקס מדווחים: המוסד הזמין את רצח מבחוח

בין מסמכי חברת המודיעין סטראטפור שהדליף האתר נמצא מכתב של פרד ברטון, בכיר לשעבר במחלקת המדינה האמריקאית, שטוען כי חיסול מבחוח וחיסולים אחרים הוזמנו על ידי המוסד

מסמכי חברת המודיעין הפרטית Stratfor, אותם הדליף אתר ויקיליקס אמש (שני), ממשיכים לחשוף פרטים מעולם המודיעין. אחד המסמכים שפורסמו מפנה אצבע מאשימה בעניין חיסול מחמוד אל-מבחוח, בכיר חמאס שנרצח בנסיכות דובאי בינואר 2010, כלפי ארגון המוסד - אך לא כמבצע הפעולה, אלא רק כמזמין שלה.

העניין מוזכר בתכתובת של פרד ברטון, סמנכ"ל לענייני מודיעין בסטראטפור, שהיה בעבר סגן ראש אגף הביטחון במחלקת המדינה האמריקאית, עזר לישראל לחקור את רצח רבין והיה מעורב בחקירת רצח הרב כהנא בארה"ב. בעקבות התכתובת בין אנשי החברה עם עיתונאי "הארץ" דאז, יוסי מלמן, כתב ברטון לאחד מעמיתיו ביוני 2010: "יש לי מידע מאוד אמין על כך שהייתה זו עבודה מוזמנת. המשימה הוזמנה על ידי המוסד. בפשטות, עשו אאוטסורסינג (מיקור חוץ, ד"ו) לחוזה. למעשה, מספר חיסולים אחרונים נעשו על ידי גוף שלישי. יש לי גם מידע אמין על כך שההתנקשות בפיזיקאי האירני נעשתה על פי חוזה. פרטים נוספים בפגישת מערכת ביום שלישי, לא יכול לכתוב שום דבר".

מדינת ישראל, שהואשמה על ידי דובאי בחיסול מבחוח ועל ידי מספר מדינות בשימוש בדרכונים מזויפים לטובת המשימה, מעולם לא אישרה רשמית את המעורבות בחיסול, ומבצעי החיסול לא נתפסו 26 מהם, שזוהו על ידי מצלמות האבטחה והתמונות מדרכוניהם פורסמו, עדיין מוגדרים מבוקשים על ידי האינטרפול. המעצר היחיד בעקבות הפרשה בוצע בפולין, שם נעצר "אורי ברודצקי" ביוני 2010, זאת לאחר שגרמניה ביקשה את מעצרו והסגרתו באישום של סיוע לזיוף הדרכונים ששימשו חלק מהמתנקשים. ברודצקי הוסגר לגרמניה, השתחרר בערבות ועזב את המדינה.

חמישה מיליון מיילים של אנשי סטראטפור

מאגר המידע של חברת Stratfor - מכון מחקר וחברת מודיעין אזרחית, בראשה עומד הפובליציסט ואיש האקדמיה האמריקאי, ג'ורג' פרידמן, פורסם אמש באתר ויקיליקס. במאגר ישנם יותר מחמישה מיליוני מיילים של אנשי סטראטפור שנשלחו בין יולי 2004 לבין סוף דצמבר 2011.

לטענת ויקיליקס, המסמכים חושפים את "רשת המקורות של סטראטפור, דרכי שוחד, הלבנת תשלום ודרכי השפעה פסיכולוגיות על מקורות. כך לדוגמה, מופיע המשפט הבא: "אתה צריך שליטה עליו. שליטה זו שליטה פיננסית, מינית או פסיכולוגית... זה נועד להתחיל את השיחה שלנו על השלב הבא שלך". המשפט הזה נכתב, לטענת ויקיליקס, על ידי מנכ"ל סטראטפור לאחד העובדים, כדי להסביר לו איך להשפיע על מקור מודיעיני ישראלי, שמסר לכאורה לחברה מידע על מצבו הרפואי של נשיא ונצואלה, הוגו צ'אבס.

עוד באותו נושא:
ויקיליקס: "קומנדו ישראלי השמיד מתקני גרעין באירן"
"צה"ל אישר חשיפת ויקיליקס: אנו מחסלים מחבלים באמצעות מזל"טים"
"אוסטרליה לא תמכה בישראל באו"ם בגלל פרשת מבחוח"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully