בדיקת "גלובס": כל הסמארטפונים החדשים - במחיר הכי נמוך

הישראלים כבר יודעים שאפשר לקנות מכשיר מחוץ לחברות הסלולר, אך מהססים בגלל השירות ■ עם השקת חנות האינטרנט של סמסונג משתכללת התחרות, לא רק בגזרת המחיר ■ קנייה בחברות הסלולר? לא משתלם

כמה פשוט וכמה נוח להזמין מוצר באינטרנט, ובדרך כלל זו גם האפשרות הזולה יותר. למרות זאת, בזירת מכשירי הסלולר היבואנים הרשמיים לא ניצלו עד כה את השיווק הישיר באינטרנט, וכעת המצב משתנה.

חברת סאני, יבואנית מכשירי סמסונג מובייל בארץ, החלה למכור מכשירי סמסונג ואביזרים לסלולר בחנות האינטרנט שלה, כאשר היא מבטיחה לא רק מחירים זולים או זהים לאלה של חברות הסלולר, אלא גם לאלו שמציעים חנויות פרטיות ויבואנים מקבילים.

למעשה, חנות האינטרנט של סמסונג מובייל פעילה כבר כשנה, אבל לקוחות רבים לא הכירו אותה או נמנעו מלקנות בה בשל המחירים הלא אטרקטיביים ביחס למתחרות. הדבר אילץ את סאני להחליט לא רק להוריד מחירים, אלא גם להציע ללקוחות ערך מוסף כמו שליחות לבית הלקוח בתוך 24 שעות של המכשיר, בנוסף לאחריות ל-24 חודשים הניתנת כבר היום בכל נקודות המכירה של מוצרי החברה. סאני מחזיקה היום 7 סניפים ומתכננת להרחיב אותם ב-7 סניפים נוספים עד סוף השנה. החברה תציע שירות ואחריות דרך הסניפים, כולל שליחות עד הבית, בנוסף לאספקת טלפון חלופי.

על אילו מחירים מדובר? גלקסי S3 נמכר ב-2,750 שקל במקום 3,000 שקל בחברות הסלולר, וגלקסי S3 מיני נמכר ב-1,750 שקל לעומת 1,900 שקל. סמסונג מאפשרת 36 תשלומים, ובהמשך תציע לגולשים לבצע רכישות קבוצתיות בהנחות משמעותיות אף יותר.

10 עד 15 חברים, שיתארגנו יחדיו, יוכלו לבצע דרך האתר רכישה מרוכזת ולקבל הנחה קבוצתית משמעותית: "מדובר בדרך החוסכת ללקוח את עוגמת הנפש ברכישת מוצרי סמסונג מזויפים, מחודשים או מייבוא מקביל", מסביר יובל אטד, לשעבר מנכ"ל winwin מבית "ידיעות אחרונות", סמנכ"ל סחר אלקטרוני בקבוצת סאני.

צעד אמיץ

פתיחת חנות אינטרנט שבה משווקת היבואנית הרשמית ישירות ללקוח היא צעד אמיץ בנוף המקומי, משום שהיא פוגעת בחברות הסלולר - שהן הלקוח המשמעותי של היבואניות. בסאני כנראה מבינים שהשינויים בענף מחייבים אותם לנהוג כך.

בשנה האחרונה, נמכרו כחצי מיליון טלפונים בחנויות הפרטיות ב-2012, לעומת 2 מיליון בחברות הסלולר, על-פי נתוני IDC ישראל. עד היום, הפעילות הפרטית של היבואניות הייתה צנועה יותר. ברס אלקטרה, המייבאת את מכשירי סוני מובייל, מחזיקה דוכן מכירה בקניון איילון ברמת גן ואפשרות לרכישה טלפונית. חברת טאץ' גרופ, יבואנית HTC, מציעה למכירה את מוצריה דרך אתר האינטרנט שלה. ברוב המקרים, המחירים בחנויות של היבואניות אטרקטיביים יותר מאלו של חברות הסלולר הגדולות.

רכישה אצל היבואן הרשמי במחיר נמוך יותר מבחברת הסלולר היא מבחינת הלקוח התסריט הכי טוב שיכול להיות. היבואנים הרשמיים מתחרים ביבואנים המקבילים בעזרת תנאי אחריות טובים יותר, חלקי החילוף אמורים להיות מקוריים ונושא ההתאמה של העברית, אם יש צורך בו, יגיע בצורה טובה.

"חלק מהמטרות בהקמת מערך הסחר האלקטרוני היא לתת לצרכן הסופי את האפשרות והשקט הנפשי ברכישת מוצרי סמסונג ישירות מהיבואן הרשמי, עם חבילת שירות ואחריות מלאה, במחירים האטרקטיביים ביותר בישראל ובפריסת תשלומים נוחה", מסביר אטד את אסטרטגיית החברה.

סאני היא לא החברה הראשונה שמוכרת טלפונים חכמים (סמארטפונים) ישירות ללקוחות, אבל היא בהחלט הראשונה שתיתן שירותי שירות ומכירה משלימים שיהפכו את הרכישה בה לכדאית ביותר. עכשיו צריך לקוות, שחברות הסלולר לא יפעילו עליה לחץ להעלות את המחירים. במצב הזה, היחידים שיפסידו הם הלקוחות.

באייפון זה אחרת

בניגוד לסמסונג, LG, סוני מובייל, נוקיה או HTC, שמחזיקים בארץ יבואן רשמי ו/או נציגות מקומית, בחברת אפל המצב שונה. את האייפון מייבאות לישראל באופן רשמי רק חברות הסלולר אורנג', סלקום, פלאפון והוט מובייל.

חברת iDigital, שהיא היבואן הרשמי לטאבלטים, לנגנים ולמחשבים של אפל, אינה היבואנית של האייפון והיא קונה אותו מחברות הסלולר, כך שלמעשה אין לחברות הסלולר תחרות של יבואן רשמי. השילוב הזה של היעדר תחרות מצד היבואן והפופולריות של המכשיר, מאפשר לחברות הסלולר לגבות מחירים גבוהים משמעותית בהשוואה לחו"ל: 3,700-4,000 שקל לאייפון 5 בגרסת 16 ג'יגה.

מה האלטרנטיבה? חנויות פרטיות שמוכרות מכשירים בייבוא מקביל, לעתים במאות שקלים פחות. לפי זאפ, המחיר הנמוך לאייפון 5 בחנויות הפרטיות עומד על 3,260 שקל. מאחר שרבים בכל מקרה מוותרים על שירות התיקונים של חברות הסלולר ומתקנים את האייפון במעבדה פרטית, רכישת אייפון דרך ייבוא מקביל אינה שונה מרכישה בחברת הסלולר. גם הגרסה העברית זהה, כך שללקוח עדיף למצוא את המקום שיציע לו את המחיר האטרקטיבי ביותר.

טרייד-אין לסמארטפון

מאז שהושק האייפון 5 בישראל, החל הטרייד-אין לתפוס תאוצה בעולם הסלולר. רשתות כמו באג מציעות זיכוי על מוצר ישן ואפשרות לרכוש מוצר חדש. לתחום מצטרפת iDigita: לקוחות שירצו לשדרג את הטאבלט או הסמארטפון שלהם (לא רק של אפל), יקבלו זיכוי כספי לקניית מכשיר חדש במעמד הקנייה. על גלקסי S3 סמסונג מקבל לקוח 1,350 שקל, על אייפון 4 (16 ג'יגה) - 860 שקל ועל אייפון 3GS עם 8 ג'יגה - 200 שקל. כדאי לשים לב שעל מכשיר שני מקבלים רק 90% מגובה ההחזר.

בנוסף, הלקוחות יקבלו 50 שקל הנחה על מוצרים נלווים בחנות.

"אנו ממחזרים מכשירי טאץ' ישנים ומאפשרים זיכוי לרכישת מכשיר חדש, ללא פריסת ההטבה לתשלומים על פני חודשים ארוכים", אומר ערן תור, מנכ"ל iDigital. "חברנו לחברת reebeep הבינלאומית, המובילה בתחום המיחזור של מכשירים סלולריים ומאפשרת פירוק ושימוש מחודש של 98% מן הרכיבים החוזרים לתעשייה".

lg-mobile.co.il

samsungmobile.co.il

touchgroup.co.il

לא משתלם לקנות סמרטפון אצל חברות הסלולר
 לא משתלם לקנות סמרטפון אצל חברות הסלולר