גאדג'טים: סמסונג גלקסי K Zoom - קודם כל מצלמה

הסמארטפון של סמסונג הוא מכשיר נישה, המתאים רק למי שצילום היא פעולה המתבצעת אצלו לעיתים קרובות מאוד במשך היום ■ כסמארטפון, מדובר במכשיר טוב, אבל הדבר היחיד שהפריע לנו הוא העיצוב, שלא יתאים לכל אחד

צרכנים רבים מתייחסים למצלמה כאחד הגורמים החשובים ברכישת הסמארטפון. איכות הצילום בסמארטפונים אמנם טובה מאוד, אך היעדר עדשה אופטית מורגשת. הגלקסי K Zoom של סמסונג בא לענות על הבעיה הזו ולהציע סמארטפון שהוא בעצם מצלמה קומפקטית.

מצלמה: כאן סמסונג לא חסכה - המצלמה מגיעה עם חיישן 20.7 מגה פיקסל, עדשת סמסונג 24 מ"מ וזום אופטי כפול 10. העדשה נפתחת במלוא תפארתה וגודלה, רק כאשר עוברים ליישום הצילום. הפתיעה אותנו לטובה היכולת של סמסונג לשלב עדשה מהסוג הזה בתוך סמארטפון לא גדול במיוחד. איכות התמונות מוצלחת מאוד עם צבעים מעט רוויים. כנראה מדובר במצלמה הטובה ביותר שאפשר למצוא בסמארטפון. בניגוד לתאורת ה-LED המשמשת כפלאש ברוב הסמארטפונים, כאן סמסונג שילבה פלאש מסוגן קסנון (Xenon), שמאפשר להוציא תמונות טובות גם בלילה.

עיצוב: שילוב העדשה אופטית בסמארטפון הוא כאב ראש עיצובי למהנדסי החברה. בסמסונג עשו בסך הכול עבודה טובה. אמנם העדשה בולטת, אבל ה-K Zoom נכנס בקלות לכיס המכנסיים. עוביו 16.6 מ"מ, מה שהופך אותו למכשיר עבה במיוחד, ומשקלו 200 גרם. עדיין מדובר בנתונים יפים כאשר מדובר במכשיר עם עדשה גדולה.

מסך: המסך מגיע בגודל 4.8 אינץ' עם מסגרת דקה ואיכות תצוגה מוצלחת (HD) בטכנולוגיית Super AMOLED שסמסונג כל כך אוהבת.

חומרה: ה-K Zoom עובד בצורה חלקה ללא שום גמגומים. המעבד הוא מרובע ליבות במהירות 1.3 ג'יגה הרץ לצד מעבד כפול ליבה במהירות 1.7 ג'יגה הרץ מסוג Exynos 5260 של סמסונג, כאשר הזיכרון עומד על 2 ג'יגה. נפח האחסון הוא רק 8 ג'יגה - חיסרון משמעותי לטעמנו. ניתן להוסיף זיכרון באמצעות כרטיס (עד 64 ג'יגה). מערכת ההפעלה היא אנדרואיד גרסת קיטקט (4.4.2).

סוללה: הסוללה מגיעה בקיבולת 2,430 מילי אמפר והיא מצליחה להחזיק ללא בעיה עד שעות הלילה. היינו מצפים שמבנה המכשיר היחסית גדול, יאפשר לסמסונג לשלב כאן סוללה עם קיבולת גדולה יותר.

חברת "רם פל שיווק ותקשורת", אחת היבואניות של ה-K Zoom, החליטה לשנות בעקבות פרסום "גלובס", את מסמך האזהרה שצורף למכשיר. הנוסח החדש: "רשת האינטרנט מהווה חלק מרכזי מחיי היומיום של רבים מאיתנו, מבוגרים וילדים. כמו בעולם האמיתי גם בעולם הווירטואלי יש מקומות שבהם ילדים ואף מבוגרים עלולים להינזק כתוצאה מחוסר עירנות. בין השאר, באינטרנט קיימים אתרים ותכנים העלולים לפגוע בילדים, בני נוער ומבוגרים כאחד.

"אנו ממליצים להשתמש בשירותי סינון המיועדים לחסימת תכנים ואתרים פוגעניים, הניתנים על ידי כל מפעילת/חברת סלולר וספקי אינטרנט ללא תשלום, עפ"י חוק. כך, שברור שהכוונה בנוסח המקורי שפורסם בידיעה הקודמת, לא הייתה לחסום את השימוש באינטרנט. ראוי לציין שרם פל שיווק ותקשורת דואגת לציבור לקוחותיה ומנסה לעורר מודעות על הסכנות באינטרנט במיוחד לילדים וכן לבוגרים".

בשורה התחתונה: ה-K Zoom הוא מכשיר נישה, המתאים רק למי שצילום היא פעולה המתבצעת אצלו לעיתים קרובות מאוד במשך היום. כסמארטפון, מדובר במכשיר טוב, אבל הדבר היחיד שהפריע לנו הוא העיצוב, שלא יתאים לכל אחד.

מחיר: 2,500 שקל.

ציון: 8.5.