טושיבה מצמצמת פעילות בשוק הלפטופים הפרטי

תפטר 900 עובדים בתוך שנה, יותר מ-20% ממצבת כוח האדם; כרגע לא נמסרה הודעה לגבי פעילות מכירות המחשבים בישראל ■ תפעל בתחומים של תשתיות חברתיות, ענן, שירותי בריאות ומכשירי חשמל לבית - ולא חומרת מחשב

האם חטיבת הלפטופים של טושיבה בדרך לסופה? החברה היפנית הודיעה היום (ה') שהיא הולכת להפסיק לשווק לפטופים לקהל הצרכניים הפרטי (B2C) והיא תתמקד רק בקהל העסקי (B2B).

בהודעה של טושיבה נכתב כי היא תאיץ את הארגון מחדש של חטיבת המחשוב העסקית שלה, במטרה לשלוט בתנודתיות בעסקי הלפטופים לקהל הפרטי, באמצעות צמצומים משמעותיים, כולל נסיגה משווקים מסוימים. "מהלכים אלו צפויים לתמוך בעסק בהבטחת רווח עקבי בעתיד", מסבירים בטושיבה.

"בשוק B2B, טושיבה תמשיך לטפח לקוחות ועסקים חדשים. החברה תרחיב את מגוון המוצרים הרחב שלה, מתחנות עבודה למחשבי לוח, יחד עם ערוצים עסקיים המשתמשים במגוון שלה. בנוסף תשפר את פתרונות המחשוב על ידי ניצול המגוון של השותפים העסקיים שלה בעסקים הנוכחיים", כותבים בטושיבה.

בטושיבה מתכוונים לפעול בתחומים של תשתיות חברתיות, ענן, שירותי בריאות ומכשירי חשמל לבית. "טושיבה תטמיע בניית מודל עסקי שאינו תלוי במכירות של חומרת מחשב לבד, אלא משלב פיתוח של טכנולוגיות ליבה, כדי לספק שירותים ופתרונות משופרים. צעדים אלה צפויים לגידול במכירות B2B ליותר מ 50% מכלל המכירות בשנת 2016, כאשר בשוק ה-B2C, טושיבה מעוניינת להקטין את מספר בסיסי המכירות ברחבי העולם מ 32 ל-13.

טושיבה הודיעה גם על פיטורי 900 עובדים בתוך שנה, יותר מ-20% ממצבת כוח האדם. בישראל הנציגות של טושיבה הוקמה רק לפני מספר בודד של חודשים והיא כוללת אדם אחד. כרגע לא נמסרה הודעה לגבי פעילות מכירות המחשבים בישראל.

טושיבה היא לא היחידה שמאוכזבת ממכירות ענף הלפטופים, בתחילת השנה הודיעה סוני שהיא מוכרת את חטיבת המחשבים שלה - Vaio לקרן השקעות יפנית - Japan Industrial Partners בסכום שלא פורסם.