וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האקר גרמני שיכפל את טביעת האצבע של שרת ההגנה – לפי תמונה

מומחי האבטחה שפרצו בשנה שעברה את סורק טביעות האצבע של האייפון, הודיעו בסוף השבוע על הישג חדש: "עכשיו פוליטיקאים ירצו לעטות כפפות כשהם מדברים בציבור"

שרת ההגנה של גרמניה אורסולה פון דר ליין. AP
שרת ההגנה אורסולה פון דר ליין והקנצלרית אנגלה מרקל/AP

פצחנים (האקרים) גרמניים טוענים שהצליחו לשכפל את טביעת האצבע של שרת ההגנה הגרמנייה אורסולה פון דר ליין. בכנס הפצחנים האירופי השנתי של CCC (ר"ת Chaos Computer Club), הציג אחד הדוברים מצגת ובה הראה כיצד ניתן לשכפל את טביעת האצבע על בסיס תצלום - ללא גישה פיזית אל השרה.

הכנס נערך בסוף השבוע בהמבורג. יאן קריזלר, המכנה את עצמו "סטארבאג", הסביר בהרצאתו כי התבסס על כמה תצלומים חדים, שהוזנו לתוכנה מסחרית בשם VeriFinger. "אחרי ההרצאה הזו", אמר, "פוליטיקאים ירצו לעטות כפפות כשהם מדברים בציבור".

לפי כתבה שהתפרסמה באתר הגרמני "די צייט", קריזלר היה בעבר חוקר אבטחת מידע באוניברסיטה הטכנית של ברלי, שם למד כשלים במערכות ביומטריות. כבר ב-2008, לדבריו, הצליח ליצור שיכפול של טביעת האצבע של וולפגנג שויבלה, אז שר הפנים וכיום שר האוצר של גרמניה.

רובוטים ומסיבות: צפו בכנס ההאקרים השנתי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קריזלר בהרצאתו בהמבורג, מציג את טביעת האצבע של השרה פון דר ליין./מערכת וואלה!, צילום מסך

קריזלר נמנה עם אותה קבוצת פצחנים שבשנה שעברה הצליחה לפרוץ את סורק טביעות האצבע של האייפון 5. בהרצאתו בסוף השבוע, הוא סקר כשלים שונים המאפיינים את מערכות הזיהוי הביומטריות המותקנות כיום ברחבי העולם. בין היתר, תיאר כיצד ניתן להערים על מערכות זיהוי-פנים באמצעות תצלום המוצג מולן.

אתר הטכנולוגיה venturebeat, שסקר את ההרצאה, כתב כי אם פרצת האבטחה הזו אכן תמומש במציאות, הרי שמדובר במהלומה קשה למערכות ביומטריות המבוססות על זיהוי בטביעות אצבע. "עם זאת, זו לא סיבה להפסיק להשתמש בטביעות אצבע, וחשוב לשמור על פרופורציות", נכתב באתר, המציין כי עדיין מדובר באמצעי אבטחה הנחשב יעיל יותר מאמצעים אחרים, ובוודאי כשהוא משולב עם התקני אבטחה ישנים יותר.

בסרטון: כך פורצים אייפון 5

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully