וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפליקציה תנתח את סיכויי הטיסה שלכם להתרסק

לא מעט תאונות מטוס התרחשו לאחרונה בעולם, אז עבור מפחדי הטיסות פותחה אפליקציה שמנתחת את סיכויי הטיסה שלכם להתרסק: רק תקליקו את שם החברה, סוג המטוס ושדה התעופה - ומיד תדעו אם תגיעו ליעדכם בשלום. מומלץ לחשב לפני שעולים למטוס

פחד טיסה הפתעה נוסעת מופתעת. ShutterStock
מפחדת לטוס? להבא כדאי שתשמשי באפליקציית ניתוח התרסקות הטיסה/ShutterStock

לא מעט תאונות אוויריות של מטוסים התרחשו בשנה האחרונה, מה שהעלה את רמת פחד הנוסעים בעולם. אבל אפליקציה חדשה שפותחה, ונקראת "Am I Going Down" (ובתרגום חופשי "האם אני עומד להתרסק"), מחשבת את סיכויי המטוס להתרסק ועשויה להקל מעט את פחד הנוסעים.


עוד על הטיסה שלכם בוואלה! תיירות:
איך להשתדרג למחלקה ראשונה: 15 טיפים
האם לאסור על השענת המושב לאחור בטיסה?
מחקר מגלה: למה כולם שותים מיץ עגבניות בטיסה


האפליקציה פותחה על-ידי ניק ג'ונס מלונדון, הבעלים של חברת ונילה פיקסל (Vanilla Pixel) שמפתחת אפליקציות, כדי לעזור לבעלי פחד טיסה, כמו אשתו, להפחית את החרדה מלטוס. "פחד הטיסה שלה תמיד גרם קשיים בחופשות", אמר ג'ונס לדיילי מייל הבריטי, "אז רציתי לפתח אפליקציה שתראה לאחר הכנסת נתונים, כמו שם חברת התעופה, סוג המטוס ושאר פרטי טיסה, שלטוס זה בעצם בטוח לחלוטין".

האפליקציה משתמשת בסטטיסטיקה אמיתית, המנתחת את בטיחות הטיסה, ולפי הניתוח שלה אם תטוסו כל במשך 11,146 השנים הבאות - לא סביר שתחוו ולו אפילו תאונה אחת.

למשל, אם תטוסו מהונג קונג ללוס אנג'לס במטוס בואינג 777 של חברת קתאי פסיפיק ההונג-קונגית, ישנו סיכוי של 1 ל-4,068,434 שתתרסקו. דוגמה נוספת לבטיחות הטיסה, אפשר לראות אם מכניסים נתונים של טיסה בחברת בריטיש איירוויז במטוס בואינג 747 מלונדון לניו יורק - הסיכוי לתאונה הוא 1 ל-9 מיליון.

אפליקציה לבעלי פחד טיסה. Vanilla Pixel, צילום מסך
לפני שטסים - מחשבים סיכויים. אפליקציית Am I Going Down/צילום מסך, Vanilla Pixel

האפליקציה סוקרת כ-10 מיליון קווים בעולם

יותר מ-10 מיליון קווים, שנמסרו מסוכנויות לתאונות אוויריות ותעופה בעולם, הוכנסו לאפליקציה. "הניתוח שלי כולל התרסקויות מטוס שאירעו וכללו לפחות נפגע אחד - שזה מה שרלוונטי לגבי אלו שפוחדים לטוס", הסביר ג'ונס ל-CNN. לאחר מכן שקלל ג'ונס את נפח הטיסות עד לימינו, כדי לספק את הסטטיסטיקה של "אחד למיליון".

בתזמון מוזר משהו, האפליקציה יצאה לשוק רק ימים ספורים לאחר התרסקותה בחודש שעבר של טיסה QZ8501 מאינדונזיה לסינגפור בחברת אייר אסיה. "אין ספק שהתזמון היה מצער", אומר ג'ונס, "למרות שהתחלתי לפתח את האפליקציה כבר בפברואר 2014, זמן קצר לפני שהמטוס הראשון של אייר מלזיה התרסק", אמר למייל אוןליין.

לדבריו, שלח ג'ונס את האפליקציה לחברת "אפל" לביקורת בדצמבר, שבועיים לפני התרסקות המטוס של אייר אסיה. בתגובה לאסון הזה, הסיר ג'ונס זמנית את אייר אסיה מרשימת חברות התעופה באפליקציה והיא תשולב שוב בעתיד. עם זאת, התגובות, לדבריו, נהדרות וחיוביות, במיוחד מאלו שמפחדים לטוס.

האפליקציה ניתנת להורדה ב-iTunes וכרגע מותאמת רק למכשירי אייפון, אייפד ואייפד-טאצ'. בעתיד מתוכננת לצאת גם גרסה עבור מכשירי אנדרואיד. מחירה של Am I Going Down הוא כ-3.50 שקלים. ומה הסיכוי שתתרסקו עם חברות התעופה הישראליות? תצטרכו לבדוק בעצמכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully