וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חידת הקמפינג שמשגעת את הרשת: האם תצליחו לפתור אותה?

2.4.2016 / 8:07

תמונה אחת טובה מאלף מילים: התמונה הלכאורה תמימה שלפניכם עונה על 9 שאלות מסובכות - שרק חדי ההבחנה מביניכם יצליחו לפתור. האם תצליחו לעלות על כל הרמזים המסתתרים בתמונה?

פייסבוק

בסרטון: חידת הפנדה שסחפה את הרשת

האם תצליחו לפתור את חידת הקמפינג שלפניכם? בתמונה הבאה מסתתרים יותר מעשרה רמזים שיעזרו לכם לגלות מתי היא צולמה לכאורה, מי היא כל אחת מהדמויות, לאן אחד מהם נעלם ואפילו לאיזה כיוון הרוח נושבת.

בציור התמים הבא, שלקוח ממגזין ילדים ישן, נראים מספר תיירים במחנה, שלושה מהם בצורה ברורה: אחד עומד ליד סיר הבישול כשבידו מצקת, השני מפשפש בתרמיל שלו והשלישי נראה עומד מאחור עם מצלמה. בתמונה מסתתרים מספר רמזים שחושפים מידע מעניין על התיירים, המקום והזמן בו העלילה מתרחשת. התמונה אולי נועדה לילדים, אולם השאלות הבכלל לא פשוטות שנשאלות לגביו עשויים להעסיק שעות נוספות גם את המבוגרים.

הביטו היטב בתמונה וענו על 9 השאלות הבאות:

1. כמה תיירים נמצאים במחנה?
2. מתי הם הגיעו: היום או לפני כמה ימים?
3. איך הם הגיעו לשם?
4. האם יש כפר בקרבת מקום?
5. מאיזה כיוון הרוח נושבת: מצפון או מדרום?
6. באיזו שעה ביום נלקחה התמונה: בבוקר, בצהריים או בערב?
7. לאן אלכס נעלם?
8. מי היה בתורנות אתמול?
9. מה התאריך היום?

חידת הקמפינג. פייסבוק, צילום מסך
צילום מסך/צילום מסך, פייסבוק

אל תסתכלו עלינו ככה: התשובות לכל השאלות מסתתרות בתמונה. בחנו אותה היטב, חישבו מחוץ לקופסא ונסו לעלות על הרמזים שמצביעים על התשובות. לא מוצאים? מיד נגלה לכם.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
נו? התייאשתם?

התשובות

1. במחנה נמצאים 4 תיירים. הרמזים בתמונה שמצביעים על זה: 4 כפיות, 4 צלחות ו-4 שמות ברשימת התורנויות (אחד מוסתר אבל ניתן להסיק שמופיע שם נוסף על הלוח).

2. הם הגיעו למחנה לפני כמה ימים. קורי העכביש בין האוהל לעץ מצביעים שהם כבר הרבה זמן שם.

3. הם הגיעו בסירה. שימו לב למשוטים שליד העץ.

4. יש כפר בקרבת מקום. התרנגולת הגיעה משם.

5. זה קצת מסובך: הרוח נושבת מהדרום. הדגל שעל גבי האוהל מצביע על כיוון הרוח. כדי לקבוע איפה נמצא הדרום, הביטו על הענפים: ידוע שהם בדרך כלל גדולים יותר בצד הדרומי של העץ אם אתם נמצאים באירופה. הצד הדרומי של העצים באירופה מקבלים יותר קרני שמש המשפיעים על גדילת הענפים. קצת הגזימו בקושי של השאלה, לא חושבים?

עוד באותו נושא

רק 1 מתוך 100 אנשים אינטליגנטיים עוברים את המבחן הזה, ואתם?

לכתבה המלאה
חידת הקמפינג. עיבוד תמונה, צילום מסך
צילום מסך/צילום מסך, עיבוד תמונה

6. התמונה לכאורה נלקחה בשעות הבוקר. אחרי שגילינו מהו הצד הדרומי בתמונה - ניתן להסיק מה הם הכיוונים האחרים. מאחר שהשמש זורחת במזרח והצל של התייר שנמצא ליד סיר הבישול משתרע לכיוון מערב, הרי ברור שעכשיו בוקר.

7. הוא צד פרפרים. אלכס הוא כמובן לא אחד מהתיירים שמופיעים בבירור בתמונה כי ציינו בשאלה שהוא נעלם. מאחורי האוהל ניתן לראות רשת פרפרים - אז ניתן להסיק שהוא אוחז בה.

8. קולין היה בתורנות אתמול. כדי למצוא את התשובה לשאלה, היה עלינו לעלות קודם על זהות התיירים. תחילה, אנחנו יודעים שאלכס תופס פרפרים מאחור, כך שזהות אחת כבר יש לנו. על התרמיל של התייר שמחפש בו מופיעה האות C כך שהוא בוודאי קולין. ג'יימס עומד מאחור עם מצלמה ומאחר שהחצובה שלו מבצבצת מהתרמיל עליו מופיעה האות J, ניתן להסיק שהוא ג'יימס. בשיטת האלימינציה, מי שנותר לנו הוא פיטר והוא זה שעומד ליד סיר הבישול. אם פיטר נמצא בתורנות היום (כי הוא דואג להכין את האוכל), אז לפי הרשימה המופיעה על העץ - קולין היה בתורנות אתמול.

9. היום ה-8 באוגוסט, והדרך לתשובה הזו קצת מורכבת. על פי הרשימה, פיטר נמצא בתורנות וליד שמו מופיעה הספרה 8, אז אנחנו כבר יודעים את היום. בנוסף - וכאן הקאטץ' - על שמיכת הפיקניק נמצא אבטיח וידוע הרי שהאבטיחים מבשילים באוגוסט (לפחות באירופה). זה קצת נוגד את העובדה שהם לובשים בגדים ארוכים ובאוגוסט אמור להיות חם - אבל כפי שבוודאי כבר הבנתם - זה לא מדע מדויק ומדובר באירופה הקרה.

נו, אז על כמה מהשאלות הצלחתם לענות בלי להסתכל בתשובות?

  • עוד באותו נושא:
  • חידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully