וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסוי מצא: מבט של 30 שניות בתמונה הזאת ישפר לכם את הראייה

8.10.2020 / 1:26

מתקשים לקרוא את האותיות הקטנות? הביטו באשליה האופטית שלפניכם במשך 30 שניות והביטו שוב על האותיות הקטנות. מצליחים לקרוא אותם הפעם? בחנו את עצמכם

צילום מסך

בסרטון - אשילות אופטיות שמתעתעות בראייה

האם נמצא הפתרון האולטימטיבי לבעיות הראייה שלנו? האם נוכל סוף סוף להיפתר מהמשקפיים או העדשות ולראות מצוין? התשובות הן לא ולא, אבל האשליה אופטית הסופר מגניבה שלפניכם מבטיחה לשפר לכם את הראייה ל-30 שניות ולאפשר לכם לקרוא את האותיות הקטנות שלא הצלחתם - בבירור. לפעמים 30 שניות זה כל מה שאנחנו צריכים.

מבט של 30 שניות באשליה האופטית הפשוטה שלפניכם עשויה לשפר את יכולתכם לקרוא את האותיות הקטנות, כך עולה ממחקר חדש. צוות המחקר גילה כי חדות הראייה -היכולת לראות פרטים קטנים - יכולה להשתפר על ידי צפייה בגיף "התנועה המתרחבת", כל עוד אתם צופים בספירלה כשהיא מסתובבת לכיוון השעון ולא להפך. תחת "כישוף", תוכלו לראות את האותיות שהיו עד היום קטנות מדי בשבילכם לקריאה.

בחנו את עצמכם: עד איזו שורה אתם מצליחים לקרוא את האותיות?

לוח סנלן. וואלה! כיף
אם גם את השורה ה-11 אתם קוראים טוב, המבחן לא בשבילכם/וואלה! כיף

עכשיו הביטו באשליה האופטית הזאת במשך 30 שניות:

גיף אשליה אופטית 1. Giphy
גיף אשליה אופטית 1/Giphy

חזרו לקרוא את שורת האותיות שהתקשתם. מצליחים עכשיו?

לוח סנלן. וואלה! כיף
לוח סנלן/וואלה! כיף

מחקר של פסיכולוגים מאוניברסיטאות יורק וגלאזגו הסקוטיות מצא שהדרך שבה אנשים מסתכלים לא מוכתבת רק בידי המצב האופטי של העיניים שלהם – אלא גם דרך תהליכים תפיסתיים שמתרחשים במוח. החוקרים השתמשו בלוח הסנלן שמשמש אופטיקאים לבדיקות ראייה, הציגו בפני 74 משתתפי הניסוי את הספירלה המסתובבת עם כיוון השעון במשך 30 שניות ונתנו להם להביט שוב על השורה עם האותיות הקטנות שהתקשו לקרוא לפני כן. כולם הצליחו לקרוא את השורה הזאת, אולם כל האושר הזה נמשך רק ל-30 שניות. ליתר דיוק, כל אחד מהנבדקים הראה יכולת לקרוא שורה אחת מתחת לשורה האחרונה אותה הצליח לקרוא בלוח הסנלן.

התנועה המתרחבת למעשה יכולה להפוך אובייקטים לגדולים יותר ממה שהם באמת – מה שהופך אותם לקריאים יותר. ד"ר רוב ג'נקינס ממחלקת הפסיכולוגיה של אוניברסיטת יורק אמר למייל אונליין "ככל שהראייה שלכם פחות טובה, כך תהנו יותר מהיתרונות של האשליה הזאת. אם הראייה שלכם טובה מספיק, אין לכם הרבה מה לעשות כדי לשפר אותה. הראייה תשתפר לחצי דקה בערך אז אנחנו לא מציעים את זה כתחליף למשקפיים".

בחנו את עצמכם שוב והפעם כשהספירלות מסתובבות כנגד כיוון השעון

גיף אשליה אופטית 2. Giphy
גיף אשליה אופטית 2/Giphy

האותיות פתאום קטנות יותר? זה עובד!

לוח סנלן. וואלה! כיף
לוח סנלן/וואלה! כיף

הפעולה עובדת גם הפוך: אם תסתכלו על הספירלות שמסתובבות כנגד כיוון השעון, אותיות שבעבר הצלחתם לקרוא יהיו בלתי קריאים בשבילכם הפעם. "היינו מאוד מופתעים מההצלחה של האפקט הזה", אמר ג'נקינס, "אני לא רואה בזה טיפול, אבל זה אומר לנו הרבה על איך שהראייה שלנו מאורגנת במוח. אנחנו רואים שהיכולת שלנו לתפוס פריטים קטנים אינה נשלטת רק ע"י הראייה שלנו - אלא גם ע"י תהליכים במוח".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully