וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאן כל הצבעים נעלמו? האשליה האופטית הזו עומדת לשגע אתכם

24.4.2018 / 0:01

תתכוננו, מה שאתם עומדים לראות עשוי לגרום לכם לפקפק בתקינות הראייה שלכם. לבהייה של דקה במערבולת מטושטשת של צבעים יש תוצאות מפתיעות מאוד, אבל לא להיבהל, יש לזה הסבר מצוין

אשליה אופטית של צבע דוהה/pimpnprofits

מדי פעם מוצף האינטרנט באשליה אופטית חדשה שגורמת לכולם לגרד את הפדחת ולשאול "איך זה יכול להיות?". אתם בוודאי זוכרים את תעלומת השמלה, אותה חלק ראו בצבע זהוב וחלק בגוונים של כחול. ובכן, במקרה הזה אין ויכוח - כולכם תיראו אותו דבר. הבעיה היא שבעצם אתם לא עומדים לראות כלום.

אוקיי, נתחיל מהתחלה. לפניכם מין כתם של צבעים - מערבולת צבעונית ומבלוגנת שלא עושה רושם כהרבה יותר מזה. העניין הוא שאם תבהו בה מספיק זמן - זה עשוי לקחת בערך דקה - כל הצבעים ייעלמו לנגד עיניכם. אתם לא מאמינים? מוזמנים לנסות ולהיווכח בעצמכם.

עוד בנושא

הסבתא שניצחה דוגמניות בנות 18 בתחרות היופי הנועזת
האם הסרטון הזה מספק את ההסבר לגל הנוסעים בזמן?

תבהו בתמונה ותראו מה קורה

נדהמתם? לכל זה יש כמובן הסבר הגיוני מאוד. הצבעים הנעלמים הם אשליה אופטית שנקראת "היעלמות טרוקלסר" או "אפקט טרוקסלר", שנקראים על שם איגנז פול ויטאל טרוסלר. ב-1804, הרופא והפילוסוף השוויצרי הבין שמיקוד המבט באובייקט כלשהו בשדה הראייה יכול לגרום לעצמים מסוימים באיזור להיראות כאילו הם נעלמים עם הזמן. היא מתרחשת בתנאים של צבעים חלשים ומטושטשים. כאשר הקולטנים של חוש הראייה מתרגלים לתמונה ולא מקבלים שום גירוי משינוי. בשל ההתרכזות במרכז, המוח "מעלים" את הצבע שנמצא בראייה המרחבית.

אותו אפקט בא לידי ביטוי גם באשלייה הידועה הבאה - התמקדו במרכז המסך ושימו לב שאט-אט הרווח בין העיגולים הוורודים נעשה ירוק, ולבסוף פשוט "מוחק" את העיגולים הוורודים לגמרי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully