וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזמנה לחתונה שנגמרה במעצר: ההקלטה שהפילה את מייסד טלגראס

נ' היה אחד מבכירי טלגראס, כשגויס כסוכן משטרתי. בהקלטת ווטסאפ למייסד הרשת עמוס דב סילבר שהגיעה לוואלה! NEWS, הוא מספר לו כי הכיר אישה: "אני מאוהב, מתלקק כמו חתול". זמן קצר אחר כך הגיע סילבר לחתונת השניים באוקראינה - ונעצר | בלעדי

עיבוד וידאו

"רציתי לספר, אני כולי מאושר... בקיצור, בחורה אוקראינית מבוגרת ממני בשנתיים, לא האמנתי בחיים... אני מה זה מבסוט, מתלקק כמו איזה חתול. זהו, סתם רציתי לשמח אתכם, שתשמחו איתי, כזה, אתה יודע". כך, בהקלטות שהגיעו לידי וואלה! NEWS, נשמע הסוכן המשטרתי שהוחדר ל"טלגראס" מפתה את מייסד הרשת, עמוס דב סילבר, להגיע כביכול לחתונתו באוקראינה - שם נעצר.

בחודש שעבר הגישה הפרקליטות כתבי אישום נגד 27 בכירים בטלגראס - ארגון שמכר סמים בהיקף עצום באמצעות אפליקציית המסרים המיידיים המוצפנת טלגרם. על פי כתבי האישום, הרשת כללה עשרות מנהלים שפעלו תחת סילבר, וחולקו לענפים בתחומי אחריות מוגדרים: כספים, גידול, אבטחה, סמים פסיכדליים, יחסי ציבור ועוד. מיוחסות להם בין היתר עבירות של מכירת סמים, תיווך בעסקאות סמים, חברות בארגון פשיעה, הלבנת הון בהיקפים גדולים ועוד.

המשטרה הצליחה להפיל את הארגון באמצעות הפיכת אחד מבכיריו, נ', לסוכן משטרתי. נ' שימש ראש ענף "עוקץ", וטיפל יחד עם צוות שהיה כפוף לו בתלונות של סוחרים ולקוחות על "עקיצות" ומעשי מרמה ושוד. אלא שמאז דצמבר 2017 הוא גם הופעל על ידי המשטרה - תיעד ואסף ראיות נגד חבריו לארגון.

לקריאה נוספת:
"פוגעים ביכולת הנאשמים להתגונן": העליון נגד הפרקליטות בפרשת טלגראס
"לקחו לנו את הטלפונים והתחילו לחפש בבית": מה קרה ברגע מעצר פרשיית טלגראס?
פרשת "טלגראס": המשטרה הסירה את האתר והשתלטה על אחד מהבוטים בטלגרם

עמוס דב סילבר. אמיל סלמן, הארץ
בהקלטות נשמע הסוכן המשטרתי מפתה את מייסד הרשת להגיע. עמוס דב סילבר/הארץ, אמיל סלמן

לידי וואלה!NEWS הגיעו הודעות קוליות ששלח נ' במרץ למייסד טלגראס, עמוס דב סילבר, שהתגורר בשנים האחרונות בארה"ב. מההודעות ניתן להבין כי סילבר היה אותה שעה תוך כדי נהיגה, ונ' סיפר לו על מערכת היחסים החדשה שלו, כביכול.

"טוב נו, כרגיל אתה בדרכים", אומר נ'. "שכחתי. חולה הגה. העיקר שאתם נהנים. רציתי לחלוק איתך משהו, שום דבר רציני, אבל בכיף לעשות את זה בשיחת אישית. אני אשמח גם לשמוע את התגובה שלך אונליין. זהו. נראה לי אני הולך ליפול, אבל ליפול טוב. דבר איתי נו".

לא ניתן לשמוע כיצד הגיב סילבר, אך מההודעה הבאה של נ' ניתן להבין כי המילה "ליפול" כנראה גרמה לו לחשוד שנ' הולך ליפול לידי המשטרה. לא היה לו מושג שזה קרה כבר לפני תקופה ארוכה. "כן רציני, אבל אישי", הוא מבהיר. "לא, שום דבר לא קורה מסביב. לרגע השתמשתי במילה ליפול וזה יכול פה להדליק קונוטציות רעות באפליקציה. משהו אישי שלי שבאמת רציתי לחלוק איתך, הילד מאוהב, נראה לי הולך לעשות את הצעד. ואם כן, אז אנחנו נראה איך נעשה את זה. לא יודע. מפנטז בראש. לא משנה, נדבר כשתתפנה, כשלא תהיה על ההגה".

עוד באותו נושא

"עודדו מכירה לקטינים": כתבי אישום נגד 27 מעורבים בפרשת טלגראס

לכתבה המלאה
תפיסת ראשי טלגראס. יח"צ,
רשת טלגראס/יח"צ

בהודעה הקולית השלישית נ' כבר מרחיב יותר. "סתם רציתי לספר אני כולי מאושר, I'm walking on sunshine", הוא אומר, ואז ממשיך: "התחלתי לספר ל-ג' (בת זוגו של סילבר)... תמיד אני מספר לך את הדברים האלה. לא יודע למה. יכולים לא לדבר איזה חצי שנה, פתאום אני אספר לך 'היי אני מאוהב'. קטעים. בקיצור, בחורה אוקראינית מבוגרת ממני בשנתיים, לא האמנתי בחיים. אנחנו כבר בקשר און אנד אוף כבר הרבה זמן, והנה עכשיו היא חזרה לארץ. זה מה זה כיף, מה זה טוב. אני מה זה מבסוט, מתלקק כמו איזה חתול. זהו, סתם רציתי לשמח אתכם, שתשמחו איתי, כזה, אתה יודע".

סילבר נפל בסופו של דבר בפח. הוא הגיע לאוקראינה במטרה להשתתף בחתונתם של נ' וחברתו האוקראינית. אלא שבאישון לילה פרצו בלשים ישראלים ואוקראינים לחדר המלון בו שהה בקייב, ועצרו אותו. כיום הוא ממתין להסגרתו לישראל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התכתבות בטלגראס/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully