סמסונג נוט 10/עיבוד תמונה

כמה שיותר גדול יותר טוב

4.9.2019 / 6:00

ההצלחה של הדור הקודם הפתיעה את סמסונג, ותוכניות הביטול של סדרת ה-Note הפכו להשקת שני מכשירים בסדרה. אחד מהם גם מתיימר להיות הסמארטפון הטוב ביותר בהיסטוריה

ההצלחה המסחררת של סדרת ה-Note מבית סמסונג אולי לא באה לידי ביטוי בהיקף מכירות משמעותי לאורך השנים, אך ה-Note 9 הצליח לשבור את תקרת הזכוכית, לפחות בסטנדרטים של סמסונג, ולכבוש קהלים מעבר לכת המעריצים הנאמנה - לקוחות בישראל ובעולם שלא דילגו על אף מכשיר בסדרה, והתאהבו במסך הגדול ובעט.

כך, ה-Note 10 הוא לא עוד מכשיר שסמסונג משיקה "על הדרך", אלא סמארטפון שזכה לאירוע השקה נפרד ונוצץ בניו יורק, בהשקעה של מיליוני דולרים. תמצית המוטו - זהו סמארטפון שונה, והקהל שאליו הוא מכוון נע בין יצירתיים שזקוקים לעט, עסוקים שמשתמשים בו ככלי עבודה או פשוט כאלה שרוצים את הטוב ביותר. שאפתני.

המסך. הכול מתחיל ונגמר במסך: ה-Note 10

עריכה: נועה לוי

סמסונג חוגגת השנה 81 שנות פעילות. החברה הקוריאנית ידעה עליות ומורדות, והשנים האחרונות התקילו אותה באתגרים חדשים: שיאומי, למשל, גרמה לירידות משמעותיות במכירותיה, וכך גם מעצר סגן יו"ר החברה ויורש האימפריה, שהורשע בעקבות קבלת טובות הנאה מממשלת דרום קוריאה. היום, עם זאת, כבר ניתן לומר כי מדובר בתקופה הטובה ביותר בתולדותיה, במיוחד בישראל.

למרבה ההפתעה, ה-Note 10 הפך לאחד מהסמארטפונים המדוברים ביותר בשנה האחרונה. הוא מגיע בגודל ממש לא סטנדרטי - מסך בגודל 6.8 אינץ', שלפני עשור היינו מגדירים בכלל כטאבלט, ולו רק בגלל שהאייפון הראשון וה-Galaxy S1 הרגילו אותנו למסכים בגודל 3.5 אינץ' ו-4 אינץ'. דרך ארוכה עברה מאז, והדרך הכי טובה להמחיש אותה היא לנסות ולהשתמש היום בסמארטפונים ההם.

המסך הוא כמובן הסיבה העיקרית לשינוי הצרכני הזה. הצרכנים העדיפו לוותר על הגודל הקומפקטי ולעבור לסמארטפונים גדולים ומאסיביים, והקטנת השוליים שמרה על המסארטפונים מלהפוך לטאבלטים. ה- Note 10, למעשה, הוא הדוגמה הטובה ביותר לכך, והשלב האחרון בסולם האבולוציה הטכנולוגי.

Galaxy note 10. מייקי לוי, מערכת וואלה!
״הדוגמה הטובה ביותר לסמארטפון עם מסך בלתי שגרתי״./מערכת וואלה!, מייקי לוי

אל מול התחרות של אפל ושיאומי, הצליחה סמסונג לצבור נתח שוק של יותר מ-50% בישראל, נתון מסחרר שהחברה מעולם לא הגיעה אליו במקומות אחרים בעולם (שם היא עומדת על כ-20%). סדרת ה-Note זוכה אף היא לגידול מתמיד במכירות, ונתונים שהגיעו לידי וואלה! TECH מצביעים על כך שה-Note 10 הוא המכשיר הנמכר ביותר אי פעם במכירה מוקדמת פה.

"אפקט שיאומי", עם זאת, עשה את שלו. החברה שעלתה לכותרות והפכה לפופולרית עם סמארטפונים מאוד איכותיים ומאוד זולים כירסמה בנתח השוק של סמסונג. התשובה הקוריאנית הייתה, כמתבקש, סמארטפוני-ביניים במחירים אטרקטיבים, שמציעים תמורה מאוד גבוהה למחיר. בצירוף העלאת המחירים של אפל, סימנה סמסונג נקודת פריצה נוספת, ושמה גז.

זה לא סמארטפון, זה תכשיט (עם חסרונות)

אחד ההישגים הגדולים ביותר של סמסונג הוא העיצוב: החברה שהחלה את דרכה עם סמארטפונים מפלסטיק או קופסאות מתכתיות חסרות ייחוד עשתה שינוי אדיר ומצליחה כיום לעצב "תכשיטים", לא פחות. כך, יתרון העיצוב של אפל נשחק, הפלסטיק הוחלף בחומר יוקרתי יותר ויותר - והפער נסגר.

השינוי הקטן ב-Note 10 עושה את כל ההבדל: המכשיר זהה באריזה ל-Note 9, אבל סמסונג העלימה את השוליים לחלוטין, ויצרה סמארטפון שבו כל החזית היא מסך, מה שיצר מכשיר יפיפה ויוקרתי להפליא. כפתור הביקסבי הוסר, ובמכשיר יש שולבו שלושה כפתורים בלבד: שני כפתורי שליטה על השמע וכפתור כיבוי והדלקה, שבלחיצה ארוכה מפעיל את העוזרת הקולית - מהלך שהרגיע את הצרכנים שהתלוננו על הכפתור הייעודי לעוזרת הקולית, והגביר סולידיות ואלגנטיות. המסך, בעל שוליים קעורים שמתחברים אל גב הסמארטפון, יוצר מראה סימטרי ואחיד, בדומה לדורות הקודמים, והגב עצמו כולל זכוכית גורילה 6, שמצד אחד עוזרת לשמור על המראה היוקרתי ומצד שני דורשת תחזוקה גבוהה. הגב מושך טביעות אצבע ודורש ניקיון בתדירות גבוהה במיוחד.

החיסרון של ה-Note 10 פלוס ברור: למרות המסך נטול השוליים, הוא גדול במיוחד ונע בין סמארטפון לטאבלט. אם אתם רוצים ליהנות מכל מה שהוא יכול להציע ולהצטייד בסמארטפון יותר קומפקטי, כנראה שה-Note 10 הרגיל הוא הסמארטפון שמתאים לכם.

Galaxy note 10. מייקי לוי, מערכת וואלה!
שינוי אחד שטרף את הקלפים./מערכת וואלה!, מייקי לוי

אם יש לכם גלקסי Note 8 או Galaxy S8, ככל הנראה לא תרגישו בהבדל בינם ובין ה-Note 10. סמסונג עשתה שינויים מינורים במסך, כשהאיכות והרזולוציה נשמרו לאורך השנים. אפשר לסכם שהחדשנות בעולם המסכים פשוט נעלמה. ה-Note 10 פלוס כולל מסך עצום בגודל 6.8 אינץ', עם פאנל מסוג SuperAmoled ברזולוציית QHD+ וציפוי זכוכית גורילה 6. מה שכן השתנה זו המגרעת שנעלמה לחלוטין: מדובר בסמארטפון עם היחס מסך-שוליים הגבוה ביותר שסמסונג יצרה אי פעם. המצלמה הקדמית נדחסה באמצע חלקו העליון, וכתוצאה מכך נוצר עיגול שחור שם, דבר שלא כל כך מפריע בהתחשב שזהו חלק ששמור לשורת ההתראות, חיווי הקליטה ומצב הסוללה.

בשורה אמיתית במסך לא תמצאו, ולמעשה מדובר באיכות זהה לדור הקודם של ה-Note. המסך בהחלט מרשים ועצם זה שהוא נטול שוליים כמעט לחלוטין הופך את הגודל לפחות מורגש כשאוחזים אותו ביד. עם זאת, סמסונג חייבת להפסיק עם טרנד המסכים המעוקלים. הם לא מניבים שום יתרון ובעיקר מציקים. המסך כולל פאנל מסוג SuperAmoled, הוא מתאפיין ברווית צבעים קיצונית, כך שהצבעים מרגישים מאוד מלאכותיים ולא אמיתיים, אך אחד הדברים הראשונים שעשיתי היה להוריד את הרזולוציה ל-FullHD+, ולחסוך בסוללה. זה היה ההבדל היחידי שמורגש.

חלק, הכי חלק

עם ה-Note 10 תוכלו לצאת ל"מלחמת עבודה". למעשה, מדובר בסמארטפון שכל תכליתו הוא עבודה, ובדיוק בגלל זה הוא מצויד בחומרה הטובה ביותר, לצד המסך הגדול ביותר שאפשר להכניס בלי להפוך אותו לטאבלט. בלב פועמת ערכת השבבים Exynos 9825 ו-12 גיגה זיכרון RAM. מבלי להסתבך עם מושגים טכניים, אין משימה שהוא לא יכול לבצע, או אפליקציה שהוא לא מסוגל להריץ. ב-Note 10 פלוס, שילבה סמסונג גם "צינורית קירור" שעוזרת לפזר את החום ולהבטיח פעולה בטמפרטורות נמוכות יותר. הדבר מורגש, בעיקר בקיץ הישראלי ועוד יותר בזמן ניווט ברכב, כשאפליקציית Waze פועלת ברקע.

הבשורה האמיתית

הבשורה הגדולה ביותר שיצאה מה-Note 10 היא הסוללה. לראשונה, סמארטפון של סמסונג מחזיק יותר מיום שלם של עבודה. מדובר בסוללה בנפח 4,300 מיליאמפר-שעה הנטענת בצורה מהירה באמצעות טכנולוגיה חדשה, אבל המטען המהיר, שתומך גם בהטענה אלחוטית מהירה והטענה של סמארטפונים אחרים, לא מסופק בערכה. סמסונג למדה מוואווי בכל מה שקשור לחיסכון בסוללה ומצד אחד מדובר ביתרון משמעותי, אך יש לזה גם חיסרון מובהק: בדומה לענקית הסינית, היא חוסמת את האפליקציות לעבודה ברקע. כתוצאה מכך, הצרכן נהנה מחיסכון משמעותי בחיי הסוללה, אך עלול לפספס התראות או מיילים נכנסים, למשל. הפתרון: שינוי הגדרות, ובחירה פרטנית של האפליקציות שימשיכו לעבוד ברקע.

כבר לא צוחקת על אפל

ה-Note מציע קורא טביעות אצבע מתחת למסך, שלמרבה ההפתעה עושה עבודה טובה ושומר על אחוזי דיוק גבוהים, ובעיקר - במהירות שלא נופלת מהקורא המסורתי שהיה ממוקם בגב הסמארטפון. לצד כל השיפורים המתבקשים והחיוביים, ישנו גם שינוי שצפוי להרגיז לא מעט משתמשים: הסרת שקע האוזניות. אחרי שסמסונג צחקה במשך שנים על אפל, כעת הגיעה תורה. עם זאת, השינוי לא באמת מורגש ובערכה ניתן למצוא אוזניות Type-C למי שטרם עבר לאוזניות אלחוטיות.

Galaxy note 10. מייקי לוי, מערכת וואלה!
״לא סתם מדובר בסמארטפון שבולט בין הסמארטפונים הבנאלים״./מערכת וואלה!, מייקי לוי

לא סתם קוראים לו ה-Note ולא סתם מדובר במכשיר שבולט בין הסמארטפונים הבנאליים. ה-Note 10 מביא את ה-S-Pen, העט החכם שהפך למקור הגאווה של סמסונג. בזכותו, הסמארטפון מכוון לציירים, אנשים שעובדים איתו וגם כאלה שמחפשים גימיק נוסף. הפעם העט הביא שיפור מגוחך - תמיכה במחוות ידיים, כלומר אם תלחצו על הכפתור באמצע ותזיזו אותו ימינה, תוכלו לשלוט לדוגמה על עוצמת השמע או להעביר שיר.

עד כמה זה נחוץ? ממש לא. לאורך תקופת הבדיקה הארוכה, לא מצאתי את עצמי משתמש בפונקציה הזאת אפילו פעם אחת. העט בהחלט נחוץ לקהלים מסוימים וחוסך את הצורך בלהסתובב עם מחברת או להשתמש בפתקים, אך כל הפונקציות שמעבר בהחלט מיותרות, למעט אולי שתיים: השליטה במצלמה והשימוש בעט כשלט למצגת. השליטה במצלמה ברורה, אפשר לצלם סלפי בצורה די פשוטה, ואם אתם משתמשים בסמארטפון על מנת להעביר מצגות, אז הרווחתם שלט מובנה, אם כי הפונקציה הזאת שמורה לאחוז מאוד קטן של משתמשי ה-Note.

ממשק חלק

בסמסונג עשו כברת דרך בכל מה שקשור לתוכנה: ממשק האנדרואיד השנוא, המסורבל והאיטי הפך לנקי יותר, פשוט יותר ומהיר יותר. אם אתם משתמשי סמסונג הדוקים, לא תגלו כאן הפתעות מיוחדות: גרסת הלילה למערכת ההפעלה והאפשרות להסתיר אפליקציות עדיין כאן, למשל. הבשורה החשובה ביותר שיצאה מה-Note 10 היא אותה פרידה מכפתור העוזרת הקולית. ביקסבי אכן לא הייתה בשלה מספיק, בטח לא לשוק הישראלי. מעתה, כפתור הכיבוי משמש בלחיצה קצרה וארוכה לכיבוי והפעלת הסמארטפון, ואילו רק לחיצה ארוכה תפעיל את העוזרת הקולית, פשרה נסבלת.

ממערכי הצילום הטובים ביותר בשוק

המוטיב החוזר בהשאלת טכנולוגיות, חומרה ותוכנה מה-S10 מגיע גם אל המצלמה. מדובר במערך צילום מרובע, כששלושת החיישנים והעדשות זהים לשל מכשיר הדגל. עם זאת, סמסונג הוסיפה חיישן שנועד לחשב את העומק שבתמונה, וכך להוציא תמונות עומק טובות יותר. בגב הסמארטפון ניתן למצוא שלושה חיישני צילום: חיישן ראשי של 12 מגה פיקסל עם מפתח צמצם דינמי, חיישן נוסף של 12 מגה פיקסל עבור הזום האופטי וחיישן שלישי של 16 מגה פיקסל שכולל עדשה רחבה במיוחד, שמפיקה תמונות נהדרות, אך רק בתנאי תאורה אופטימליים. בסך הכל, מדובר במערך צילום מרובע שמשאיר את סמסונג כחברה המובילה בעולם הצילום, לצד וואווי.

קשה להגיד שהחיישן הרביעי מורגש בצילום היומיומי, אך הוא בהחלט עוזר בתמונות עומק. שאר מערך הצילום מפיק תמונות זהות לשל ה-S10: מצוינות בתאורת אור יום או תאורה מאתגרת, עם פירוט רב ושמירה על הצבעים בדיוק כפי שהם נראים במציאות. חובבי צילום העומק (פורטרט בשפה המקצועית) יהנו מהמצלמה של ה-Note 10 עוד יותר, כשהיא לוקחת את כל היכולות ב-S10 לשלב הבא. אם אתם צלמים חובבים, תיהנו כאן מאוד ממערך הצילום המגוון ומהמסך שיציג את התמונות.

המצלמה הקדמית מגיעה עם חיישן 12 מגה פיקסל עם עדשה רחבה, ואין דרך אחרת לתאר אותה חוץ מאכזבה: התמונות מגורענות, לא חדות וזו עוד התוצאה בתנאי תאורה טובים. ככל שתנאי התאורה יורדים, כך התמונה נהיית פחות ופחות ברורה. מדובר באכזבה של ממש.

Galaxy note 10. מייקי לוי, מערכת וואלה!
״נשארת כחברה המובילה בעולם הצילום״./מערכת וואלה!, מייקי לוי

השורה התחתונה

אפשר להכתיר את ה-Note 10 פלוס כסמארטפון הטוב ביותר שניתן לרכוש בחנויות בישראל ברגע זה. הוא לוקח את היכולות המצוינות של ה-S10 צעד אחד קדימה. אז נכון, מדובר בסמארטפון שהוא "טוב יותר", מה-S10 ולא מביא חדשנות אמיתית, לרבות הגימיק המיותר בדמות העט, אך הוא עדיין מציע את הטוב ביותר שאפשר למצוא כיום. הבשורה האמיתית בדגם הנוכחי, באה לידי ביטוי במסך מקצה לקצה, וחיי הסוללה הארוכים במיוחד, שטרם ראיתי באחד ממכשירי סמסונג.

ה-Note החדש מיועד לקהלים מצומצמים: אמנים, אנשים שעובדים עם הסמארטפון ואלו שרוצים את הטוב ביותר. הדגם הרגיל בא לידי ביטוי במסך קטן יותר ועולה 3,500 שקלים, ואילו ה-Note 10 פלוס שאותו בדקנו עולה -4,200 שקלים. שניהם זמינים לרכישה דרך היבואנית "סאני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully