LG. עמית לגו, מערכת וואלה!
LG/מערכת וואלה!, עמית לגו

משקיפה לעתיד

טלוויזיות, סמארטפונים, מכונות כביסה, מקררים, סבונים, קרם ידיים, שטיחים, ספות ואפילו כימיקלים: לקונצרן הענק מקוריאה יש יותר תחומי עניין משתוכלו לספור. בביקור במשרדי ומפעלי LG בעיר הבית שלה, החברה חשפה את הקשיים, התחרות והתכנון להשתלט על תחומים נוספים

עם כמה מהיצרניות הגדולות ביותר בשטחה, דרום קוריאה הפכה בשנים האחרונות לקודקוד הטכנולוגיה הבינלאומית. היא הייתה מהראשונות לאמץ את טכנולוגיית הדור החמישי, ומובילה בימים אלו את הכניסה לעולם הרובוטים. כבר מהרגע שנוחתים בשדה התעופה, ניתן לראות כמה הקדמה הטכנולוגית במדינה הזו גדולה פי כמה מזו שבישראל. אחרי עמדת ביקורת הדרכונים, תוכלו לפנות לכל אחת מהעמדות הפרוסות כדי לאסוף רובוט נווט משלכם שיכוון אתכם לכל מקום שתרצו. אפילו השווקים הקטנים, שלפני עשור אולי היו נראים אותנטיים, הפכו במהרה למערביים, תיירותיים ומלאים במסכים ובאורות. התרגלתם כבר למהירויות האינטרנט של הדור הרביעי בישראל? בקוריאה כבר עובדים על שלבי הסיום של הדור החמישי. לפעמים עדיין קשה להאמין שמדינות בחו"ל מתקדמות כל כך הרבה יותר מהסטארטאפ ניישן שלנו, בתחומים מסוימים.

עולם הטכנולוגיה משתנה במהירות שיא בשנים האחרונות. החברות הסיניות עלו על גל הורדת המחירים ולאט לאט הן כובשות את נתח השוק שהיה שמור עד כה לחברות הגדולות. אם היינו מסתכלים על תמונת המצב בישראל לפני כעשור, היינו יכולים לראות שסמסונג ו-LG מובילות בראש הטבלה לצד אפל, אולם אותה טבלה היום נראית שונה לחלוטין. LG כמעט ונעלמה, עם נתח שוק הדועך משנה לשנה, בעוד שסמסונג, אפל וכעת גם שיאומי ווואווי ממשיכות לזנק.

מגמת הסלולר - כלומר, מוצר זול אך עדיין אטרקטיבי - ניכרת גם בעולם הטלוויזיות והמוצרים הלבנים דוגמת מכונות הכביסה והמקררים, אך החברות הגדולות לא נותרות מאחור. הצרכנים מחפשים מאפיין נוסף, חמקמק אך קריטי - חדשנות טכנולוגית. הציפייה הנוכחית מהמכשירים שלנו היא לבצע דברים שלא היו בתפריט ההפעלה שלהם בעבר. כמעט כל מכשיר מוצא היום דרך להתממשק לסמארטפון שלנו, ובעצם לאפשר לנו לעשות דברים שמעולם לא ידענו שרצינו. בהתאם, שואפת החברה הקוריאנית להוביל את המהפכה המתקרבת. פעילות הסלולר שלה, לרבות תקלות הענק של ה-G4, השכיחו אותה מעט, אך זה ממש לא אומר שאין לה תוכניות להשתלט על תחומים אחרים.

מפעלי חברת LG שבצ'נגוון, דרום קוריאה. עמית לגו, דרום קוריאה, מערכת וואלה!
מפעלי חברת LG שבצ'נגוון, דרום קוריאה/מערכת וואלה!, עמית לגו, דרום קוריאה

יותר תחומים משתוכלו לספור

אל ג'י, לפחות בישראל, ידועה בעיקר המוצרים הלבנים והטלוויזיות המתקדמות והאיכותיות, כשתחום הסמארטפונים נותר מעט מאחור בשנים האחרונים. הישראלים, עם זאת, עדיין שומרים לה מקום של כבוד (ומכירות) כמותג בינלאומי, כזה שהיה דומיננטי במיוחד בתחומים הללו בתחילת העשור. כשנכנסתי למגדלי המשרדים בסיאול, ידעתי למעשה רק על מספר מאוד מצומצם של נישות בקונצרן העולמי. חטיבת הטכנולוגיה היא רק אחת מתוך 67 חברות נוספות הנמצאות תחת הקונצרן "LG Corp". באחת מארוחות הערב, הדובר העולמי של החברה, קנת' הונג, בחן אותנו עם עובדות טריוויה על החברה. רובן נענו בניחוש, כשאחת הייתה "מה המוצר הראשון שאי פעם ייצרנו?". את התשובה רובכם הגדול לא יצליח לנחש, והיא לא אחרת מאשר קרם ידיים.

מיותר לציין שרוב החטיבות הללו פועלות בקוריאה, ועל כן, לא מן הנמנע שרוב הישראלים כלל לא שמעו עליהן. חטיבת Household ו-Healthcare בכלל מייצרת מוצרי היגיינה כמו סבונים. חברה אחרת, גם היא נושאת את שם הקונצרן, בכלל מייצרת שטיחים ורהיטים לבית. שוב, בעיקר בקוריאה. ובעוד שתחום האלקטרוניקה בהחלט מהווה את ה"פרונט", הוא שווה ערך ל-55% בלבד מהכנסותיה, וכולל רק 16 תתי חברות מתוך ה-68. רבע מההכנסות שייכות בכלל ל-24 חברות העוסקות בכימיקלים, כש-20 האחוזים הנותרים שמורים לחברות הטלקום, 28 במספרן. רק רבע מאותן 68 חברות פועלות מחוץ לקוריאה ורובן בכלל פועלות לבדן, כך ששיתופי פעולה ביניהן הוא מחזה נדיר.

החברה פועלת באופן טבעי גם בתחום הרשתות הסלולריות בקוריאה, ונחשבת לאחת ממובילותיו. LG U+ היא המקבילה ל"פרטנר" או "פלאפון" שלנו, וכפי שניתן לצפות מחברה טכנולוגית במדינה בה מושקעים אינספור משאבים לפיתוח התשתיות, יש לה את פריסת הדור החמישי הרחבה בעולם. התחרות עם חברות כמו SK טלקום מבטיחה במקביל מהירויות אינטרנט מסחררות.

היסטוריה מורכבת

ב-1962, ארבע שנים לאחר הקמתה, נכנסה היצרנית הקוריאנית לעולם הטלוויזיות עם ייצור המסך הראשון. כשהחלה לשווק את מכונות הכביסה שלה בארצות הברית, חברת ווירלפול המקומית התקוממה וניסתה לכפות חרם על ייבוא מוצרים כאלו מחו"ל בטענה שהחברות לא מספקות מקומות עבודה לאזרחי ארצות הברית. התגובה הקוריאנית הייתה פתיחת מפעל בטנסי, והתבססות בשוק כמעצמה טכנולוגית (שגם מספקת מקומות עבודה למקומיים). כיום מחזיקה החברה ביותר מ-30 מפעלים מחוץ לקוריאה.

בהרצה קדימה, החברה גם הייתה הראשונה לחשוף בפני העולם את טכנולוגיית ה-OLED וגם מסך ה-4K הראשון נרשם על שמה. תחילת הדרך הייתה מחוספסת ורווית הפסדים - רק 15% מהפאנלים שיוצרו הגיעו לבסוף לבתי הלקוחות - אך המספרים שופרו וכיום החברה התייצבה על רף הצלחה של יותר מ-80%.

עם זאת, לחברה הקוריאנית יש גם היסטוריה רעה, והיא בהחלט מודעת לכך. בשיחה שהייתה לי עם קנת' הונג, הדובר העולמי של החברה, הוא שיתף אותי בהפסדים הקשים שחוותה בשנים האחרונות. כזכור, ה-G2 היה אחד מהסמארטפונים הבולטים והמובילים בשוק, כזה שנתן קרב הגון למתחרות דאז. הגעת ה-G4 והתקלה שהתפתחה לריקול עולמי, עם זאת, הוביל לקריסת המובייל בחברה. הונג הודה שהחברה ממשיכה לנסות לספק חווית מובייל מוצלחת, ומנסה מדי פעם להמציא מחדש את הגלגל "בתקווה לא לגמור כמו נוקיה", כהגדרתו, אך הסברה הרווחת במסדרונות היא שהעתיד הקרוב יוסיף להביא הפסדים.

הדובר הוסיף כי גם תחום המסכים חווה קשיים לאחרונה, אולם שם חשוב לה להיות הטובה ביותר בשוק ולאו דווקא הזולה ביותר. ההשקעה המתמדת בגזרת ה-OLED, בנוסף לעשרות אלפי העובדים ועשרות המיקומים הגלובליים, ינסו להבטיח מקום טוב בתודעה העולמית כמובילת שוק בתחום.

מסך הטפט של LG OLED. עמית לגו, דרום קוריאה, מערכת וואלה!
מסך הטפט של LG - דק כמעט כמו כרטיס רב-קו/מערכת וואלה!, עמית לגו, דרום קוריאה

משקיפה לעתיד

אל ג'י מתמקדת, בין היתר, גם בעולם הרובוטים עם הגרסאות השונות של "קלואי", אותה פגשנו לראשונה בתערוכת הטכנולוגיה CES בתחילת השנה. אותם רובוטים נמכרים כרגע רק לבתי עסק בגלל מחירם הגבוה, אולם את הרובוט הקטן יותר תוכלו לרכוש (או להשכיר) כבר עכשיו, אם כי הוא זמין רק בדרום קוריאה. הרובוטים הגדולים כבר עובדים וזמינים בשדות התעופה ובקניונים, והקלואי הפרטי שלי אכן סייע לי במרחבי שדה התעופה. "החברה מנסה להתקדם כמה שיותר לאט בתחומים הללו בגלל נושא הפרטיות שעולה לכותרות המון לאחרונה", הסביר הונג, "אנו רוצים לתת למשתמש את האפשרות שלא נאסוף עליו מידע. אנו מודעים מאוד להשלכות של הטכנולוגיה שאנו מנסים לפתח, במיוחד בתחום הבינה המלאכותית שלומדת את הלקוח, ועל כן, אנו לא פועלים מהר. לא כרגע".

החברה הדגישה שהיא אינה משתפת את המידע שלה עם אף גורם אחר, אולם היא חייבת להיענות לרגולציות של כל ממשלה בנפרד, גם כשמדובר בסין ורוסיה. "אל ג'י משאירה את השוק פתוח עבור הנוחות של המשתמש ומנסה לעבוד עם יותר חברות כמו גוגל ואמזון על מנת לשלב בצורה הטובה ביותר את חווית המשתמש במוצרים", הוסיף.

היצרנית השיקה לאחרונה את סדרת ה-Signature הכוללת את מוצרי הדגל שלה. המטרה: בית חכם שכולו מורכב ממכשירי החברה ומהחידושים הטכנולוגיים שלה. המקרר החדש הוא דוגמה מצוינת לכך. מקרר ה-InstaView, הפופולרי יחסית בישראל, נהנה מזכוכית טובה יותר, משיפורים בעיצוב ומתכונת נוספות - הקשה פעמיים על הדלת כדי לראות פנימה, או הזזת הרגל ליד תחתית המקרר כדי לפתוח אותו (החברה מדווחת שזה חוסך עד 41% מכמות הפעמים שדלת המקרר נפתחת). עוד בתפריט: 25% פחות רעש ו-32% פחות חשמל, חיבור לרשת ושליטה באפליקציה.

כמו כן, החברה הציגה לנו גם את מכונת הכביסה החדשה שלה, שתגיע לישראל במהלך חודשי הקיץ של השנה הבאה. היצרנית שינתה באופן משמעותי את הטכנולוגיה והעיצוב שמאחורי המוצר, ומציעה תוכניות שונות בהתאם לסוג הכביסה, אותה היא מזהה באופן אוטומטי באמצעות מאגר של 20,000 סוגי כביסה שונים. לתכונה הזו החברה קוראת AIDD, כשהאותיות AI מסמלות כמובן בינה מלאכותית. המכונה בודקת את משקל הכביסה ולאחר מכן את סוג הבד דרך התנגדות חשמלית, ומשווה את התוצאות למאגר. התוצאה: הגנה טובה יותר על הבגדים, כביסות תוך 39 דקות בלבד, מניעת קמטים וביטול 99% מהאלרגנים. התכונה הטובה ביותר, עם זאת, היא הגדלת משקל הכביסה ל-10.5 קילוגרמים מבלי שהמכונה עצמה תגדל. מיותר כמעט לציין שגם מכונת הכביסה מסוגלת להתחבר לרשת, ואף עובדת עם העוזרות הקוליות של גוגל ואמזון, כך שתוכלו לשאול אותן דברים כמו "מתי הכביסה שלי אמורה להיות מוכנה?".

מכונות הכביסה והמקררים של LG מסדרת ה-Signature. עמית לגו, דרום קוריאה, מערכת וואלה!
מכונות הכביסה והמקררים של LG מסדרת ה-Signature/מערכת וואלה!, עמית לגו, דרום קוריאה
seperator

אל ג'י היא ללא ספק אחת מהחברות הגדולות ביותר שיצא לי לראות בפעולה. בדרום קוריאה היא דואגת, מלבד לתחום הטכנולוגיה, גם לתחום הכימיקלים ואפילו לקבוצות ספורט (בבעלותה קבוצת בייסבול וקבוצת כדורסל). בין אם החברות הללו ימצאו את עצמן מתישהו מחוץ לרפובליקה הקוריאנית זו שאלה שכרגע אין עליה תשובה, אולם בחברה בטוחים שזה יהיה הבית החכם שיקפיץ את תחום הטכנולוגיה חזרה לראש רשימת החברות בקונצרן. ולמעשה, הם חושבים שגם לשם עולם הטכנולוגיה כולו מתקדם. "אנחנו לא רוצים לנעול את המוצרים שלנו לאקו-סיסטם מסוים כי כל עולם הטכנולוגיה מתקדם בכיוון הזה. אנחנו רוצים שללקוחות שלנו תהיה אפשרות ליהנות מכל העולמות". מסבונים ועד טלוויזיות, ממקררים חכמים ועד מכונות כביסה, האפקט של LG ממשיך להדהד מקוריאה כל הדרך לישראל (טוב, אולי לא עם הסבונים).

הכתב היה אורח של חברת LG בדרום קוריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully