Galaxy A03s. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
Galaxy A03s/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

535 שקלים: בדקנו את ה-Galaxy A03s של סמסונג

עודכן לאחרונה: 25.11.2021 / 11:08

מסך גדול, סוללה ענקית וביצועים שהם בעיקר "בסדר": הסמארטפון החדש של ענקית הטכנולוגיה מציע תג מחיר מאוד מפתה. אבל לפני שאתם רצים לרכוש אותו, חשוב שתדעו אם הוא שווה את הכסף. הסקירה המלאה

Galaxy A03s. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
Galaxy A03s של סמסונג/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

מה אפשר לעשות עם סמארטפון שעולה פחות מ-600 שקלים? סמסונג, שממשיכה עם חוסר העקביות בקטלוג דגמי הסמארטפונים שלה, השיקה לאחרונה את ה-Galaxy A03s, מכשיר שמנסה למתוח את הגבולות ומוצע בתג מחיר משתלם - 535 שקלים בלבד.

המכשיר החדש שלה, שהושק לאחרונה בישראל באמצעות היבואנית הרשמית, חברת סאני תקשורת, מגיע עם מסך בגודל 6.5 אינץ', סוללה ענקית וקו עיצובי שמזכיר את שאר הסמארטפונים של החברה. למי הוא מתאים? בדקנו.

Galaxy A03s. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
מסך בגודל 6.5 אינץ׳. Galaxy A03s/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

עיצוב

עיצובו של ה-Galaxy A03s מזכיר את שאר המכשירים של סמסונג בסדרת ה-A, בעלי שול עבה בתחתית, שימוש רב בפלסטיק ומגרעת בצורת טיפה בחלק העליון של המסך. המכשיר שקיבלנו הגיע בצבע שחור, עם גב מחוספס ומערך צילום בולט.

מבחינת מימדים, המכשיר די גדול ולא כל כך נוח לאחיזה, ואם אתם מצפים לעבוד איתו באמצעות יד אחת, זה עשוי להיות מאתגר. לצד זה, הוא די קל - רק 196 גרם, אך יחד עם זאת די עבה - 9.1 מ"מ (כנראה בשל הסוללה הגדולה).

ביצועים

נתחיל מהסוף: ה-A03s הוא לא אייפון או סדרת ה-Galaxy S של סמסונג, והוא גם לא מתיימר להיות כזה. על הנייר המפרט נראה סביר, ומתחת למכסה המנוע הוא משלב את מערכת השבבים Helio P35 מבית MediaTek - שעד לפני 5 שנים הייתה נחשבת לדי מתקדמת, לצד זיכרון עבודה (RAM) בנפח של 3 גיגה-בייט.

Galaxy A03s. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
שלוש מצלמות בגב המכשיר. Galaxy A03s/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

החלק המעט פחות מוצלח של הסמארטפון הוא המסך המיושן מסוג TFT LCD. עם זאת, על אף שקשה לומר שהמסך איכותי בהשוואה ל-AMOLED של סמסונג, התצוגה נעימה לצפייה יחסית לצפייה, גם בשמש ישירה.

איך הביצועים בפועל? "בסדר". והדבר הראשון שכדאי לעשות עם ההפעלה הראשונה הוא לעדכן את המכשיר לגרסה החדשה ביותר - One UI 3.1 - שפותרת שורה ארוכה של באגים.

רוב האפליקציות שהורדתי רצו על המכשיר ולא קרסו במהלך השימוש, אך לעיתים הגיבו בצורה מעט איטית. נוסף על כך, גם במעבר בין יישומים אפשר להרגיש קצת שיהוי וחוסר הזרימה בין התפריטים לאחר כל לחיצה.

סורק טביעות אצבעות המוטמע מתחת למסך הפך למיינסטרים בשנים האחרונות, אך ב-A03s הוא נמצא דווקא בכפתור הנעילה. החיישן לא הגיב תמיד בצורה טובה, וכמה פעמים ננעלתי ל-28 שניות משום שלא זיהה את האצבע שלי.

Galaxy A03s. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
יש גם שקע אוזניות/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

סוללה, חיבורים - ועוד מינוס קטן

סמסונג שילבה ב-Galaxy A03s סוללה בקיבולת של 5,000 מיליאמפר-שעה, עם תמיכה בטעינה בהספק של 15 וואט. בפועל, המכשיר הצליח להחזיק יותר מיממה ללא חיבור למטען, גם אחרי צפייה ארוכה בסרטונים ביוטיוב וגלילה של הרשתות החברתיות.

אין כאן תמיכה בטעינה אלחוטית, אך כן תמצאו חיבור USB-C - כמקובל בכל הסמארטפונים היום. עוד בחלקו התחתון קיים שקע אוזניות 3.5 מ"מ - שאולי לקהל מסוים נחשב כפלוס. בנוסף, המכשיר אינו עמיד בפני או אבק.

יש גם מצלמה

המכשיר כולל 4 מצלמות, מתוכן שלוש אחוריות - מצלמה ראשית ברזולוציה של 13 מגה-פיקסל (כולל פוקוס אוטומטי), עדשת מאקרו של 2 מגה-פיקסל, וחיישן נוסף גם הוא ברזולוציה של 2 מגה-פיקסל לצילום פורטרט. המצלמה הקדמית (סלפי) מגיעה עם חיישן של 5 מגה-פיקסל.

צילום עם ה-Galaxy A03s. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום עם ה-Galaxy A03s/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום עם ה-Galaxy A03s. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום עם ה-Galaxy A03s/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

איך האיכות צילום? מאוד מאכזבת. התמונות יוצאות אנמיות ומגורענות גם בתנאי תאורה טובים כמו שמש ישירה. זה אומר שאם המצלמה בסמארטפון חשובה לכם, לא הייתי סומך על המכשיר הזה שיתעד את החיים שלכם באופן קבוע. מנגד, לצילומים לא ממש חשובים פה ושם - זה עשוי להספיק.

בשורה התחתונה

ה-Galaxy A03s מספק ביצועים סבירים ועולה פחות מהחלפת מסך של מכשיר דגל. בשביל מי שהסמארטפון שלו הוא לא כלי עבודה שמרימים עשרות פעמים ביום, אלא משהו שמדי פעם מביטים בו, זה עשוי להספיק. בנוסף, המכשיר יכול להתאים גם לילדים שלא צריכים מכונת משחקים או גישה לאפליקציות כבדות.

  • עוד באותו נושא:
  • סמסונג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully