vivo Y52 5G. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
vivo Y52 5G/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בדקנו סמארטפון ביניים של vivo, אחת מיצרניות הסלולר הגדולות בעולם

עודכן לאחרונה: 28.11.2021 / 12:46

המכשיר של המותג הסיני, שטרם הגיע לישראל ביבוא רשמי, מציג לא מעט יכולות טובות ביחס לרמת המחיר שלו, אבל לא באמת מתחרה במכשירי הדגל, או אפילו בסמארטפונים פחות יקרים ממנו. למזלו, יש אנשים שדווקא כן ימצאו בו עניין

vivo Y52 5G. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
vivo Y52 5G/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

מותג ויוו (vivo) מבית BBK הסינית - שהיא אמא גם לוואן פלוס, realme ו-OPPO שכבר נמכרים בישראל - עדיין לא עשה את כניסתו הרשמית לשוק המקומי ביבוא רשמי. אבל כעת הסמארטפונים של החברה, שמדורגת במקום ה-5 בשוק הסלולר העולמי, הגיעו ביבוא מקביל לרשת GoMobile.

בתור התחלה, קיימים בארץ שני דגמים בלבד, ואת הדגם שלקחנו לסקירה, vivo Y52 5G, תוכלו למצוא במחיר של 1,049 שקלים. אז איך מרגיש הסמארטפון של vivo ומה החיסרון הכי בולט, לפחות בינתיים?

vivo Y52 5G. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
עוד סמארטפון מבית תאגיד BBK הסיני/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

עיצוב ומבנה

עיצובו של ה-vivo Y52 5G נאה ואלגנטי ומרגיש כמו שאר הסמארטפונים של BBK באותה רמת. מחיר, כשגבו עשוי מפלסטיק מבריק (לא תקבלו זכוכית במחיר הזה), בגוון שנע בין אפור מאוד בהיר מאוד לשחור (vivo מכנים אותו Graphite Black).

בחלקו הקדמי נמצא מסך IPS LCD בגודל 6.58 אינץ' עם מגרעת עבור מצלמת הסלפי בתצורת טיפה. הוא לא דק במיוחד - 8.5 מ"מ, אך כן נעים לאחיזה גם ללא כיסוי ולא כבד במיוחד - 193 גרם בלבד. יחידת הצילום האחורית מרוכזת מסגרת מלבנית, הכוללת שלושה חיישנים, לצד מבזק LED (פלאש).

הצצה נוספת ל-vivo - עכשיו בעמוד האינסטגרם

VIVO Y52 5G. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
שקע אוזניות מסורתי לצד מבנה אלגנטי/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בחלקו התחתון עדיין תוכלו למצוא שקע אוזניות מסורתי (תקבלו זוג אוזניות באריזה, ודי איכותיות חשוב לציין), אך מדובר בהחלטה מעט משונה, שכן רוב המשתמשים עברו בשנים האחרונות לאוזניות אלחוטיות. כמו כן, שקע הטעינה כמקובל הוא מסוג USB-C.

תצוגה, ממשק וצליל

המסך של ה-vivo Y52 5G כמו שכבר אמרנו, הוא מסך בן 6.58 אינץ', מסוג LCD עם פאנל IPS מה שאומר חדות לא רעה ופירוט סביר, אבל בלי צבעים לא מאוד עמוקים. וזה לא דבר רע: התצוגה נראית נהדר גם בתאורה חזקה (שמש ישירה, למשל) ועדיין מקבלים צבעים מגוונים וחדות מצוינת.

עם זאת, אי אפשר שלא להתייחס לצליל המאכזב של הרמקול. ניכר ש-vivo חסכו על מערכת סאונד (בכל זאת, סמארטפון ב-1,050 שקלים), שכן הצליל לא נקי, נטול באס ונשמע צורם גם בעוצמה מאוד נמוכה. רוצים להאזין למוזיקה? עדיף שתעשו את זה עם אוזניות.

ל-vivo Y52 5G יש מעבד Dimensity 700 5G של MediaTek, לצד 4 גיגה-בייט של זיכרון עבודה (RAM). נכון, זה לא מפרט מתקדם במיוחד, אבל בפועל, למעט גמגומים קלים פה, לא נתקלנו באיטיות חרגיה על אף שמדובר בסוג של פשרה.

vivo Y52 5G. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
לא מפרט מתקדם במיוחד, אבל החוויה די טובה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

כמו כן, המכשיר תומך ברשת הדור החמישי (כפי ששמו מסמל), קישורית NFC - המאפשרת תשלום ללא מגע, אפשרות הרחבת זיכרון וסים כפול. באשר לחיי הסוללה, הסמארטפון מגיע עם סוללה גדולה במיוחד בקיבולת של 5,000 מיליאמפר-שעה.

חלק נוסף ומפתיע לטובה נמצא בממשק: המכשיר מגיע עם אנדרואיד 11 במעטפת Funtouch OS 11.1 - ממשק המשתמש של vivo. ובניגוד לשאר היצרניות הסיניות שמעמיסות על מערכת ההפעלה (היי, שיאומי), כאן התפריטים מסודרים ומעוצבים בצורה נוחה וחכמה (שמזכירה במעט גרסת אנדרואיד נקייה).

וחשוב להדגיש: ממשק המשתמש לא קיים בעברית. עם זאת, תוכלו להגדיר כל שפה אחרת (אנחנו בדקנו את המכשיר בשפה האנגלית), ועדיין לכתוב ולקרוא בעברית.

VIVO Y52 5G. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
מערך צילום עם שלושה חיישנים/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

מצלמה

בצד הטכני, מערך הצילום של המכשיר מציע חיישן ראשי ברזולוציית 48 מגה-פיקסל, עם מפתח צמצם f/1.8, עדשה משנית לצילום בזווית רחבה עם חיישן 2 מגה-פיקסל, לצד עדשת מאקרו ברזולוציה של 2 מגה-פיקסל גם כן.

צילום עם ה-vivo Y52 5G. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום עם ה-vivo Y52 5G/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום עם ה-vivo. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צבעים בוהקים מדי. צילום עם ה-vivo Y52 5G/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בפועל, למרות שמדובר במכשיר בתג מחיר נמוך, התוצאות של המצלמה הראשית די טובות בתאורת יום רגילה, וניכר שב-vivo עשו לא מעט עבודה בעיבוד התמונות. רמת הפירוט טובה גם בגודל מלא (במחשב או בטאבלט), אך עם זאת הצבעים קצת צבעים בוהקים מדי והאיכות לא מתקרבת למה שתתקבלו בסמארטפונים יקרים יותר.

בכל מקרה, בתנאי תאורה פחות טובים - כמו מצב לילה או חלל סגור ללא תאורה טבעית, קיימת מריחה מסוימת של האובייקטים ועיבוד יתר של הבהירות, אבל בסך הכול התמונות טובות. צילום תמונת עומק (אפקט בוקה) מפיק תוצאות סבירות גם כן.

צילום במצב לילה עם ה-vivo Y52 5G. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
תוצאות טובות ומעט פתיעות גם במצב לילה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום במצב לילה עם ה-vivo Y52 5G. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום במצב לילה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בשורה התחתונה

ה-vivo Y52 נמכר ב-1,049 שקלים ברשת GoMobile, רמת מחיר ששמה אותו במקום צפוף לצד סמארטפונים סיניים אחרים. מנגד, עדיין אפשר למצוא בו יותר יתרונות מחסרונות: הוא יפה, יש לו מצלמה טובה (למחיר שלו) וממשק משתמש פשוט ונוח. עם זאת, לחובתו יעמוד החוסר בשפה העברית, מסך ה-LCD והרמקול הצורם.

  • עוד באותו נושא:
  • VIVO

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully