אייפון SE 2022. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
אייפון SE 2022/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

אייפון SE 2022: רחוק ממושלם, אבל משתלם

עודכן לאחרונה: 31.3.2022 / 22:50

פחות מ-2,000 שקל: מכשיר הדגל המוזל של אפל הגיע לידינו - והחזיר אותנו כמה שנים אחורה, לימים של כפתור הבית הפיזי והמסכים הקטנים. עם זאת, יש בו כמה שדרוגים מאוד מפתיעים על אף תג המחיר הנמוך | הסקירה המלאה

צריך לומר את זה: האייפון SE הוא השריד האחרון לטלפון הישן, הקטן והטוב של אפל, וגם סוג של קונספט מבריק. מתוך הכרה שיש שוק עצום של אנשים שלא יכולים להרשות לעצמם את המחיר הטיפוסי של אייפון חדש (או פשוט לא רוצים להוציא כל כך הרבה כסף), אפל לוקחת דגם ישן ואהוב, משדרגת לו את המעבד לגרסה העדכנית ביותר, ומציעה אותו במחיר מוזל.

הדור הראשון, שיצא בשנת 2016, כלל את כוח העיבוד של האייפון 6S (מעבד A9), בגוף של אייפון 5S. הדור הקודם, אייפון SE 2020, כלל את המעבד A13 - כמו באייפון 11. כעת, שנתיים לאחר מכן, הדור השלישי שומר על העיצוב של הדור הקודם וכולל את המעבד של סדרת האייפון 13 - Apple A15 Bionic.

רוצים לקבל עדכוני טכנולוגיה לפני כולם? הצטרפו לעמוד האינסטגרם

אייפון SE 2022. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
שומר על העיצוב של הדור הקודם. אייפון SE 2022/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

רגע לפני ההשקה המקומית, קיבלנו מרשת איידיגיטל את האייפון SE 2022, שזרק אותנו שנים אחורה - עם כפתור בית, מסך בגודל 4.7 אינץ' ושוליים עבים. אז מה בכל זאת חדש הפעם והאם הוא עומד במבחן הזמן? בדקנו.

עיצוב

העיצוב של האייפון SE 2022 עלול לעורר מחלוקת: מצד אחד, מדובר במכשיר קטן, כזה שקל להכניס לכיס, להתנייד איתו ולא שוקל יותר מדי (144 גרם בלבד), ומן הצד השני - יש שיגידו שהוא נראה ומרגיש מיושן, במיוחד אחרי שהתרגלנו למכשירים עם מסכים מקצה-לקצה.

בכל מקרה, אפל שמרה על העיצוב זהה לזה של האייפון 8, עם שוליים עבים מלמעלה ומלמטה, ואם התגעגעתם אליו, תמצאו כאן את כפתור הבית הפיזי (TouchID). למעשה, אחרי תקופה ארוכה של שימוש בזיהוי פנים קצת קשה לחזור ולהשתמש בכפתור הפיזי כדי לפתוח את המכשיר או לבצע פעולות אחרות, אבל מתרגלים די מהר.

צריך גם להזכיר שגם האייפון SE 2022 מגיע ללא מטען והוא מצויד בכבל עם חיבור Lightning לטלפון וחיבור USB-C מצידו השני, מה שלא מקל על מציאת מטען הולם. בנוסף, כצפוי, שקע ייעודי בגודל 3.5 מ"מ לחיבור האוזניות אינו קיים במכשיר ותיאלצו להסתפק בעבודה עם אוזניות אלחוטיות או בחיבור אוזניות רגילות עם מתאם Lightning Port, שגם כבר לא מגיע באריזה.

אייפון SE 2022. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
מגיע ללא מטען וללא שקע ייעודי בגודל 3.5/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

עם זאת, באופן מאוד משמח אפל ציידה את האייפון גם במיגון מפני מים ואבק בתקן IP67 (עומק מרבי של מטר אחד עד 30 דקות) ותמיכה בטעינה אלחוטית. מנגד, חשוב להזכיר שאפל מדגישה כי נזק בעקבות מגע עם נוזלים אינו מכוסה במסגרת האחריות.

אייפון SE 2022. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
החלק המאכזב: היעדר תמיכה בקצב רענון של 120 הרץ/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

מסך וביצועים

הטכנולוגיה של התצוגה כמעט זהה לחלוטין לזה של האייפון 8 ואינה המרשימה ביותר הקיימת בטלפונים כיום: מסך IPS LCD, ברזולוציית "רטינה" (750 על 1344 פיקסלים), כאשר החלק המאכזב (אך הלא מפתיע) הוא היעדר התמיכה בקצב רענון של 120 הרץ.

עם זאת, כמעט כל תמונה שתראו על מסך הרטינה הזה פשוט תראה נהדר עם חדות גבוהה וצבעים הקרובים ככל האפשר למציאות - אך אם יש לכם אייפון 13 פרו או פרו מקס (שתומכים בקצב רענון של 120 הרץ), או כל סמארטפון אנדרואיד עם אותה טכנולוגיה, אתם עשויים מעט להבחין בהבדל בזרימה של המסך (לרעה). וחשוב להדגיש: זה לא מינוס מאוד משמעותי, אבל המשתמשים הכבדים עשויים אולי מעט להתאכזב.

אייפון SE 2022. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
כפתור הבית הפיזי עדיין כאן/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בגזרת הביצועים, קשה להבחין בהבדל מהותי בין האייפון SE 2022 לדור הקודם, או אפילו לכל דגם אייפון מעט ישן יותר. שבב ה-Apple A15 Bionic עושה עבודה נהדרת - הדגם שבדקנו פעל בצורה חלקה ללא תקיעות או שיהוי פתאומי, והחוויה מרגישה טבעית לגמרי. אפל מוכיחה שוב שהיא יודעת לשמור על ביצועים נהדרים וחווית משתמש טובה גם אם לא כל החומרה מאוד עדכנית.

מערכת ההפעלה iOS 15.4 מגיעה אף היא לדגם האייפון SE 2022, כמו לרבים מהאייפונים הקיימים בשוק כיום, ומביאה עימה את מגוון התכונות המוכרות - כולל ווידג'טים במסך הבית כמובן.

אייפון SE 2022. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
תומך בטעינה אלחוטית ובמיגון מפני מים ואבק בתקן IP67/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

מצלמה

מערך הצילום של האייפון SE לא מרשים במיוחד: הוא כולל שתי מצלמות - מצלמה בודדת בגב המכשיר המשתמשת בחיישן 12 מגה-פיקסל ומאפשרת צילום וידאו 4K ב-60 פריימים בשנייה, ומצלמה שנייה (סלפי) הממקומת בחלקו הקדמי ברזולוציה של 7 מגה-פיקסל.

ולמרות שנראה שמדובר במערך צילום מתקדם במיוחד בהשוואה לסמארטפונים אחרים בשוק, התוצאות הסופיות די מפתיעות ובהרבה מובנים מתקרבות לאלו שתמצאו במכשירים מתקדמים יותר. כך למשל, הצבעים נראים מצוין והפירוט נהדר בצילום בתנאי תאורה טובים (אור יום או שמש ישירה).

צילום עם האייפון SE 2022. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
התוצאות הסופיות די מפתיעות. צילום תאורה טובה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום עם האייפון SE 2022. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום עם האייפון SE 2022/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

כשזה נוגע לתנאי תאורה מאתגרים יותר - כמו חלל מעט חשוך, התוצאות די מאכזבות. אותו הדבר קורה גם בצילום במצב לילה, אז ניכר גם חוסר פירוט גדול יותר משום שמעט אור נכנס לחיישן הבודד, והתמונות יוצאות חשוכות ומגורענות יותר.

איפה החסרון היותר משמעותי? קודם כל, זום אופטי לא קיים במכשיר. תוכלו להסתפק בזום דיגיטלי, אך ממש לא אותו הדבר. בנוסף, אם האייפון לא מזהה בן אדם, הוא לא יאפשר לכם לבצע צילום פורטרט (טשטוש רקע). אך אל דאגה: עדיין תוכלו עצמים בצילום תקריב עם טשטוש רקע באמצעות המצלמה הרגילה.

צילום עם האייפון SE 2022. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום נוף עם האייפון SE 2022/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום עם האייפון SE 2022. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום עם האייפון SE 2022/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום לילה עם האייפון SE 2022. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום לילה עם האייפון SE 2022/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בשורה התחתונה

אפל מצליחה להביא עם האייפון SE 2022 את החוויה המוכרת והאהובה של האייפון בצורה כמעט מושלמת לתג מחיר משתלם - 1,899 שקלים ברשת איידיגיטל. מנגד, המכשיר לא מתאים לכל אחד ובעיקר לא לחובבי החידושים ולאלה המכורים לצילום. רוצים מסך קטן, מצלמה טובה אך לא מצוינת ומערכת הפעלה עדכנית? זה בדיוק המכשיר בשבילכם. דורשים מהמכשיר שלכם הרבה יותר? חפשו אופציות אחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully