וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי לעבור על החוק

נימרוד בן משה

7.1.2006 / 12:30

לא חייבים לעבור על החוק כדי למלא את הנגן הנייד שלכם בשעות של מוזיקה שלא עולה לכם גרוש. מדריך קצר ומספק

לאחרונה גיליתי שנהייתי ממש פריק של מוזיקה. תמיד אהבתי לשמוע מוזיקה אבל אף פעם לא האזנתי למוזיקה בתדירות שאני מאזין לה כעת. אני לא עושה צעד אחד מחוץ לבית ללא הנגן הנייד שלי, בלילה אני נרדם לצלילי מערכת הסטריאו שלי, כשאני עובד על המחשב או גולש באינטרנט אני מאזין למוזיקה ואפילו כשאני באמבטיה אני נוהג להקשיב לשירים האהובים עלי.

לכן לא התפלאתי כשהתחיל להימאס עלי להקשיב לאותן להקות ושירים שוב ושוב, בן אדם צריך קצת גיוון בחיים. ניסיתי להאזין לרדיו אבל מה אני אומר לכם, הרדיו בישראל מסריח יותר משירותים של הודי עם קלקול קיבה. כל שעה חדשות, כל חצי שעה מבזק ובין לבין יש דיבורים על מה שאמרו בחדשות ובמבזק.

אז מסתבר שישנה אלטרנטיבה טובה יותר לרדיו – רדיו אינטרנט. לא מדובר בפיתוח חדש כלל וכלל אך מפליא אותי כמה אנשים עדיין אינם מודעים לקיומה של האופציה הנהדרת הזו. אז למען אותם אנשים אני אסביר בקצרה איפה למצוא את הרדיו האינטרנטי ומה ניתן לעשות איתו.

המצרכים

קשה לומר שאני מומחה גדול ברדיו אינטרנט, הסיבה היא שמאז שהיה לי לראשונה חיבור לאינטרנט אני משתמש באותה תוכנה נהדרת כדי להתחבר לרדיו האינטרנטי – Winamp. ווינאמפ הוא אחד הנגנים הותיקים ביותר בעולם האינטרנט וכזכור לי הוא היה הראשון שתמך בפורמט ה-Mp3 (אבל אל תתפסו אותי במילה).

את הנגן ניתן להוריד בחינם מאתר החברה (קישור בתחתית הכתבה) ההתקנה היא פשוטה ואין מה לדאוג בכל הנוגע ל-SpyWare. מעבר ליכולתו של הנגן להשמיע קבצי מוזיקה, הוא גם נגן סרטים לא רע, נגן תקליטורים וכמובן – הגישה שלכם לרדיו האינטרנטי.

הגרסה האחרונה של ווינאמפ מאפשרת גישה לתחנות הרדיו והוידאו של SHOUTCast וכמו כן גישה לרדיו ולטלוויזיה של AOL, והכל בחינם לחלוטין. אני אישית אוהב יותר את מגוון התחנות שמציע רדיו SHOUTcast, התפריט הנוח מאפשר לנו לבחור מתוך מאות תחנות רדיו שונות, שכל אחת מהן מוקדשת לסגנון מוזיקלי מסויים.

התחנות משדרות 24 שעות ביממה, ללא הפסקה וללא פרסומות. בגרסה הנוכחית של הנגן ניתן להאזין גם לפודקאסטים שונים ואפילו לראות תוכניות טלוויזיה כמו Family Guy, Lost, 24, סימפסונס וכו'. כמובן שכדי לראות את תוכניות הטלוויזיה כדאי להצטייד בחיבור מהיר.

אופן ההכנה

במשך שנים הייתי מאוד מרוצה מתחנות הרדיו האינטרנטי וכשהתחלתי ללכת עם הנגן הנייד שלי ברחוב החלטתי שאין סיבה שאני לא אאזין לאותן תחנות רדיו גם ברחוב. מכיוון שאין לי נגן נייד עם חיבור מהיר לאינטרנט ועם תוכנת ווינאמפ, נאלצתי לאלתר. את הפתרון מצאתי בתוכנה קטנה בשם Sound Capture

מדובר בתוכנה חינמית קטנטנה שעושה דבר מאוד פשוט – מקליטה. כל מה שאתם צרכים לעשות הוא להפעיל את הווינאמפ, לבחור את תחנת הרדיו האהובה עליכם ואז ללחוץ על record. כמו להקליט מהרדיו לקסטה, פשוט ומהיר.

Sound Capture מקליטה את המוזיקה ישירות לקובץ Mp3 כך שלא תצטרכו להסתבך עם המרות מפורמט לפורמט והיא מקליטה באיכות יוצאת דופן (128Kbps 44Khz). כך אני מקליט שעות של מוזיקה בחינם מהאינטרנט ואז זורק את הכל לנגן הנייד שלי ונהנה מהמוזיקה בכל מקום שאני בוחר.

המלצה קטנה – לפני שאני הולך לישון אני מפעיל את תוכנת ההקלטה ומכוון אותה כך שתקליט למשך חצי שעה. בבוקר אני מתעורר, מעביר את ההקלטה לנגן הנייד וכך יש לי חצי שעה של מוזיקה לשמוע בדרך לעבודה. הנגן שלי כבר מלא בחצאי שעות של מוזיקה רצופה, ללא פרסומות או שדרנים ובאיכות מעולה. וחשוב מהכל – היא לא עלתה לי אגורה.

תהנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully