וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניקון תפסיק לייצר מצלמות פילם

ליאור רבינוביץ

12.1.2006 / 16:47

מכירות המצלמות הדיגיטליות מהוות 75% מסך המכירות של החברה ב-2005. ניקון היא מהאחרונות להודיע על זניחת הפילם

חברת ניקון היפאנית הודיעה, כי היא מתכננת להפסיק לייצר את רוב דגמי מצלמות הפילם והעדשות התואמות ולהתרכז בייצור מצלמות דיגיטליות. זוהי החברה האחרונה מבין ענקיות הצילום שהודיעה על זניחת הפילם לטובת הצילום הדיגיטלי. ניקון ייצרה את מצלמת הפילם הראשונה שלה ב-1948.

ניקון הודיעה כי תזנח חמישה קווי יצור ותשמור רק על שתי מצלמות פילם שמופנות אל השוק המקצועני. דובר ניקון אמר, כי ההחלטה התקבלה בחברה לאחר שמכירות מצלמות הפילם צנחו. מכירות המצלמות הדיגיטליות היוו 75% מסך המכירות בשנת 2005, עלייה של 50% מ-2004. "הצילום הדיגיטלי הפך לסטנדרט השלט", הוסיף דובר החברה.

חברות נוספות הודיעו על פרידה מהפילם המסורתי, ביניהן חברת קודאק שהודיעה ביוני 2005 כי תפסיק לייצר את נייר הצילום שחור-לבן, המשמש כיום בעיקר צלמי אומנות וחובבים המפתחים תמונות בחדרי חושך. קודאק אמרה, כי תפסיק לייצר את הנייר בסוף 2005 אך תמשיך לייצר סרטי צילום שחור-לבן (פילם) וכימיקלים לפיתוח. דובר מטעם החברה אמר, כי נייר הצילום שחור-לבן, אותו מייצרת החברה במשך כ-100 שנה, הפך לשוק נישה הרושם ירידה של כ-25% בשנה.

המכירות של מצלמות הפילם נפלו בכל העולם, רשת דיסקונס, קמעונאית האלקטרוניקה הגדולה ביותר בבריטניה, הודיעה באוגוסט 2005 כי תפסיק למכור מצלמות פילם ותתרכז רק במכירות מצלמות הדיגיטליות. החברה הודיעה כי תמכור את המלאי הקיים של מצלמות פילם, אך לא תרכוש מלאים נוספים, מכיוון שלדבריה מצלמות דיגיטליות נהפכו לסטנדרט השולט, ואילו מצלמות פילם הן נחלת יודעי ח"ן בלבד.

יובל אינדיצקי מ-"הדר סוכנויות", יבואנית מצלמות ניקון בארץ, אמר ל-TheMarker כי עדיין לא קיבלו הודעה מסודרת על הפסקת הייצור מיפאן ובכל מקרה הם ימכרו את המלאי הקיים ויקיימו את כל התחייבות השירות שכרוכות בכך. עוד מוסר היבואן, כי מחזור המכירות של מצלמות הפילם קטן מאוד. "אנשים שמחפשים מצלמות מקצועיות מעדיפים לחפש בשוק היד השנייה שהפך ער בשנים האחרונות עם המעבר של צלמים מקצועיים למצלמות דיגיטליות", לפי היבואן.

שיעור החדירה של מצלמות דיגיטליות בצפון אמריקה הגיע ל-42% ב-2004, והשנה הוא צפוי להגיע ל-55% - כלומר ליותר ממחצית משקי הבית בארה"ב יש מצלמה דיגיטלית. קצב השתכללותם של הדגמים והעלות הנמוכה יחסית של החלפת דגם מביאה רבים לרכוש מצלמות משוכללות יותר ברבות השנים. עד סוף העשור, לפי הערכות, 90% מקוני מצלמות דיגיטליות כבר עושים זאת כדי לשדרג מצלמה קיימת.

יצרניות המצלמות הדיגיטליות המובילות בעולם הן קודאק, סוני, קאנון, אולימפוס, פוג'י, HP וניקון, במונחי מכירות בארה"ב. חובבי הצילום השמרניים טוענים, כי צילום בסרט צילום מפיק תוצאות איכותיות יותר מצילום דיגיטלי - בעיקר בשל הרזולוציה (הפרדה) הגבוהה יותר, אך גם טוענים כי לטכנולוגיה האנלוגית יש יותר "נשמה".

מומחים מעריכים, כי איכותו של צילום דיגיטלי יכולה להשתוות לאיכות של צילום אנלוגי החל בהפרדה של 11 מגה-פיקסל ומעלה. הסטנדרט הנפוץ כיום הוא 5 מגה-פיקסל, וגם הוא מספק לרוב את דרישותיהם של אנשים המבקשים לצלם אינספור תמונות בלי להדפיס אותן - כדי להתבונן בהן במחשב ולשלוח באי-מייל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully