וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

sex.com נמכר ב-12 מיליון דולר

רויטל סלומון

25.1.2006 / 11:22

המוכר, גארי קרמן, הינו יזם שהקים את אתר השידוכים match.com. על פי הערכות, החברה שקנתה את הדומיין היא Escom LLC

שם המתחם sex.com היווה מאז ומתמיד סמל המאבק על הדומיינים באינטרנט. לאחר תקופה של שקט יחסי בזירת המלחמות על שמות המתחם, חוזר הדומיין הזה לכותרות. בעליו הוותיק של sex.com, גארי קרמן, מכר את שם המתחם ב-12 מיליון דולר, כך על פי מקורות המקורבים ליזם. נראה שבאינטרנט, סקס עדיין מוכר, ולא לחינם מסתובב כעת ברשת סרטון פלאש הטוען בעוז כי "The internet is for porn" (האינטרנט הוא בשביל פורנו).

על פי הערכות, החברה שקנתה את הדומיין היא Escom LLC, חברה שבסיסה בבוסטון. הצהרה שפורסמה באתר sex.com הכריזה כי האתר רושם מיליוני כניסות בכל יום. קרמן היה זה שהקים את שירות השידוכים באינטרנט, match.com.

שמות מתחם (דומיין) היוו סיבה למאבקים עזים לאורך כל ההיסטוריה של האינטרנט. בתחילת הדרך, יזמים ובעלי ממון קנו בבהילות כל דומיין גנרי שהיה נראה להם מתאים - מ-business.com ועד news.com. השאיפה היתה למשוך כמה שיותר גולשים לאתרים המוקמים, בהנחה ששם גנרי וקל לזכירה יביא לתנועה ערה באתר. חלק משמות המתחם הללו נמכרו בסכומים שערורייתיים, כשבהרבה מקרים ההשקעה לא הוכיחה את עצמה.

כיום, לעומת זאת, בועת הדוט.קום כבר לא מהווה זירת מאבק משמעותית כבעבר. לשימוש הציבור נפתחו סיומות רבות מעבר ל"com" הישנה. הסכום בו נמכר sex.com הוא יוצא דופן בהשוואה למחירים בהם נמכרים שמות המתחם לאחרונה. המלחמות סביב שמות המתחם מתמקדים בעיקר בענייני זכויות יוצרים ושמות מותגים. קניית דומיין היא כבר לא פעולה יוצאת דופן - כל אחד יכול לקנות את השם שהוא רוצה, עם סיומות כמו cc או biz. בנוסף לכך, חברות עסקיות רבות הפנימו את העובדה, כי שמות גנריים דוגמת money.com לא ימשכו לקוחות. כשם ש"בחיים האמיתיים", לקוחות לא ירוצו למסעדה הנקראת "מסעדה" או לחנות ספרים הנקראת "ספרים", כך גם גולשי האינטרנט לא מתעניינים באתרים עם שמות סתמיים, כמו business.com, שכיום מאחסן אתר שכל קשר בינו ובין עסקים מקרי לחלוטין.

למעשה, בעידן מנועי החיפוש המתקדמים, ובעיקר מאז שנכנס לתמונה מנוע החיפוש של גוגל, שמות מתחם זכירים הפכו לפריט משמעותי הרבה פחות. התחרות היום היא אינה סביב שמות "מעניינים" לאתר, אלא מתמקדת בדירוג האתר במנועי החיפוש, כשהמטרה היא, כמובן, להתברג כמה שיותר למעלה בתוצאות החיפוש ולהישאר שם. המקום הראשון בדף התוצאות של גוגל שווה הרבה יותר משם מתחם מחוכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully