וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

40 אלף ¤ - קנס על העלאת קבצי מוזיקה לרשת

29.1.2006 / 16:30

הרשות השופטת האנגלית הטילה קנסות כבדים על שני גברים שהורשעו בהעלאת שירים לרשתות שיתוף קבצים

בית משפט בבריטניה הרשיע שני גברים שהעלו אלפי שירים לאינטרנט ואפשרו אינספור הורדות בלתי חוקיות למיליונים ברחבי העולם. מדובר בניצחון תקדימי לארגון הסחר במוזיקה בבריטניה, שגרם להעמדת השניים לדין. הנאשמים נקנסו בסכומים בין 1,500 ליש"ט (כ-12,000 שקל) ל-5,000 ליש"ט (40,000 שקל).

בית המשפט קבע כי קיים קשר ישיר בין ירידת המכירות התלולה של סינגלים בבריטניה לתופעת ההורדות באינטרנט. אחד הנאשמים, אב לשניים, דוור במקצועו מברייטון, טען כי לא ידע שהדבר אינו חוקי או גורם לנזק כלכלי. השופט השיב לו כי "בורות אינה פוטרת מעונש". הנאשם השני טען כי אין לבית המשפט הוכחות שהוא הגורם שהעלה את השירים, אך טיעונו לא שכנע את בית המשפט.

השניים נתפסו יחד עם עוד שלושה חברים, כשהעלו יחדיו 8,906 שירים לאינטרנט. שלושת האחרים עתידים לשמוע את גזר דינם בימים הקרובים. 51 חשודים בהעלאת שירים לרשת קיבלו אולטימטום להסדיר את עניינם מול ארגון הסחר במוזיקה עד סוף החודש או לעמוד למשפט.

עורכי הדין של הארגון אמרו לאחר המשפט כי "ההחלטה שקיבל בית המשפט היום מהווה צעד ענק במלחמה של הארגון נגד שיתוף קבצים בלתי חוקי". "משתפי הקבצים שודדים את עתיד האמנים והאנשים שהשקיעו בהם". טוען פיטר ג'יימסון, ראש ארגון הסחר במוזיקה הבריטית.

ארגון הסחר הבריטי הביא להעמדתם למשפט של 139 אנשים, מאז שנת 2004, שנחשדו בשיתוף בלתי חוקי ומוגזם של קבצי מוזיקה. על רובם נגזרו קנסות כספיים בסכומים שונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully