וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם לסלקום יהיה דור שלישי - מאפריל

ערן גבאי

9.2.2006 / 13:43

תבצע השקה רכה ומוצנעת לשירות כדי לא להדגיש את הפיגור בהשקה בהשוואה למתחרות. סלקום השקיעה ברשת כ-140 מיליון דולר


סלקום תחל להפעיל את רשת הדור השלישי בטכנולוגיית ה-UMTS שלה בתחילת אפריל, ותבצע השקה רכה ומוצנעת לשירות כדי לא להדגיש את הפיגור בהשקה בהשוואה למתחרות וכדי להמשיך ולמקד את עיקר משאבי השיווק במהלך האחרון של החברה - ווליום2. הרשת תיפרס תחילה באזור שבין נתניה לרחובות והחברה השקיעה ברשת הדור השלישי כ-140 מיליון דולר, 200 מיליון שקל מהם יושקעו ב-2006.

בחברה בוחנים אפשרות לשתף ספק נוסף בהקמת הרשת, נוסף על אריקסון, ושיחות בעניין זה התקיימו עם נוקיה. לפני כחמישה חודשים חתמה סלקום עם חברת אריקסון על ההסכם להקמת רשת הדור השלישי, לאחר מכרז בו התמודדו 7 חברות.

סלקום תשדרג לקראת סוף השנה את הרשת גם ל-HSDPA, שהיא השלב המתקדם יותר של הדור השלישי (שלב חמישי), המצריך שדרוג תוכנה על גבי רשתות הדור השלישי הקיימות. שדרוג זה יאפשר לרשת לספק יכולת תקשורת מהירה בהרבה הן בדאון-לינק (הורדות נתונים) והן באפ-לינק (העלאת נתונים).

טכנולוגיית HSDPA/HSUPA מאפשרת קצבי העברת מידע של 14 מגה ביט בשנייה בהורדת קבצים (פי שבעה מהמהירות של שירותי הטלפונים הסלולריים הקיימים כיום) ו-5 מגה ביט בשנייה ב-Uplink (קישור יוצא). המהירות שמבטיחה טכנולוגיית HSDPA תאפשר למשתמשי הסלולר לצפות בווידיאו באיכות של DVD ולשחק במשחקי וידיאו ברזולוציה גבוהה, כמו בפס הרחב הביתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully