וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבוידעם

אלטע זאכן

30.3.2006 / 10:38

מכונת אניגמה לפיצוח צפנים ממלחמת העולם השנייה, מכונת ארקייד ביתית ואתר שמרכז תוכנות ענתיקה. נוסטלגיה

היישר ממינכן, קבלו מכונת אניגמה, יד שנייה במצב טוב מאיזה גרמני אחד. המכונה מוצעת למכירה פומבית ב-eBay, במחיר מבצע: בינתיים 12,250 יורו, עם צפי להרקיע שחקים עד הסגירה.

האניגמה, שהומצאה בשנת 1918 ע"י הגרמני ארתור שרביוס, נחשבת לאמצעי המכאני הראשון להצפנה, ואחד האגוזים הקשים ביותר לפיצוח - אחרי כל אות הדיסקיות הפנימיות של האניגמה הסתובבו ומפתח ההצפנה השתנה. בשנות ה-20 רכש צבא גרמניה מכונות אניגמה והחל לעשות בהן שימוש, ובמלחמת העולם השנייה היא הייתה כבר אמצעי ההצפנה העיקרי של הגרמנים להעברת תשדורות ומסרים.

ספרו של רוברט האריס, "אניגמה", מספר את ההתרחשויות מהתקופה מזווית הראייה של המתמטיקאים הבריטיים (שגויסו לצבא הבריטי בתחרויות של פותרי תשבצים וחידות היגיון) שעמלו בבלצ'לי פארק על פיצוח הצפנים. כשנפלה לידיהם אניגמה כזו, הם הצליחו לפצח סופית את הצופן. בתום המלחמה המשיכו בריטניה לשמור על הסוד, והמליצה למושבותיה לשעבר להשתמש באניגמה כי הצופן שלה 'לא ניתן לפיצוח' (עד שנות ה-70 לפחות).

ICQ בטעם של פעם

"כי הגירסא החדשה לא תמיד טובה יותר", נכתב בראש האתר oldversion.com. כנראה שיצרניות התוכנה יודעות מזה, לכן חלקן ביקשו מהאתר להסיר את הקבצים לגירסאות הקודמות של התוכנות שהן מספקות. היתרון הגדול של התוכנות הישנות שבאתר הוא שהן יועדו למחשבים ישנים יחסית ולא דורשות הרבה משאבי מחשב, יכולת עיבוד, זיכרון וכו'.

מה כן אפשר בכל זאת להוריד באתר? ICQ 1.02 בטעם של פעם, קאזאא לייט מלפני 5 שנים (לפני שזיהמו וזיבלו אותה בתוכנות ריגול לרוב) ו-ווינאמפ בגירסא סופר-אקספרמנטלית, 0.2. בואו נודה בזה, כדי לנגן קיבצי mp3 ווינאמפ ישן זה דיי והותר. לא כל התוכנות עדיין עובדות - יצרניות התוכנה מעדכנות לפעמים את השרתים שלהן ומונעות מהמשתמש להתחבר אם הוא עובד עם גירסא ישנה.

למי שנדרס לו הפרוגר

לא הרבה חוויות בחיים גרמו לי כאב וייסורים כמו הסצינה ההיא, בה ג'ורג' קוסטנזה חובק את מכונת הפרוגר (כולל השיא האישי שלו שנשמר עליה) שזה עתה רכש, מנסה לחצות את הכביש, מתקרב ו... מנפץ את הפרוגר לרסיסים. החדשות הטובות הן שלא צריך לגרור את הפרוגר לבד בכביש - אפשר לקנות מכונות ארקייד ביתיות ולשמח את האורחים בטורניר דונקי קונג סוער.

חברה בשם דרים אות'נטיקס מייצרת את היפייפיות האלו, עם כמה שיכלולים שלא נראו בדור הקודם: ג'ויסטיק מפלדת אל חלד, מסך שטוח, מאיץ גרפי מודרני ועוד. בתוך המכונה שוכן לבטחה מחשב PC רגיל, כך שאפשר לשחק בה יותר מ-5000 משחקים. כן, גם פרוגר. 80 משחקי אטארי כבר מותקנים עליה. אפשר לנגן עליה DVD או לחבר את ה-xbox. החדשות הרעות הן המחיר - $3,495. עדיף כבר לקנות אניגמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully