וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי הזיז את הכבל שלי

אדר שלו

4.4.2006 / 10:27

עשרות טכנאים לא יכולים על בעיות התשתית המתמשכות באינטרנט המהיר של הוט. לפעמים הם סתם מנתקים את הכבל

כששבתי הביתה מהעבודה חנה מול הבניין טנדר קטן ולבן, בתוכו איש בכובע קסקט, צרור ניירות לבנים וכבלים לבנים בידיו. חברו, גם טכנאי במראהו, עמד מול תיבת הפלסטיק הצמודה לקיר הבניין והבריג החוצה ברגים לבנים גדולים. נתתי בו מבט חשדני. לטכנאים של הוט יש אוטו אדום בדרך-כלל, מי כמוני, למודת הטכנאים, יודעת היטב.

עשרות טכנאים, רגילים ובכירים, ביקרו פה ובדירה הקודמת שלי. לכולם היו ניירות. וכאבלים. מלא כאבלים. אחד בא עם גלגל שלם, סה"כ 197,873,457 קילומטר כבל. אולי אם הוט ייקחו 400 טכנאים ויבקשו מהם להתקין את הכבל הזה אצל כל הלקוחות בעיר, אז הם יזיעו מאוד בידיים. אינטרנט שעובד, לעומת זאת, לא ייצא מזה.

עברתי שתי דירות, ובשתיהן אותה הבעיה – המנורה על המודם שכתוב עליה cable מהבהבת. כל אימת שהיא מהבהבת החיבור לאינטרנט מתנתק. הבעיה הזו לא יכולה בכלל לנבוע מהמחשב (ואף איש תמיכה של הוט גם לא ניסה לומר לי שפה קבור הכלב) – היא אומרת שהמודם לא מסתנכרן מול הציוד של חברת הכבלים. מילא, תאמרו שבדירה הראשונה הייתה בעיה ספציפית, והנה, עברתי דירה ושוב הטכנאים של הוט קופצים מדי חודש לביקור והמנורה cable מהבהבת.

"עוד שעה יהיה אינטרנט"

אתמול שמתי סוף אחת ולתמיד לצפייה בטלוויזיה דרך הוט. כשהממיר התחיל להיכבות ספונטנית הרגשתי שאין טעם להילחם יותר בטחנות הרוח החלודות של חברות הכבלים, להזמין עוד ועוד טכנאים שצריכים להמתין להם שעתיים בבית (צל"ש מובטח לטוקבקיסט שיזכיר לי מי העיתונאי שסיפר איך אפילו עם ראשי ממשלה הוא הצליח לקבוע שעה מדוייקת, ורק עם טכנאים לא), לכבות את הממיר, להדליק, לכבות, להדליק, לכבות וחוזר חלילה וחלילה וחס וחלילה שזה שוב יחזור. את האינטרנט השארתי.

יום אחרי שהחזרתי את הממיר הדיגיטלי מבקרים בבניין הטכנאים עם הטנדר הלבן. נכנסת הביתה, בודקת מייל. אין אינטרנט. המנורה cable מגמגמת. שתי אפשרויות יכולות להסביר את הסיטואציה הזו: או שהאחראי על האינטרנט הבין סופסוף שאי אפשר באמת לעשות מזה כסף וסגר את הרשת לצמיתות, או ששוב יש תקלה בגלל הוט. קראתי לטכנאי מהחלון. "מתי יהיה אינטרנט?" הטכנאי השיב, "עוד שעה".

עוברות שלוש ומשהו שעות ואין אינטרנט. אני מתנצחת בטלפון כהרגלי עם אנשי תמיכה טכנית מסכנים שלא יכולים לתקן את הבעיה, לתאם טכנאי למועד סביר או לתקן את התשתיות הרעועות של הוט. אולג, אלכס ויוסי איתי על הקו. עד שלא אמרתי שאני כתבת לענייני מחשבים ואינטרנט וצריכה את החיבור ככלי עבודה, לא הסכימו לתאם טכנאי. וגם אז, לא בטוח שמהסיבות הנכונות.

לא מחכה לטכנאי

בזמן שאני מבקשת 800 פעם אחראי או טכנאי או אינטרנט, אני נוטלת יוזמה ופותחת את תיבת הפלסטיק בחצר הבניין באמצעות אטב כביסה שבור. חושך מצרים. בפנים יש הרבה חוטים, כבל coax קוראים להם. על אחד מהם מופיע תג עם השם שלי, בשגיאת כתיב אמנם, "הדר שלו" – וזה החוט היחיד בארון שמנותק.

לא צריך מדען טילים או תומך טכני כדי להבין שלא רק ניתקו אותי מהטלוויזיה, אלא גם מהאינטרנט על הדרך. בדרך כלל, כדי למנוע ממנויי האינטרנט לצפות בטלוויזיה בכבלים חינם, מרכיבים להם פילטר (מכשיר קטן ומעוגל שכתוב עליו Low Pass Filter או LPF) על החוט הזה. אצלי הלכו עד הסוף והוציאו את החוט לגמרי. אינסוף ויכוחים ונאומי תוכחה שגרמו לי להרגיש כאילו אני הרעה בסיפור, הצליחו להקדים לי את הטכנאי המתוכנן ממועד לא ידוע ("יחזרו אלייך מחר") לאותו הערב. הוא בא עם פנס (לא היה לי) והבריג את הכבל הזה למקום שלו. ואני שוב מחוברת, בינתיים.

אף אחד מהנציגים שדיברו איתי לא אמר מי הזיז את הכבל coax שלי ולמה. אצל הוט לא רק שאפשר לומר שיד ימין לא יודעת מה עושה יד שמאל; נדמה שבהוט שתי הידיים כרותות, אחת זרוקה ביבשת אמריקה ואחת איפשהו אסיה, כשמשתיהן עולה צחנת ריקבון. הגוף? השד יודע. אולי עסוק בקמפיינים תדמיתיים שישכנעו עוד מנויים לעבור אליהם. ויש כאלו שישתכנעו. יש להם יתרון קטן שמשאיר אותי לקוחה של הוט בינתיים – אין לי קו טלפון של בזק כדי להתחבר לרשת דרך ADSL.

מחד, אני שמחה שסופסוף שיש לי איך לשלוח את הכתבה הזו כרגע. מאידך, אני כל-כך כועסת על הוט, שהדרך היחידה בה יוכלו לפצות אותי היא אך ורק לממן לי קו טלפון של בזק וחיבור ADSL לכל החיים, על חשבונם. בעצם, אפילו את זה אני כבר לא רוצה מהם. מה שבטוח, מחר אני קונה פנס, שיהיה בבית.

מהוט נמסר בתגובה:
אנו מתנצלים על כל התקלות שנגרמו בדירתה הנוכחית, והקודמת, של אדר שלו, אם כי חשוב להדגיש כי מדובר בתקלה מקומית ומקרית. בדיקה שערכנו העלתה כי כעת, לאחר חיבור הכבל שנותק בטעות, הקו בדירה תקין לחלוטין. בימים הקרובים נמשיך לעקוב על מנת לוודא שהתקלה לא חוזרת על עצמה – כפי שאנו נוהגים בקביעות עם לקוחות אשר סובלים מתקלות חוזרות.

עדכון

24 שעות אחרי, 3 ניתוקים נוספים. הוט הזעיקו שוב טכנאי. אמרתי "לא תודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully