וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 לאופרה 9

רויטרס

22.4.2006 / 3:30

אופרה 9 בטא זמין להורדה ומוציא לשון לאקספלוררפוקס: יש לו ווידג'טים ותמיכה בהורדות מביטורנט

השבוע הכריזה אופרה על הבטא החדשה של הדפדפן אופרה 9, ולמתחרים שעומלים על פיתוח אינטרנט אקספלורר ומוזילה פיירפוקס יש בהחלט סיבה לדאוג. בין התכונות שיוספו לדפדפן: תמיכה בווידג'טים, חוסם מודעות פרסומת בהתאמה אישית ותמיכה בהורדת טורנטים ללא התקנת תוכנת ביטורנט נוספת.

וודג'טים, למי שעוד לא התקין, הם יישומים קלילים שמופיעים על הדסקטופ ומבצעים מגוון רחב של פונקציות; לדוגמא, בדיקת קליטה בחיבור אינטרנט אלחוטי, האזנה לרדיו, הצגת חדשות ו-RSS, קבלת מיילים, פתקיות תזכורת ועוד. וויג'טים קיימים בגרסאות שונות ולכל מערכות ההפעלה. אפל, לדוגמא, שילבה במערכת ההפעלה שלה OSX את הדאשבורד, שמאפשר התאמה אישית של ווידג'טים.

ווידג'טים אמנם קיימים גם לדפדפנים המתחרים, אבל הם לא מובנים בהם ודורשים התקנה נוספת. "אופרה עוברת משיטת החלון הבודד לשיטת הכל-אונליין", מסרה דוברת החברה מישל ולוידה. "הוא יאפשר הכל - שעון, משחקים, יומן פגישות, כיד הדמיון של המשתמש".

כרגע אוחזת אופרה בפלח זעיר משוק הדפדפנים, אבל מאז הוצע לראשונה הדפדפן בגירסא נטולת הפירסומות להורדה חינמית בספטמבר הגיע ל-21 מיליון הורדות. לדפדפן יש כת אמנם מאמינים קטנה מזו של אקספלורר ופיירפוקס, אבל באופרה תולים תקוות בהצלחת הגירסא החדשה של אופרה-מיני שמותקנת על טלפונים סלולריים. שמועות שחזרו ועלו לאחרונה מדברות על רכישת אופרה ע"י מיקרוסופט, הרבה בזכות הפופולאריות של אופרה מיני, שמותקן על טלפונים סלולריים של נוקיה, מוטורולה ויצרני סלולר יפנים וסיניים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully