וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצא לאור: מילון מונחי ווב 2.0

27.4.2006 / 9:27

"זנב ארוך", "וויקי" ו"אג'קס" הן לא קללות. חברת מטריקס מוציאה מילון חדש שמפרשן

Long Tail, Mash-Ups, User Participation, Wiki ו- Ajax – אלו רק חלק מן המונחים הקשורים לעולם האינטרנט החדש – Web 2.0. חברת טכנולוגיית המידע מטריקס, הוציאה לאור בימים אלה מילון מיוחד למונחי Web 2.0, תחת הכותרת "המהפכה כבר כאן". המילון, בפורמט כיס נוח לשמירה ושימוש, מציג את הרעיונות המרכזים של Web 2.0, היישומים הנפוצים והטכנולוגיות התומכות. באופן טבעי, מבוסס המילון על אלפי בלוגים ועל ויקיפדייה, ובקיצור, על עולם ה-Web 2.0.

בין המושגים במילון המונחים נכללים עוד: פלטפורמה פתוחה, Architecture of Participation, RIA – יישומי אינטרנט עשירים, אטומיזציה של התוכן, רשת P2P, Podcasting, תקן ATOM, Semantic Web ועוד. לצד חלק מן המונחים מופיעות הפניות לאתרי Web 2.0 מגוונים, תחת הכותרת "שווה גלישה".

לדברי רנית זקצר, CTO, מטריקס: "הגולשים והלקוחות מתרגלים לתרבות צריכה וגלישה אחרת. הדור הראשון של האינטרנט, Web 1.0 – גילה לעולם את היבשת הוירטואלית בה נפגשים אנשים מכל העולם, והתחלק לספקי מידע וצרכני מידע. אחריו הגיע Web 1.5 שהביא את הדינמיות לאינטרנט, ואילו Web 2.0 משנה את כללי המשחק באינטרנט. הוא שובר את הקירות בין צרכני מידע לספקי מידע, בין גלובאלי ללוקאלי, בין מדיומים שונים, ובין ערוצים שונים".

בקרוב תודפס מהדורה נוספת מיוחדת לארוע Tech Ed של מיקרוסופט, אשר תחולק באילת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully