וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד האינטרנט הקים שרת לתוכנות קוד פתוח בעברית

לינמגזין

30.4.2006 / 13:14

בין התוכנות שבשרת ניתן למצוא מערכת הנהלת חשבונות, תוכנה לסריקת מסמכים בעברית, ספריה לחישוב מועדי ישראל ועוד

במסגרת הפרוייקט לעידוד השימוש בתוכנות מבוססות קוד פתוח ולהגברת הנגישות לאינטרנט, הקים איגוד האינטרנט הישראלי (עמותה ללא מטרת רווח) "שרת מראה" (Mirror Server), בו יוצעו לקהל הגולשים בארץ תוכנות מבוססות קוד פתוח, המותאמות לעברית.

למה קוד פתוח? התוכנות האלו מאפשרות למשתמש הקצה, מעבר לשימוש באותה תוכנה או מערכת, גם לעצב אותה ולהתאים אותה בהתאם לצרכיו, תוך שיתוף "שיפוריו" עם שאר המשתמשים במערכת.

ניהול השרת והתוכנות שעליו, ייעשה ע"י איגוד האינטרנט בשיתוף עמותת "המקור", ויאפשר לכל גולש להציע גם תוכנות משלו, שנכתבו בקוד פתוח. לדברי רימון לוי, חבר הנהלת איגוד האינטרנט, הפרוייקט נועד לעודד את משתמשי הקצה להיות לא רק צרכנים אלא גם יוצרים, התורמים ומעורבים בקידום התרבות הדיגיטלית, האינטרנט ומערכות פתוחות, ולתרום בכך לקהילה הוירטואלית.

בין התוכנות שבשרת, http://mirror.isoc.org.il, ניתן למצוא את "דרורית" - מערכת הנהלת חשבונות, hocr - תוכנה לסריקת מסמכים בעברית, libhdate - ספריה לחישוב מועדי ישראל ופרשות השבוע, "קולמוס" - פונטים עבריים לסביבת לינוקס ויוניקס ועוד כל מיני תוכנות מבוססות קוד פתוח. כמו כן ניתן למצוא באתר קישורים לאתרי מראה נוספים בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully