וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך מיקרוסופט מפתה עובדים להישאר בחברה

מיכל רמתי

21.5.2006 / 9:23

במאבקה בבריחת העובדים לגוגל, מתכוונת מיקרוסופט להעלות את שכר העובדים, להוסיף מגבות במקלחות, שירות כביסה ואוכל משופר

מיקרוסופט מעלה הילוך במאבק על עובדים מול גוגל ויריבות אחרות. ענקית המחשוב הודיעה על שיפור תנאי העבודה בחברה על מנת למנוע בריחת עובדים ליריבותיה. בין היתר, תגדיל מיקרוסופט את האופציות לעובדים ב-15%, תעלה שכר לחלק מהעובדים, ותוסיף מגוון שירותים במטה החברה, כמו מכבסה וניקוי יבש, הנחות על וטרינריה וטיפולים אחרים לחיות מחמד, הנחות על טיפולים למכונית, הנחות על ניקיון בית וגינון, משלוחי קניות, אוכל משופר וכן שירות מגבות בחינם. כמו כן תגדיל החברה את שיעור ההטבות לילדי עובדים ולחינוכם.

מיקרוסופט סובלת זה זמן מה מבריחת עובדים ומירידת תדמיתה כמעסיקה על רקע התחרות מצד גוגל שמציעה מגוון שירותים והטבות לעובדיה - מעבר לשכר ולאופציות. הקפיטריה הנודעת של גוגל, שכמובן הכל בה חינם עבור העובדים, העיצוב הקליל של המבנים, חדרי הישיבות השקופים בהם מלבד כסאות ישנם גם כדורי ענק, גן הילדים לילדי העובדים, משטח החול, המסאז'ים, הפסנתר, המוסך והמספרה בתוך המטה - כולם הופכים את גוגל למקום עבודה מפתה בהחלט.

מיקרוסופט איבדה לא רק עובדים בדרגים הנמוכים יותר, אלא אף כמה מבכיריה לטובת גוגל - מהנדסי תוכנה כמו מרק לוקובסקי וג'ו בדה, וסגן נשיא לשעבר במיקרוסופט, קאי פו לי, שעריקתו לגוגל הגיעה לבית משפט והסעירה את עולם התוכנה. יש המעריכים כי הקרב על המוחות והכישרון האנושי הם שיכריעו במאבק האיתנים על האינטרנט בסופו של דבר.

גם מיקרוסופט מעוניינת לקבל קצת מהילת המעסיק הטוב שנפגמה מעט לאחר שהחברה ניסתה להצטמצם מעט. מרמור העובדים החל מדבר פשוט לכאורה - הפסקת שירות המגבות בחינם במקלחות שבמקום לפני שנתיים. שירות זה הוחזר עתה לאחר כניסתה של ליסה בראמל לתפקיד מנהלת משאבי האנוש של החברה - מינוי מבפנים שאיפשר לבראמל לשמוע את תלונות העובדים ולהעריך מה ישפר את המורל.

בראמל חשפה את השינויים בפגישת עובדים כללית, ביחד עם מנכ"ל מיקרוסופט סטיב באלמר. לדברי באלמר, מיקרוסופט תשקיע מיליארד דולר בהרחבת המטה ליצירת מקום מרווח יותר. מעבר לכך, מיקרוסופט תשנה את שיטת דירוג העובדים הנוכחית שלה, המעוותת לדברי רבים את הביצועים האמיתיים של העובדים ומאלצת מנהלים לדרג את עובדיהם נמוך יותר לעתים מכפי שמגיע להם. על שיטת הדירוג הזו היתה מבוססת חלוקת האופציות והבונוסים. למיקרוסופט 63,564 עובדים ברחבי העולם, שגילם הממוצע 36.

ההטבות החדשות יתווספו למגוון הטבות שמיקרוסופט כבר מציעה לעובדיה - חברות במכון כושר, חופשת לידה בת חודש בתשלום, טיולי סקי, הקרנות סרטים וכרטיסים לסרטים, שירותי בריאות ואף תוכנית לירידה במשקל שסייעה לבאלמר עצמו בעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully