וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשליש מכל תוכנות המחשב בישראל - פיראטיות

ליאור הנר

23.5.2006 / 12:14

שיעור פיראטיות התוכנה בישראל עומד על 32% ב-2005 והיקף הנזק הכלכלי הוא 84 מיליון דולר

היקף הנזק ליצרניות תוכנה עלה ב-2005 ל-84 מיליון דולר לעומת 66 מיליון דולר בשנת 2005. כך עולה מנתוני מחקר שפירסמה היום חברת המחקר הבינ"ל IDC עבור ארגון ה-BSA, המאגד כמה מחברות התוכנה הגדולות בעולם. למרות מאמצי ה-BSA בפעילות נגד פיראטיות תוכנה בפרסומות בתקשורת ובביקורות פתע בחברות, נרשמה ירידה קטנה בלבד של 1% בהיקף הפיראטיות בישראל שעמד ב-2005 על 33% לעומת 32% ב-2004.

מנתוני המחקר עולה, כי היקף הפיראטיות העולמי נותר בשנת 2005 ברמה זהה לזו שבשנה שעברה, והסתכם ב-35%. הנזק הכספי ליצרניות התוכנה עלה מכ-32.7 מיליארד דולר בשנת 2004, לכ-34.3 מיליארד דולר בשנה החולפת. לדברי הארגון, רמת הפיראטיות גבוהה יחסית למדינות מערביות כגון ארה"ב, אנגליה, יפן ומדינות סקנדינוויה, וקיימת בעיקר בארגונים קטנים ובתי עסק הפועלים מבתים פרטיים.

אימוץ של תוכנות חופשיות הנכתבות בקוד פתוח על ידי קבוצות מתנדבים לא צובר תאוצה למרות נסיונות של ארגון האינטרנט הישראלי לקדם את התחום לאחרונה. חשיפתם של משתמשים חדשים לתוכנות קנייניות באמצעות רשתות שיתוף קבצים באינטרנט גורמת להמשך תופעת הפיראטיות גם בקרב עסקים ולא רק במחשביהם של משתמשים פרטיים.

מארגון ה-BSA נמסר, כי "המצב בישראל בו כשליש מהתוכנות הן תוכנות פיראטיות והיקף הנזק הכספי ליצרניות התוכנה גדל באופן משמעותי, עדיין רחוק מלהיות משביע רצון. ה-BSA מצפה להגברת האכיפה מצד רשויות החוק". חברי ה-BSA כוללים את אדובי, אוטודסק, מיקרוסופט,סימנטק, וריטס, אביד, אפל, בנטלי ו-UGS.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully