וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניטרליות רשת: עניין רציני

טים ברנרס-לי

24.6.2006 / 12:21

טים ברנרס-לי המציא את הרשת בה כולנו גולשים, ויש לו כמה דברים לומר בנוגע לניטרליות שלה

כשהמצאתי את הרשת, לא ביקשתי רשות מאף אחד. כעת משתמשים בה מאות מיליונים בחופשיות. אני מודאג מהאפשרות שהמצב הזה יגיע לסופו בארה"ב.

כתבתי על ניטרליות רשת בעבר, וכך גם רבים אחרים (ראו קישורים לדני וייצנר וקמפיין הצילו את הרשת). מאז השקיעו חברות תקשורת מסוימות כסף רב ביחסי ציבור ופרסומות בטלויזיה ונראה שהקונגרס האמריקאי סוטה מהנתיב לשימור ניטרליות הרשת. הופץ מידע מטעה בעניין. אז הנה כמה הבהרות.

זה העניין בניטרליות רשת:
אם אני משלם כדי להתחבר לרשת ומקבל איכות מסוימת, ואתה משלם כדי להתחבר באותה רמה או רמה טובה יותר, אנו יכולים לתקשר באותה הרמה.

זה הכל. העבודה של ספקי השירות היא לוודא שזה יקרה.

ניטרליות רשת אינה בקשה שהאינטרנט יהיה בחינם.

ניטרליות רשת אינה אמירה שאין צורך לשלם יותר על שירות טוב יותר. תמיד שילמנו על שירות טוב יותר, ותמיד נשלם.

נשמעו טענות שאיננו זקוקים לחקיקה מכיוון שלא היתה ניטרליות רשת בעבר. אלה שטויות, מכיוון שלמעשה היתה ניטרליות רשת בעבר - רק לאחרונה צצו איומים ממשיים לניטרליות.

שליטה במידע היא דבר בעל עוצמה כבירה. בארה"ב, האיום הוא שחברות ישלטו במידע אליו אוכל להגיע מסיבות מסחריות (בסין, הממשל שולט במידע מסיבות פוליטיות). יש לחברה תמריץ חזק מאד בטווח הקצר להשתלט על הפצת טלויזיה באינטרנט למרות שזה מנוגד לאינטרס לטווח ארוך של התעשייה.

כן, רגולציה שמטרתה לשמור על פתיחות הרשת היא רגולציה, ובדרך כלל הרשת פורחת כתוצאה ממחסור ברגולציה. אבל יש ערכים בסיסיים שיש לשמר. לדוגמה, הכלכלה מסתמכת על הכלל שאסור להעתיק כסף. דמוקרטיה תלויה בחופש
הדיבור. חופש החיבור, עם כל יישום, לכל גורם, הוא הבסיס החברתי היסודי של האינטרנט, וכיום גם הבסיס של החברה שנבנתה עליה.

הבה נראה האם ארצות הברית מסוגלת לפעול בהתאם לערכים החשובים שלה או האם היא מנוהלת, כפי שרבים כל כך אומרים, על ידי האינטרסים השגויים לטווח קצר של תאגידים גדולים.

אני מקווה שהקונגרס יכול להגן על ניטרליות הרשת, כדי שאוכל להמשיך לחדש בחלל האינטרנט. אני רוצה לראות את פרץ החדשנות שקורה ברשת, שהוא כה מגוון ומרגש, ממשיך ללא הפרעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully