וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה מצב הורדות הסרטים?

דידי חנוך

19.7.2006 / 11:24

שמועות על הורדות סרטים ב-iTunes. ו-Movielink ו-CinemaNow מתכוננות לדור הבא של ההורדות החוקיות

הרשת גועשת בפעם השנייה מזה מספר שבועות, באותו הנושא: הורדות סרטים ב-iTunes. סטיב ג'ובס אמור לנאום ב-7 באוגוסט בפני ועידת המפתחים העולמית של אפל. וג'ובס הרי תמיד צריך להכריז על משהו. אבל הפעם מקור הידיעה הוא ThinkSecret, האתר שפרסם ראשון את קיום המק מיני ו-iWork ונתבע על כך על ידי אפל.

השירות של אפל אמור, לדברי האתר, להיות השכרה בלבד, למרות העדפתו של ג'ובס למכור.

ובעוד אפל נכנסת לעסקי השכרות הסרטים ברשת, מתכוננות שתי חברות ידועות פחות לעבור לשלב הבא. MovieLink ו-CinemaNow יצאו שתיהן בהודעות מקבילות על כוונתן להציע סרטים להורדה וצריבה ל-DVD. כמובן שלא את סרטיהן של כל החברות. כמה מהאולפנים לא רוצים שיורידו את התוכן שלהם בכלל, שלא לדבר על אפשרות לצרוב אותו. דיסק זה דבר כל כך שביר, הרי, וודאי פחות חסין בפני פיראטים.

לדברי ThinkSecret, כמה מאותם אולפנים שסירבו למכור או להשכיר את סרטיהם באופן מקוון באמצעות ML ו-CN, הסכימו לשתף פעולה עם המיזם המקביל של iTunes. כוחו של שיווק ושל קהל יעד מוכח.

וכמובן, כל שלוש החברות מדברות על אמצעים לצפייה שיוקפו בחומות DRM עבות שימנעו יותר מצריבה אחת או יגבילו את מספר הצפיות וכיו"ב.

פרשנות

הסירוב של אולפני הסרטים לקבל את מה שהצרכנים שלהם רוצים ולתת להם את זה מתקרב לרמת הלא יאומן. צרכנים רוצים להיות מסוגלים להוריד סרטים מהרשת, לצרוב אותם על DVD, להעתיק אותם איך שהם רוצים וכמה שהם רוצים, לגבות אם צריך.

בניגוד למה שטוקבקיסטים מסוימים אוהבים לכתוב אצלנו ובמקומות אחרים, רוב האנשים מעדיפים להשיג את התוכן שלהם באופן חוקי. אבל הם רוצים תמורה לכסף שלהם. תמורה הוגנת ונוחה לשימוש. כל עוד האופציה הפירטית נוחה יותר, קלה יותר, פתוחה יותר ואיכותית יותר מהאופציה החוקית, אחוז גבוה מאד מהצרכנים יבחר בה. לא כי הם רוצים להיות פיראטים, אלא כי הם רוצים את המוצר הטוב יותר. כל עוד אדם עם אינטרנט מהיר שמוריד סרט שיצא לאחרונה מביטורנט או מיוזנט בפורמט DVD מקבל מוצר שמקביל למה שצרכן DVD בחנות מקבל, אנשים רבים יבחרו באפשרות הזאת. כשתהיה להם את האפשרות להוריד מוצר באיכות שווה בתשלום הוגן, רוב האנשים יעברו בשמחה להוריד באופן חוקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully