וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קאזה תשלם 100 מיליון ד'

סוכנויות הידיעות

27.7.2006 / 15:54

שרמן נטוורקס יישבה את כל התביעות נגדה והתחייבה לספק הגנות נגד פיראטיות. קאזה תהפוך לשירות חוקי להורדת קבצים

שרמן נטוורקס, הבעלים של תוכנת קאזה הפופולרית, יישבה את כל התביעות נגדה שהגישו חברות התקליטים, בתשלום פיצויים של 100 מיליון דולר. קאזה היתה תוכנה לשיתוף קבצים אשר איפשרה למיליוני משתמשים להחליף ביניהם קבצי מוזיקה, תוך הפרת זכויות יוצרים. בעקבות הפשרה תהפוך קאזה לשירות חוקי להורדת קבצים.

שרמן, שיישבה את התביעה, התחייבה גם לנקוט בצעדים לסכל כל ניסיון לגנוב קבצים מוגנים בזכויות יוצרים, והסכימה לשלם פיצויים בסכום שלא פורסם, אך היה "משמעותי", לפי הודעתה. החברה התחייבה להשתמש בכל אמצעי סביר כדי למנוע פיראטיות באינטרנט, כולל בניית תוכנת אבטחה למניעה של הורדת קבצים של סרטים ומוזיקה המוגנים בזכויות יוצרים.

יישוב התביעות מסיים בזאת את הקרבות המשפטיים של החברה בכל העולם. החברה נאבקה בסדרה של תביעות, ונציג איגוד תעשיית התקליטים של אמריקה אמר כי שירותי השיתוף המבוססים על גניבת קבצים מוצאים מחוץ לחוק ומתמוטטים.

בשנה האחרונה הורדו באינטרנט באופן בלתי חוקי 20 מיליארד קבצי מוזיקה. ברזיל וקנדה הן הארצות שבהן מתבצעת הורדה בלתי חוקית בהיקפים הגדולים ביותר. מחקרים מראים שמכירת דיסקים מזויפים מגיעה להיקפים של 4.5 מיליארד דולר בשנה בעולם, וכי סין היא היצרנית הגדולה ביותר של העותקים הפיראטיים. מחזור המכירות של שוק ההורדות החוקיות של קבצי מוסיקה הגיע ל-1.1 מיליארד דולר בעולם בשנת 2005.

הורדת הקבצים הבלתי חוקית נחשבת לאחד הגורמים לירידה במכירות תקליטים בעולם, לדברי חברות התקליטים, אם כי היקפי ההורדות עולים בהרבה על הירידה במכירות התקליטים, וגורמים נוספים מצטרפים לקשייה של התעשייה, כמו היעדר להיטים ומחירי גבוהים של הדיסקים.

הסכום ששילמה קאזה כפיצויים שקול למחצית מהמחזור השנתי של הורדות מוזיקה חוקיות באינטרנט באירופה, לדברי אנליסטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully