וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וידאו, הדור הבא: Gotuit

דידי חנוך

31.7.2006 / 9:21

עוד אתר וידאו חדש, והפעם אתר ריכוזי (וחוקי למהדרין) שמספק סרטונים ברמה גבוהה ואף תוכן מקורי

השבוע דיווחנו על אתר Dabble, שמחפש סרטוני וידאו במגוון אתרים שונים. הקונספט של Gotuit הפוך מזה של דאבל: כל הקליפים שמופיעים באתר מוחזקים על שרתי החברה, ובחירת הקליפים נעשית על ידי מפעילי האתר. למרות היותו אתר מהדור הישן, מדובר באתר מסקרן בעל פוטנציאל רב.

לא ווב 2.0

ההודעות לעיתונות של האתר מבטיחות אפשרות לשמור חלקים מסרטונים וליצור פלייליסטים אותם ניתן יהיה לחלוק עם משתמשים אחרים. הפיצ'רים האלה לא ממש קיימים באתר כרגע. ניתן להוסיף סרטונים למועדפים האישיים באתר, ולשלוח קישור לקליפ לחברים, אבל לא מעבר לכך. זה לא ממש ווב 2.0.

מודל כלכלי

האתר נתמך על ידי פרסומות, שמופיעות בין הקליפים. בלחיצה על כפתור "הבא", מופיעה לעתים פרסומת, עליה לא ניתן לדלג. כרגע, מדובר בפרסומת אחת, לא ברצף, ולא בין כל שיר. אבל ההסתמכות של האתר על פרסומות בפורמט הזה מדאיגה מעט, וגורמת לחשש ממצב שבו הוא יהפוך למדיה מסורתית אמיתית בעידן לפני מכשירי PVR וטכנולוגיית VOD, עם פרסומות שלא ניתן להתחמק מהן.

הסיבה לכך שעיקר התוכן הוא קליפי מוזיקה, מעבר לפופולריות שלהם, היא שבשורת הלחצנים מתחת לכל קליפ יש כפתור לרכישת האלבום באמזון. אין ספק שחשבו כאן על מודל עסקי. כפתור רכישה הוא אמצעי רווח לגיטימי מאד, ואף מומלץ, שכן הוא ודאי מקל על החששות על חברות המוזיקה.

שאר אגפי האתר

בתחום החדשות, יש מספר לא רב של סרטונים כל יום, אבל האתר שומר על עדכניות סבירה. בתחום חדשות הספורט העדכניות לוקה יותר בחסר. קליפים מלפני יומיים שלושה אינם ממש "חדשות". אחד הפיצ'רים הבולטים בתחום הספורט הוא הסיקור של האתר את הדראפט האחרון ב-NBA. מגוון קליפים על נבחרי שני הסיבובים הראשונים. ולשחקנים שאין להם קליפים (כמו שני נציגי ישראל בדראפט), יש סטטיסטיקות ופרופיל.

אגף הטריילרים לא ממש מאיים על האתרים הדומיננטיים ברשת בתחום. ההיצע מצומצם ולא עדכני.

אולי החלק המעניין ביותר באתר הוא הסרטונים הקצרים המקוריים שנוצרו על ידי יוצרים עצמאיים בעבור האתר. יש סרטונים לא מעטים, ובדיקה מדגמית העלתה מספר סרטונים מעניינים ועשויים היטב.

האיכות הטכנית של הסרטונים באתר גבוהה יחסית לסרטוני פלאש. מקבילה לקליפים האיכותיים יותר שניתן למצוא ביוטוב.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

מחשבות אחרונות

כמו Dabble, גם Gotuit הוא אתר שכרגע מהווה בעיקר הבטחה. יש כאן בסיס לאתר וידאו איכותי, אבל גם איום למלכודת פרסומות מציקה. אם מפעילי האתר ידעו לשמור על מינון פרסומות סביר כשמצאי הקליפים ומספר המבקרים יגדלו, הרי שמדובר באתר שיהיה שווה לבקרו לעתים קרובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully