וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

AOL מפטרת

עפרה שלו

21.8.2006 / 22:04

סמנכ"לית הטכנולוגייה של AOL ושני אחרים פוטרו בעקבות חשיפת נתוני החיפוש של מאות אלפי משתמשים

אמריקה אונליין, חטיבת האינטרנט של טיים וורנר, פיטרה את סמנכ"לית הטכנולוגיה שלה ושני עובדים נוספים, בגלל טעות מביכה שבעטיה נחשפה היסטוריית החיפוש באינטרנט של יותר מ-650 אלף משתמשים.

ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח, על פי מקורות מצויים בנושא, כי מורין גוברן שגויסה על ידי AOL בספטמבר, תעזוב את החברה באופן מיידי. בנוסף, יפוטרו גם מנהל ואיש מחקר האחראים על תחום החיפוש באינטרנט.

גוברן גויסה ל-AOL לאחר שכיהנה כמנכ"לית חברת התוכנות העסקיות קונברג'יס. ניסיון לברר פרטים נוספים עליה באתר הבית של AOL גילה כי החברה כבר הספיקה להוריד אותה מעמוד המתאר את בעלי התפקידים הבכירים בחברה.

בתחילת החודש פירסמו עובדי AOL בשגגה את היסטוריית החיפוש באינטרנט של 658 אלף איש, שהשתמשו ברשת החיפוש שלה. המידע, שאת חשיפתו הגדירה AOL עצמה כ"פשלה", פורסם באתר של AOL המיועד לקהילה האקדמית, והתגלה על ידי כותבי בלוגים אשר החלו לנתח אותו כדי לזהות הרגלי חיפוש.

אף ששמות האנשים אשר היסטוריית החיפוש שלהם פורסמה לא נחשפו, לכל אחד מהם היה מספר משתמש ייחודי, אשר איפשר לכל מי שרוצה בכך - מחוקרי פשע ועד לגונבי זהויות - להבין את מגמות החיפוש של כל גולש בפני עצמו. החיפושים עשויים לכלול שמות, כתובות ונושאים מסוימים היכולים לרמז על זהות המחפש. הבלוגרים גילו, למשל, שאחד המנויים ערך מספר חיפושים לפי הצירופים "כיצד להרוג את אשתך", "אנשים מתים", "תאונות דרכים" ו-"עריפת ראשים".

אנשי שיווק מתחום החיפוש ברשת התנפלו על היסטוריית החיפוש כמוצאי שלל רב, והחלו לסקור אותה כדי לזהות מונחי חיפוש פופולריים ומידע נוסף על הרגלי חיפוש. אחד מאנשי השיווק כתב בבלוג שלו, כי מדובר במכרה זהב.

"זוהי פשלה ואנחנו כועסים ומצטערים על כך מאוד", כתבה AOL בהצהרה ששלחה באי-מייל. "היה זה ניסיון תמים להגיע לקהילה האקדמית עם כלי מחקר חדשים אבל הוא לא נבדק כראוי, ואם היה נבדק, הוא היה נבלם באופן מיידי".

הפרשה המביכה מתרחשת בתקופה לא פשוטה עבור AOL. חלוצת האינטרנט, שהשתלטה על טיים וורנר בשיא בועת הדוט.קום ב-2001, איבדה מאז את מרבית ערכה וטרם הצליחה להתאושש. במסגרת ניסיון ההתאוששות האחרון, עליו דיווחה טיים וורנר בתחילת החודש, מנויי AOL יקבלו בחינם שירותי אי-מייל ותוכנה, במטרה להגדיל את ההכנסות מפרסום מקוון ולשמר את מאגר הלקוחות.

ל-AOL יש כיום 18 מיליון מנויים בתשלום. בארבע השנים האחרונות איבדה החברה יותר מ-8 מיליון מנויים בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully