וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצי מהציבור מתקשר עם הממשל באינטרנט

ליאור הנר

13.9.2006 / 9:32

סקר שנערך באוניברסיטת ת"א מצא כי רוב המשתמשים נכנסו לאתרי הממשלה על מנת לקבל מידע או להוריד טפסים לשימוש ידני

הציבור החל לאמץ את האינטרנט על מנת לתקשר עם הממשלה. כך עולה ממחקר שנערך על ידי מכון נטוויז'ן לחקר האינטרנט בשיתוף בית הספר לניהול רקנאטי של אוניברסיטת תל אביב ומשרד האוצר המנהל את הפרויקט.

המחקר מציין כי כ-50% מהציבור עשה שימוש באתרי ממשל זמין בשנה האחרונה. מתוך כלל האוכלוסייה, גילה המחקר שכ-77% נדרשו למידע או פעולה כלשהי ממשרדי הממשלה ומתוכם כ-65% בחרו להשתמש בשירותי ממשל זמין. אך רק כ-8% השתמשו אך ורק באינטרנט ואילו כ-57% השתמשו גם בשירותים קונבנציאלים במקביל.

השימוש העיקרי שעשו הגולשים באתרי הממשלה היה חיפוש מידע - כ-87% מהגולשים באתר. כ-57% הורידו טופס מהאתר למילוי ידני, כ-31% פנו בבקשה כלשהי למשרד ממשלתי באמצעות טופס פניות או דואר אלקטרוני, כ-29% ביצעו תשלום באינטרנט לגוף ממשלתי ואילו רק כ-25% מילאו טופס ושלחו אותו ב[[אינטרנט]].

ממצאים אלה מגלים שגם בקרב הגולשים לאתרים, עדיין יש מיעוט שעושה שימוש מקוון בלבד בשירותים הדורשים פעילות דו כיוונית, כמו ביצועי תשלומים או מילוי טפסים, ואילו רוב הגולשים משתמשים באתרי הממשלה כדוכן מידע נגיש יותר מבעבר. ממצאים אלה מתיישבים עם דפוסי השימוש הכללים באינטרנט, שהראו בסקרים קודמים שהפעילות המועדפת על הגולש הישראלי היא חיפוש מידע.

המחקר גם בדק את רמת המוכנות של האזרחים להשתמש באתרי ה[[ממשלה]], וגילה שקבוצת האוכלוסייה שרוצה להשתמש בשירות היא בעיקר מכילה בני 50-30, אקדמאים, חילונים וגברים. מאידך הקבוצות בהן רמת מוכנות נמוכה היא בעיקר מכילה נשים, בני 20 ומטה ובני 70 ומעלה, בעלי השכלה תיכונית או פחות, דתיים וחרדים. למרות נתונים אלה, רמת המודעות לקיום השירות גבוהה מאוד בכל האוכלוסייה ועומדת על כ-94%, אותה ניתן ככל הנראה, לזקוף לקמפיין פרסום המסיבי לו זכה פורטל הממשלה.

הסקר שהוצג במחקר התבצע בקרב 1011 אזרחים ישראלים מכל שכבות האוכלוסייה מעל גיל 18 והוצג במסגרת עבודת מאסטר של ליליה שוורצמן, שהונחתה על ידי פרופ' ניב אחיטוב, המנהל האקדמי של מכון נטוויז'ן לחקר האינטרנט באוניברסיטת תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully