וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבודותיו של דרווין עולות לרשת

19.10.2006 / 7:57

אוניברסיטת קיימברידג' תעלה לאינטרנט עד יום הולדתו ה-200 של המדען את כל העבודות שעשה ומאמרים שנכתבו בעקבות עבודתו

עבודותיו של צ'ארלס דרווין, אחד מגדולי המדענים, יפורסמו ברשת. במסגרת הפרוייקט, המנוהל על ידי אוניברסיטת קיימברידג', יועלו לרשת כ-50,000 דפים שכתב ו-40,000 ציורים מפרסומיו המקוריים. המטרה של הפרוייקט היא לאפשר גישה לאקדמאיים, אך המידע יהיה נגיש עבור כל מי שמתעניין בתאוריית האבולוציה המפורסמת. מנהל הפרוייקט, ד"ר ג'ון ואן וואהי, אמר כי הרעיון מאחורי הפרוייקט הוא להפוך את עבודותיו החשובות של דרווין לנגישות ככל שאפשר. "יש אנשים שיכולים להגיע אל דרווין רק בדרך זו".

ד"ר ואן וואהי עסק בארבע השנים האחרונות בחיפוש ואיסוף כתבים מקוריים של דרווין ברחבי העולם, ואחר מאמרים שנכתבו על רעיונותיו המקוריים על הברירה הטבעית של הטבע. ההיסטוריון אמר כי הוא קיבל השראה לבנות את הספרייה כאשר הוא עצמו נתקל בקשיים ללמוד על [[דרווין]] בעת שהיה סטודנט באסיה.

ואן וואהי סיפר כי הוא פנה להרבה אנשים ברחבי העולם על מנת לקבל את החומרים לפרוייקט. לדבריו, היתה הענות גדולה לבקשתו, משום שכולם אהבו את רעיון האוסף מרכזי אחד לעבודותיו של דרווין.

באתר מוצגים כתבים חדשים שלא הוצגו מעולם וכתבים נדירים שנכתבו על ידי המדען. בין היתר נמצא באתר גם יומן השדה של דרווין ממסעו לאיי ה[[גלפאגוס]], שם תועדו התצפיות המפורטות על חיי הטבע, שהפכו מאוחר יותר לתיאוריה המפורסמת. יומן השדה המקורי נגנב בשנות ה-80 ועדיין לא נמצא, אך הטקסט הועתק מתוך ממיקרו-פילם שנעשה עשרים שנה לפני הגניבה.

ב-BBC דווח כי השימוש באתר הוא חופשי. ניתן לצפות ברוב הטקסטים גם בצורתם המקורית, וגם בהעתקים שנעשו לדפים אלקטרוניים. האתר מתהדר גם בגרסאות בשפה הגרמנית, הדנית והרוסית. לפי שעה מופיעים באתר 50% מהחומרים שיופיעו בו עד להשלמת הפרוייקט ב-2009, אז יצוין יום הולדתו ה-200 של דרווין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully