וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוטיוב מחקו 30 אלף סרטונים

TheMarker

20.10.2006 / 19:44

הסרטונים, המוגנים בזכויות יוצרים, נמחקו בעקבות דרישה מצד 23 תחנות טלוויזיה ואולפני סרטים ומוסיקה

יוטיוב, מפעילת אתר קובצי הווידיאו המוביל בעולם, הסירה קרוב ל-30 אלף קבצי וידיאו המוגנים בזכויות יוצרים שהוצגו באתר, בעקבות דרישתם של 23 תחנות טלוויזיה ואולפני סרטים ומוסיקה יפאניים.

יוטיוב, אשר נרכשה בשבוע שעבר על ידי ענקית האינטרנט גוגל תמורת 1.65 מיליארד דולר, נענתה באופן מיידי לדרישה שהועברה אליה באמצעות איגוד זכויות הסופרים, המלחינים והמו"לים של יפאן.

מרבית הסרטונים המוצגים ביו טיוב הם מתוצרת בית, אולם האתר מציג גם חומרים המוגנים בזכויות יוצרים. בעקבות רכישתה על ידי גוגל מוקדם יותר החודש, החלו כמה מחברות המדיה הגדולות בעולם לבחון דרכים לקבל חלק מרווחי האתר עבור שידור סרטוני וידיאו שבבעלותן, המוגנים בזכויות יוצרים.

העיתון "וול סטריט ג'ורנל" דיווח בשבוע שעבר כי מספר חברות מדיה גדולות, בהן ניוז קורפ (סימול NWS) של רופרט מרדוק, ויאקום (סימול VIA) וחטיבת NBC יוניברסל של ג'נרל אלקטריק (סימול GE), איחדו כוחות כדי לבחון את ההשלכות המשפטיות של שידור מיליוני סרטוני וידיאו המוגנים בזכויות יוצרים באתר יו טיוב מדי יום. עורכי דין של חברות המדיה הגיעו למסקנה כי יו טיוב עשויה להיקנס בסכום של 150 אלף דולר בגין שידורו של כל סרטון. ויאקום מעריכה כי גולשים צופים מדי יום ב-80 אלף סרטונים שנלקחו מערוציה - בהם MTV, קומדי סנטרל וניקלודאון.

יוטיוב הוא האתר הפופולרי ביותר לסרטוני וידיאו המיוצרים על ידי הגולשים, והוא מארח 100 מיליון צפיות בווידיאו מדי יום. לפי נתוני HitWise, זהו האתר המוביל בשוק חיפוש הווידיאו המקוון, עם 29% משוק המולטימדיה בארה"ב.

חברות המדיה הגדולות העלימו עין עד כה מהצגת סרטוני וידיאו ותכנים נוספים המוגנים בזכויות יוצרים באתר יו טיוב, בעיקר בשל החשיפה העצומה של האתר. בניסיון להימנע מהגשת תביעות נגדו, ניהל יו טיוב מגעים עם חברות המדיה הגדולות, ובאחרונה הודיע על חתימת הסכמים נפרדים עם CBS, NBC יוניברסל, וורנר מיוזיק וחברת יוניברסל מיוזיק של ויוונדי, שיאפשרו שידור של סרטוני וידיאו מספריות החברות - בתמורה להתחלקות ברווחי הפרסום באתר.

עם זאת, בעקבות רכישתה של יו טיוב על ידי גוגל עתירת המזומנים, נוטות כעת חברות המדיה הגדולות לדרוש נתח גדול יותר מהרווחים. במסגרת ההסכם לרכישתה של יו טיוב, גוגל תשלם 1.65 מיליארד דולר במניות בעבור הבעלות על הסטארט אפ בן 19 החודשים - המעסיק 67 עובדים בלבד.

העסקה הסופית - הגדולה ביותר בתולדות גוגל (סכום הרכישה מתקרב לסכום הכולל ששילמה גוגל על כלל רכישותיה הקודמות) - אושרה על ידי הדירקטוריונים של שתי החברות. לפי ההסכם, יו טיוב תשמור על עצמאותה במידה משמעותית, ותוכל תשמור על מותגה ומשרדיה.

בחודש שעבר טען מנכ"ל יוניברסל, דאג מוריס, כי יו טיוב הפרה זכויות יוצרים כשאיפשרה למשתמשים להעלות סרטוני וידיאו ותכנים נוספים לאתר. ימים ספורים לפני רכישת יו טיוב על ידי גוגל, הזהיר המיליארדר ויזם האינטרנט מארק קיובן כי "רק אידיוט ירכוש את אתר יו טיוב". לדבריו, יו טיוב עתידה לסיים את דרכה "נתבעת עד תהומות הנשייה" בגין הפרת זכויות יוצרים. "הם פשוט מפירים את החוק", אמר קיובן, אשר מכר בעבר חברות סטארט אפ ליאהו ולקומפיוסרב. "הסיבה היחידה שטרם הוגשו נגדם תביעות, היא שאין מי שישקיע את הכסף הנדרש בהגשת תביעות אלו. כל מי שירכוש את האתר הוא אידיוט, בשל הסכנה של תביעות בגין הפרת זכויות יוצרים", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully