וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתי"ס בארה"ב פועלים נגד גלישה ברשת

30.10.2006 / 5:34

מנהלים בארה"ב חוששים מתלמידים המנצלים לרעה קהילות חברתיות באינטרנט. בתגובה הם משעים אותם, אף אם אלו גלשו מבתיהם

הזמן הרב שמבלים תלמידי התיכון בארצות הברית בגלישה באינטרנט מתחיל להפחיד את מוריהם, ולא בגל שהם חוששים מבזבוז הזמן. תלמידים רבים מבלים יותר ויותר זמן בצ'אטים ובבלוגים, ומשתמשים בפלטפורמות אלו על מנת לנגח את מוריהם ותלמידים אחרים. המורים הזועמים לא טומנים ידם בצלחת, ומשיבים מלחמה שערה.

בתי ספר בכל ארצות הברית החליטו זה מכבר לחסום את הגישה לאתרי קהילה פופולריים דוגמת MySpace במחשבי בתי הספר, אולם עתה פולשת שליטתם אף לבתי התלמידים: בעיתון USAToday דווח כי בתי ספר רבים מענישים בחומרה, ואפילו משעים, תלמידים שחרגו מהמותר בכתיבה באתרים כאלו, אף עשו זאת במחשב האישי שבחדרם.

תלמיד מבית ספר ב[[אינדיאנפוליס]] הושעה לאחר שהתבטא באופן מיני בוטה כלפי אחת ממורות בית ספרו בעמודו באתר MySpace, בפיטסבורג הושעה תלמיד מתפקידו בנבחרת הכדוריד של בית הספר לאחר שמתח ביקורת על מורה באתר קהילתי, ובבית ספר אחר תלמידה סולקה מנבחרת המעודדות לאחר שתגובות בבלוג שכתבה כוונו נגד מעודדות אחרות.

מהלכים אלו עוררו דיון סוער על חופש הביטוי בין מנהלי בית ספר, החוששים להתנהלות התקינה של מהלך הלימודים, לבין התלמידים, הוריהם ותומכי התיקון הראשון ל[[חוקה]], אשר טוענים כי זכויות האזרח של התלמידים נרמסות. הסוגייה אף מגיעה בימים אלו לבתי המשפט בארצות הברית.

עורך דין מסן פרנסיסקו טוען כי "בתי הספר מפתחים פרנויה בקשר למה שנאמר על המורים". מנגד, המורים טוענים כי הולך ומטשטש הגבול בין תלונות אופייניות של בני גיל מרד הנעורים לבין הטרדה של ממש, וחמור מכך. "אנו רוצים ללמד אותם שיחד עם הזכות של התיקון הראשון באה גם חובה גדולה", אומר מורה אחד. למרות שאיפות אלה, על פניו נראה כי בתי המשפט עד כה מצדדים בתלמידים. אולם, הסחבת בבתי המשפט האמריקאים עלולה להביא לכך ששנים ארוכות יחלפו בטרם תגובש עמדה מסודרת בעניין זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully