וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עולם ללא כבלים

דידי חנוך

28.7.2009 / 2:37

חברת WiTricity הציגה את טכנולוגיית החשמל האלחוטי שלה, שתשים קץ לסוללות וכבלי חשמל בבתים. גאדג'ט היום? בהחלט

כמה סוללות יש לכם במכשירים שונים ברחבי הבית? אנחנו מנחשים שלא מעט. הסוללות האלה הן בזבוז של כסף והן מהוות פגיעה ישירה באיכות הסביבה. אפילו סוללות נטענות לא מחזיקות מעמד לנצח, וצריך להטעין אותן מדי פעם. חברת WiTricity האמריקאית רוצה לעזור לכם להיפטר מהן, ובדרך להיפטר גם מכבלי החשמל השונים שיש לכם בבית.

החברה הציגה בשבוע שעבר את הטכנולוגיה שלה בתערוכה בבריטניה, ובלוג הטכנולוגיה של הלוס אנג'לס טיימס מדווח שהיא הציגה שם יחידת הטענה אלחוטית בקיר, והראתה איך היא טוענת או מפעילה באמצעותה מכשירים שונים. בין השאר טענה היחידה מכשיר טלויזיה ושני טלפונים: HTC G1 ואייפון. ה-G1 נטען באמצעות אנטנה זעירה שהושתלה בתוכו וקיבלה את החשמל מהאוויר. האייפון נאלץ לשבת בתוך מטען, מכיוון שאפל לא מאפשרת גישה נוחה לסוללה.

הטכנולוגיה של ויטריסיטי עובדת באמצעות "זיווג מגנטי מהדהד", ומכיוון שהיא משתמשת במגנטיזם ולא בקרינה, היא אמורה להיות בטוחה לחלוטין לשימוש. ה"משדר" מחובר לחשמל, וממיר את האנרגיה החשמלית לשדה מגנטיים. האנרגיה מומרת לאנרגיה חשמלית באנטנה שמותקנת במוצר החשמלי שברצונכם להטעין או להפעיל. הטכנולוגיה פותחה ב-MIT, וניתן לקרוא עליה בפירוט באתר החברה. לא ידוע עדיין מתי תושק הטכנולוגיה באופן מסחרי, או כמה יעלה להמיר את החשמל בביתכם לאנרגיה אלחוטית. ניתן לנחש שכמו פיתוחים טכנולוגיים רבים, זה יעלה הרבה בשלב ראשון, והמחיר ירד עם החדירה לציבור הרחב.

אני יורד מהחוטים?

ומה אתם אומרים? מוכנים ליום בו נוכל להיפטר מכבלי חשמל וסוללות בבית?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully