וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני המבול

דידי חנוך

7.12.2009 / 10:31

השבוע יושק האייפון בישראל. דידי חנוך מכין את המקלט האטומי ומתכונן לסערה. אבל הוא יודע שהיא תחלוף

הנה הוא בא. המכשיר ששינה את עולם הסלולר, המכשיר שהולך להציף לכם את כל כלי התקשורת, המכשיר שלא מסוגל לשמור על קישוריות סלולרית סבירה למרות שהוא אמור להיות טלפון: האייפון.

ביום חמישי (או רביעי בלילה) יושק בארץ האייפון. קראתם עליו כבר הרבה מאד, ואתם הולכים לקרוא עליו עוד. הוא מושק בשלוש המפעילות הגדולות בארץ, מה שאומר שתראו בחודש הקרוב אינספור פרסומות שלו. אם חשבתם שעד כה הוצפתם בדיבורי אייפון, כדאי שתתכוננו. זה הולך להיות שיטפון.

את דעתי בנוגע לאייפון כתבתי כאן כבר יותר מפעם אחת. יש קישור לטור שלי "לא רוצה אייפון", אבל למי שמתעצל להקליק, קבלו תקציר: הוא מוצר טכנולוגי מדהים שהוא גם טלפון גרוע, פלטפורמה שהפתיחות שלה היא פיקציה, ומיוצר על ידי חברה שהיהירות שלה דוחה בעיני.

התחזית



עכשיו ששמנו על השולחן את עמדתי האישית בנוגע לאייפון, הנה גם התחזית: הוא מכשיר נישה. הוא יישאר מכשיר נישה, והחודשים הקרובים הולכים להיות השיא שלו כאן בארץ.

יש הרבה סיבות לכך שהאייפון יישאר מכשיר נישה. אולי החשובה ביותר מביניהן היא שזה מה שאפל רוצה שהוא יהיה. יש חברות שהמשחק שלהן הוא על נתח שוק. אפל היא לא אחת מהן. אפל היא חברה שמשחקת על שולי רווח. על מכשיר פרימיום, אפשר לגבות יותר כסף יחסית לעלות הייצור. ככל שמכשיר הופך למיינסטרים, כך היכולת הזאת פוחתת.

הסיבה השניה היא שפתיחות הינה כוח מנצח. היתרונות המובנים של האייפון - ממשק, מולטימדיה, חדשנות - הולכים ונשחקים בשנה האחרונות, והחסרונות רק בולטים יותר. הקלף החשוב ביותר של האייפון הוא המפתחים, ואני לא מאמין שהם הולכים להישאר במסות הנוכחיות שלהם. בטריטוריה חדשה, מרגשת וכיפית, כולם רוצים לפתח. בחודשים הקרובים נראה גם הרבה מאד יישומים לאייפון פרי חברות ישראליות - בנוסף ליישומים הקיימים שחברות ישראליות פיתחו עוד לפני ההשקה הרשמית - אבל סימביאן הולכת להשתפר מ-א-ד כפלטפורמה למפתחים, ויש לה נתח שוק. ואנדרואיד הולכת ונהיית מערכת הפעלה סקסית יותר כל חודש. ובאופק ממתינים מאימו ואולי גרסאות עתידית ומשופרת של חלונות מובייל (אני סקפטי) ובלקברי (גם כאן, קצת סקפטי). הייתי אומר משהו על פאלם, אבל אני מתחיל לחשוש שוב שהם סוס מת בשלב זה.

בכל מקרה, למפתחים סלולריים יש יותר אופציות. ויהיו עוד. וכשהמפתחים יתחילו לעבוד גם עם הפלטפורמות האחרות, יישחק היתרון האחרון.

כיום בישראל, אייפון הוא עדיין סוג של אמירה. מי שיש לו אייפון מחזיק את המוצר הטכנולוגי המגניב של העשור. אבל ככל שהאייפון יוצף לשוק הישראלי - והוא יוצף - גם האמירה הזאת תחלוף.

בחודשים הקרובים נראה הרבה מאד אייפונים בישראל. המכשירים של אפל יכרסמו באופן מסיבי במכירות של נוקיה, סמסונג ובעיקר, כנראה, באלה של סוני אריקסון. אבל אחרי הגאות, יגיע השפל. אמרתי את זה בעבר, ואומר את זה שוב: עוד שנתיים, האייפון יהיה בדיוק במקום בו נמצא כיום המק. הוא יהיה בידיים של 5-8 אחוז מהשוק העולמי, והבעלים שלו יאהבו אותו מאד. כל השאר ישתמשו במכשירים אחרים.

  • עוד באותו נושא:
  • אייפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully