גוגל מציגה עיצוב חדש לתיבת שירות המייל Gmail. החברה הודיעה אמש (ד') כי היא החלה בהשקה איטית לעיצוב שמטרתו לחלק את התיבה שלכם ללשוניות שהוגדרו מראש, ולסנן בצורה אוטומטית את המיילים שלכם בין הלשוניות. העיצוב החדש כולל תיבת דואר עיקרית, וארבע לשוניות נוספות: עדכונים מרשתות חברתיות, עדכונים מרשימות תפוצה, פרסומות ועדכונים מפורומים. המשתמש יכול לבחור בעצמו לכמה מהקטגוריות לחלק את התיבה שלו.
העדכון, שיגיע גם לאפליקציית ג'ימייל לאנדרואיד, נועד "להחזיר את השליטה במייל" למשתמש. "אנו מקבלים הרבה סוגים שונים של מייל" כתב בבלוג הרשמי של ג'ימייל מנהל המוצר, איתמר גלעד, "כל המיילים האלה יכולים להתחרות על תשומת הלב שלנו, ולהקשות להתרכז בדברים אותם אנו צריכים לעשות. לפעמים זה מרגיש כאילו תיבות המייל שלנו שולטות בנו, במקום שאנו נשלוט בהן".
העדכון החדש מושק, כאמור, באופן הדרגתי, אך גם לפני שתראו אותו כשתכנסו לתיבת המייל, תוכלו לכפות אותו בצורה יזומה. לשם כך, תתבקשו ללחוץ על צלמית גלגל השיניים - תפריט ההגדרות של ג'ימייל, ולבחור באפשרות "הגדר דואר נכנס".