אז איך תשפיע הרכישה של פייסבוק על אפליקציית וואטסאפ שלמדנו לאהוב ולתעב? הרשת רוחשת השערות וספקולציות, אבל בפייסבוק כבר עכשיו מצהירים: וואטסאפ תמשיך לפעול באופן עצמאי, בנפרד מענקית הרשת החברתית, בדומה לאופן שבו פועלת אינסטגרם מאז שפייסבוק רכשה אותה. גם ווטסאפ הצהירה בבלוג שלה כי "עדיין תוכלו ליהנות משירותינו בתשלום סמלי, לא משנה איפה אתם או באיזה סמארטפון אתם משתמשים. ועדיין תוכלו לסמוך על כך שאף פרסומת לא תפריע לכם בזמן השיחה". זאת בהתאם למוטו הקבוע של מייסד וואטסאפ, יאן קום: "בלי פרסומות. בלי משחקים. בלי גימיקים".
פייסבוק גם היא מיישרת קו בנושא הפרסומות: אמנם הפיד שלה עצמה מפוצץ במודעות פרסומת ופוסטים ממומנים, אך לגבי וואטסאפ מארק צוקרברג הצהיר כי "אני לא חושב שמודעות פרסומת זו דרך נכונה להפיק כאן רווחים", כשהוא מעדיף לשמור על השם הנקי-מפרסומות של וואטסאפ שמושך אליו גולשים. המודל הכלכלי כרגע הוא לאפשר הורדה חינם של וואטסאפ, ולגבות סכום של 99 סנט לכל שנה נוספת.
הוויתור על הרווח מפרסומות משתלם כרגע לאנשי פייסבוק-וואטסאפ, שמעדיפים לחזק את אמינות המותג והפופולריות שלו בקרב הגולשים. מצד שני, גם אינסטגרם התחילה כאפליקציה ללא פרסומות והמשיכה לפעול בלעדיהן גם אחרי רכישתה על ידי פייסבוק - אך לפני כמה חודשים החלה לשלב פרסומות בפיד שלה. בהחלט ייתכן שבעתיד, אחרי שנפתח אמון ותלות במותג כמו שצוקרברג מתכוון, יתחילו לשנות את המודל הכלכלי והמסחרי שלו. בינתיים יש ליאן קום מספיק זמן כדי לחשוב על מוטו אחר.