מילת המפתח מערב ההשקה של מכשיר ה-Huawei Ascend P7 (אשר יקרא מעתה ווא-ווי) היא "פער". מצד אחד, האם ייסגר הפער האיכותי אל מול ספינות הדגל של מכשירי האנדרואיד שהושקו השנה, ומנגד - האם יישאר פער במחירים אשר מעמיד את וואווי עם סמארטפון מוצלח אבל זול יותר באופן יחסי עבור הצרכן.
מבחינת המפרט הטכני, רוב הפער אכן נסגר: רזולוציה של 1920 x 1080, צפיפות של 445ppi עומד בסטנדרט (סמסונג גלקסי S5, לשם השוואה, עם צפיפות של 432 פיקסלים לאינץ'); 1.8 ג'יגה RAM זה טוב אבל לא מצוין; הוצג שיפור באחסון; המכשיר עדיין דק אבל מתחמם פחות; נוספו לו פיצ'רים דוגמת מצב חסכון סוללה למקרי חירום או אנטנה חזקה יותר ואפשרות לבחור מתוך מאה ערכות נושא; המצלמה האחורית עלתה מ-8 מגה פיקסל במכשיר הישן ל-13, שזה עוד מאחורי הגלקסי והסוני אקספריה, אבל מצלמה קדמית 8 מגה פיקסל מובילה על המתחרות ומכוונת לחגיגת סלפיז.
צילום פנורמי לסלפי
המצלמות שעמדו במרכז ההשקה בפריז מגיעות עם פיצ'רים שונים שלהם מגיעים הסופרלטיבים הבאים:
מרשים צילום בתנאי תאורה נמוכים למצלמה האחורית עובד יפה ומגביר את האור בתמונה המתקבלת.
מוצלח צילום פנורמי למצלמה הקדמית ליצירת סלפים קבוצתיים: גרופיז גרופ סלפיז. על ידי הדרכה פשוטה מובנית במצלמה והרכבה עצמית של התמונה על ידי המכשיר.
חביב פטנט שבו כאשר מצלמים סלפי ומסתכלים למצלמה התמונה מציגה איך יראה המצולם פרונטלי, כלומר בלי הפזילה למעלה והצידה שנוצרת כשאנחנו מנסים להסתכל איך תצא התמונה.
מיושן אפשרויות הוספת כיתוב או ווטארמארק לתמונה, כמו גם שיוך סאונד אליה ופילטרים שונים. בדיקה שעשיתי על המכשיר האפשרויות לא נראו מרשימות, פילטרים שונים קיימים במכשירי אנדרואיד נוספים וזה לא מה שיפיל את אינסטגרם.
ומטופש שימוש במצלמה כמראה, מסגרת ורודה למסך כולל אפקט אדים המכסים אותה שניתן לנגב עם האצבע.
חה חה, איזה לוזרים אפל
זה המקום לדבר על הפרזנטציה של וואווי. מבחינת סימון קהל היעד - הם יורים לכל הכיוונים: איש העיצוב של החברה דיבר על הרמוניה עיצובית, בחירה בצבעים שמקורם מהטבע ואפשרות למסכי נעילה של תמונות אייקוניות מהעולם וכמובן, הוזכר שאפשר לקבוע תמונת מסך של הילד שלך למי שרוצה. צילומי טבע הוקרנו על המסך הגדול בפריז וכשכבר הופיעו אנשים אלו היו כאלו המתמזגים עם הנוף.
הצגת המצלמות איפשרה להבין מעט יותר על מי הקהל שהם פונים אליו. הקדמית אל הקהל הצעיר של מצלמי הסלפי, הגברת התאורה וניקוי הרעשים בצילום באור חלש הודגמה על צילום מתוך דייט, פיצ'ר הסלפי הפנורמי כבר הציג זוג נשוי - שלאחריו אופציית הצילום המהיר שנוספה למכשיר שהתייחסה לצילום רגע חולף שהילד שלך עשה. במילים אחרות - ה-p7 הוא מכשיר שיש בו משהו לכל המשפחה.
אם המסר הזה לא הודגש מספיק, עלה לבמה מנהל בחברת אורנג' העולמית, ולפני שידבר על השותפות המסחרית עם הסינים - פתח במערכון מביך שבו הוא משוחח עם הבת הנודניקית שלו שרוצה את המכשיר. זו בחירה אסטרטגית מודעת של וואווי, שהמסר שלו מכוון לשתי המתחרות הגדולות שלה אפל, ובעיקר סמסונג. כלומר, אם המפרט הטכני מאפשר להסתכל להם בעיניים מבחינת ביצועים בכמה נקודות לאורך המצגת הוזכרו המתחרים באופן ישיר. כך הובהר שהמכשיר דק יותר משל האחרים, תמונה מאייפון 5 הוצגה כדי להראות את הנחיתות שלה לעומת ה-p7, סמסונג הוזכרה כאיטית לעומת אופציית הצילום המהיר והשמות של המתחרות שוזרו בעוד כמה מקומות. זה מהלך מעט חסר קלאס, שאפשר אולי להסביר אותו כחלק מהמיתוג או מהתסכול של מי שהיא היצרנית השלישית בעולם לסלולר אבל חולשת רק על נתח שוק של 5-6 אחוז. בנוסף, הערות של הדוברים הסינים על גבול השובניזם כלפי נשים בכמה נקודות במצגת ("טבעת הבלוטות' מאפשרת לדעת איפה האישה מסתובבת", "הדוגמנית רצתה לקחת לי את המכשיר אחרי הצילומים" המנחה של הערב מודה להם על הבמה על פיצ'ר המראה למריחת שפתון ועוד) מלמדת שוואווי צריכים ללמוד עוד את תרבות השוק המערבי וגינוניו אליו הם רוצים לחדור.
לסיכום:
אם אכן עלות המכשיר בישראל תנוע סביב ה-2,000 ¤, זהו סמארטפון שיידע לעשות את מה שהאחרים עושים בפחות כסף. 500-1,000 שקל הבדל זה חסכון גדול למי שקונה מכשיר לילד שלו. עכשיו הם יצטרכו להתמודד עם המיתוג כי לא בטוח שזה מה שהילד יבקש כשיחזור מבית ספר.