על מה אתם חושבים כשאתם רואים חולצת פסים עם טלאי של מגן דוד צהוב בפינה? לפי האתר של זארה, האסוציאציה הראשונה שלכם אמורה להיות שריף אמריקאי. נניח. אבל איכשהו, הגולשים הישראלים ההמומים שנתקלו בחולצה הזאת באתר של זארה קישרו את זה עם דימוי קצת אחר.
מדובר בחולצה שנקראת "חולצת שריף מפוספסת" והיא נועדה לתינוקות ולפעוטות עד גיל 3, במחיר של 79.90 שקלים בלבד. היא מוצגת באתר הבינלאומי של זארה, כמו גם בשלוחה הישראלית שלו המיתרגמת למחירים בשקלים. התמונה שלה רצה בשעה האחרונה ברשת, כשהגולשים מביעים עליה דעות בטווח של בין שעשוע לזעזוע. מתגובות של "מה עובר עליהם?!""לא קונים יותר מזארה" ו"אין לי אפילו מושג איך להתחיל לתאר את הבושה שזארה עושים לעצמם ולכל מי שקונה בגד כזה לתינוק שלו", ועד התבדחויות כמו "משמידים עודפים!", "השריף הכי חמוד בגטו", "בין הקונים יוגרל תפוח אדמה" ו-"זארה מסייעת לכם עם ההתלבטות 'איזו מתנה לקנות להולדת הבן של החברים היהודונים שלי'".
עדכון 19:30: הפריט המדובר הוסר מהאתר של זארה.
וכמו שבדרך כלל קורה, הגולשים הזריזים כבר התחילו להכין ממים בנושא:
והנה גם מם וידיאו - לחצו לצפייה
יו"ר מרכז הארגונים של ניצולי השואה, קולט אביטל, התבטא בנושא ואמר: "מעבר לחוסר הטעם, מדובר בחוסר הרגישות משווע כלפי העם היהודי בכלל וניצולי השואה בפרט ואנו מצפים מהחברה לסיר לאלתר את הדגם הפוגעני מקו מוצריה, הן בחנויות והן באתר". רוני קלינסקי, מנכ"ל הקרן לרווחת נפגעי השואה, הוציא גם הוא הודעה לפיה "יותר מדי פעמים אנחנו עדים לחוסר רגישות מופגן בשימוש שנעשה בסמלי השואה. אנו מקווים שבעתיד הרגישות לנושאים אלו ולניצולים עצמם תהיה מובנת מאליה ולא תדרוש מחאה ציבורית."
מצוות האתר של זארה בספרד נמסר בתגובה: "החולצה המדוברת כבר לא נמכרת בחנויות שלנו. העיצוב של החולצה נעשה בהשראת סמל הכוכב של דמויות השריף בסרטי מערבונים קלאסיים, כפי שצויין בעמוד המוצר שלה. התנצלנו על כך בפני לקוחותינו".
מזארה ישראל נמסר בתגובה: ""הפריט המדובר מקולקציית ' Cowboy Collection' לתינוקות עוצב בהשראת דמות השריף מסרטי המערב הפרוע. בפריט זה ניתן לראות כי על הכוכב מצוינת המילה 'שריף'. עם זאת, אנו יכולים להבין את הרגישות, ההקשר והקונוטציה שנוצרה. הפריט אינו קיים בארץ, ומיד כשהתברר העניין הוחלט להסירו ממדפי המכירה בכל העולם ולהשמידו.
אנו מביעים את התנצלותנו הכנה אם כתוצאה מכך פגענו ברגשות לקוחותינו".