Autotalks
הוקמה ב-2008 על ידי ניר ששון המשמש בתפקיד המנכ?ל ואון הרן בתפקיד ה-CTO. החברה ממוקמת בפארק תעשיות כפר נטר.
במשפט אחד - מה הם עושים?
החברה מפתחת רכיבים לתקשורת בין רכבים (vehicle to vehicle) ובין רכבים לאתר (vehicle to infrastructure) לאפליקציות של בטיחות נהיגה ברכב.
בשביל מה צריך את זה?
"בעולם קיים טרנד חזק של שימוש בסנסורים ברכב לאיבחון של סכנת התנגשות", מסרו לנו מ-Autotalks, "רוב הסנסורים, כמו מצלמה או רדאר, מאפשרים לאבחן סיכונים בטווח הראיה, כמו בלימת חירום של רכב לפנינו. מעין עיניים אנושיות נוספות אך עירניות יותר מהנהג הממוצע. אנחנו למעשה הוספנו אוזניים לרכב. היכולת לאבחן סכנות שאינן בטווח הראיה מאפשר לתת לנהג זמן להתמודד עם האירוע לפני שהופך לאירוע חירום".
מה אתם מחדשים לעומת אחרים בשוק?
"Autotalks היא חברת הרכיבים המובילה בשוק והיחידה כיום המספקת פתרון חומרה ותוכנה מלא האפשר ליצרן הרכבים להריץ את אפליקציית הבטיחות באופן מלא, אמין וברמות מחירים המאפשרות הטמעה בכל רכב חדש. החברה תספק רכיבים למערכות שיוטמעו ברכבים כבר ב- 2016".
ומה בעתיד?
"החברה מתכננת להיות דומיננטית בשוק תוך הטמעה של מערכות הדור הראשון שפיתחה עם יצרני הרכבים המובילים בעולם. החברה החלה כבר בפיתוח של הדור השני של הרכיבים שישפר את הביצועים, המחיר, הגודל של המערכת ויאפשר הטמעה במיליוני רכבים שעתידים להכיל את הטכנולוגיה" .
יש חשיבות לכך שהחברה ישראלית?
"אנחנו גם גאים שכחברה ישראלית אנחנו יכולים לא רק ליצור ביזנס טוב ורווחי אלא גם לשנות את העולם בו אנחנו חיים. בעוד עשרים שנה כשהילדים שלנו ישבו עם ילדיהם ברכב העתידי ויספרו להם איך סבא וסבתא נסעו במכוניות של פעם הם בטח יצחקו. המערכות שאנחנו יוצרים יביאו ליצירת דור חדש של מכוניות כמו הרכב האוטונומי העתידי שכולם חולמים עליו".
את מי מעולם הטכנולוגיה הייתם רוצים לארח בסוכה שלכם?
"את מנכ?ל יצרן הרכבים הראשון שמטמיע את הרכיבים שלנו. את השם לא נוכל לומר...."
Magisto
הוקמה בשנת 2010 על ידי ד?ר אורן בוימן וד?ר אלכס רב-אחא. המשרד הראשי של החברה נמצא בישראל בנס ציונה.
במשפט אחד - מה הם עושים?
מספקים טכנולוגיה לניתוח ועריכה אוטומטית של וידאו ותמונות, שבוחרת באופן אוטומטי את הקטעים המיטביים מתוך תצלומים וסרטים ומרכיבה אותם לכדי סיפור מסוגנן.
בשביל מה צריך את זה?
"המטרה היא לאפשר לאנשים לחלוק את הסיפורים האישים ואת החוויות שלהם עם האנשים הקרובים להם", אמרו לנו ב-MAGISTO, "הצורך הוא אדיר כיוון שכמות המדיה הצולמת גדל בקצבים מטורפים ורוב רובה של המדיה הזה נותר חסר תועלת ולעולם לא משותף או אפילו נצפה על ידי אף אחד".
איך זה התחיל?
"החברה הוקמה תוך כדי ניסיון של המייסד, אורן בוימן, לערוך סרט להולדת ביתו הראשונה - כשהוא הבין שאין שום פיתרון עריכת וידאו היום שמסוגל לתת מענה אמיתי למשתמשים הרגילים. שבועיים של עבודת עריכה על קליפ של 2 דקות הביאו אותו למסקנה שהידע שלו ושלו חבריו בראיה ממוחשבת (computer vision) יכול להיות הפיתרון האוטומטי לבעיה זו. הטכנולוגיה אומצה בזרועות פתוחות על ידי צרכני הקצה ו- 3 מיליון המשתמשים בינואר 2013 גדלו בקצב מסחרר ל-45 מיליון משתמשים ברחבי העולם תוך קצת יותר משנה".
מה אתם מחדשים לעומת אחרים בשוק?
"מג?יסטו משתמשתבבינה מלאכותית וממשק משתמש קל וידידותי כדי לערוך סרטים ביתיים ותמונות לסרטונים מושכים וערוכים באופן מקצועי. אבל מעל הכול, היכולת של מג?יסטו להבין מה קורה בוידאו ובתמונות ו"להזריק" להן רגשות שיתעוררו אצל הצופה, בעזרת השילוב בין ההפקה הקריאטיבית לעריכה שמספרת סיפור".
יש חשיבות לכך שהחברה ישראלית?
"האנשים שבחברה מהווים קבוצה איכותית כמוה קשה יהיה למצוא באף מקום בעולם, כולל בוואלי. זה אולי חלק מהישראליות והמוח היהודי (קלישאתי ככל שיישמע) אבל זה גם קשור במוסדות המעולים שעוזרים להכשיר את האנשים האלו (מכון וויצמן, האוניברסיטה העברית) ואפילו הצבא ביחידות כמו 8200 ונוספות. אנו גאים להיות חלק מתעשיית הסטארטאפים הישראלית ולספר בכל העולם שמג?יסטו המצליחה היא בעצם חברה קטנה מנס ציונה".
את מי מעולם הטכנולוגיה הייתם רוצים לארח בסוכה שלכם?
"שאלה מאוד קשה. אם סטיב ג?ובס היה איתנו אז ללא שום ספק הוא היה התשובה הראשונה. אבל לצערנו הוא לא, ולכן היינו מזמינים את איילון מוסק (מייסד טסלה ועוד עשרות פטנטים ומיזמים שאפתניים ביותר) מהזירה הטכנולוגית ואת מרטין סקורסזה מהזירה הקולנועית, שיעזור לנו להפיק את מאות מליוני הזכרונות של המשתמשים שלנו ולהמשיך לרגש אותם".
OutBrain
הוקמה בשנת 2006 על ידי ירון גלאי ואורי להב. הנהלת החברה ממוקמת בניו יורק והמטה האירופאי בלונדון, ומרכז הפיתוח של אאוטבריין נמצא בנתניה.
במשפט אחד - מה הם עושים?
החברה המציאה ופיתחה את תחום גילוי והמלצות התוכן לקוראים באינטרנט, באמצעות הפנייה למספר המלצות על כתבות נוספות שעשויות לעניין אותם ובאמצעות כלים אנליטים שהיא נותנת בידיי עורכי החדשות.
בשביל מה צריך את זה?
"באינטרנט קיים הרבה תוכן, והאתגר הוא להפגיש בין הקורא לבין התוכן שרלוונטי לו", מסבירים באאוטברן, "החזון שלנו הוא לאפשר חוויית משתמש הדומה לדפדוף במגזין. בהתאם לכך בנינו פלטפורמה המתבססת על צרכיהם של הקוראים, אתרי התוכן והמותגים. לקוראים אנו מספקים את הצורך למצוא תוכן טוב ואקטואלי באופן אישי, כך שלכל קורא מונגש התוכן שמתאים לו".
מה אתם מחדשים לעומת אחרים בשוק?
"אאוטבריין המציאה ועומדת בחזית הקטגוריה של גילוי תוכן (Content Discovery) באינטרנט והשפיעה בשבע שנות קיומה באופן משמעותי על עולם העתונות הדיגיטאלית. אנו עוזרים לאתרי תוכן לשגשג הן מצד התוכן, באמצעות כלי ניתוח מתקדמים העוזרים להפוך את העתונות למדעית יותר, והן מצד הפרסום, באמצעות כלים לגילוי תוכן העוזרים לאתרים הגדולים באינטרנט לשפר את המוניטיזציה שלהם".
יש חשיבות לכך שהחברה ישראלית?
"ישראל היא חלק בלתי נפרד מהחברה ולצד הבינלאומיות שלה, בחברה מועסקים ישראלים רבים גם במשרדינו בעולם. ההייטק הישראלי, שמשפיע הרבה מעבר לישראל ושמייצר רעיונות ומוצרים חדשניים הוא מקור גאווה לאאוטבריין. אנו גאים להיות חלק ולסייע בהובלת הרוח היזמית הכל כך מיוחדת של ישראל".
את מי מעולם הטכנולוגיה הייתם רוצים לארח בסוכה שלכם?
"את כריסטופר קולומבוס, אשר גילה בעת הפלגתו הראשונה מערבה את יבשת אמריקה. נחישותו להפליג אל הלא נודע גילתה לאירופה בעת ההיא את ה'עולם החדש', ובכך פתחה פרק חדש בהיסטוריה של העולם וחוללה שינויים מרחיקי לכת בשתי היבשות.
IronSource
הוקמה בשנת 2010 על ידי תומר בר זיו ומשרדיה ממוקמים בתל אביב.
במשפט אחד - מה הם עושים?
איירון סורס פיתחה טכנולוגיה שנועדה לסייע למפתחים להפיץ את האפליקציות שלהם בכל הפלטפורמות ולהפוך אותן לרווחיות.
בשביל מה צריך את זה?
"בשוק הרווי של היום, קשה לאפליקציות תוכנה לבלוט בתוך כל הרעש מסביב ולהצליח", אומרים באיירון סורס, "אנחנו מקדמים אותן אל המשתמשים המתאימים, כדי שיותקנו באופן המתאים. בעולם של אפליקציות חינמיות, אנחנו נותנים למפתחים אמצעים אפקטיביים להפקת רווחים - מבלי שיפגעו בחוויית המשתמש".
מה אתם מחדשים לעומת אחרים בשוק?
"איירון סורס ייחודית בגישה מקיפה של הפצה דיגיטלית. אנחנו לא מספקים פתרונות רק לדסקטופ, או לרשת, או למובייל או ל-iOS או לאנדרואיד. אנחנו מציעים דרך לאחד למשתמש את כל הפלטפורמות והמכשירים הללו. קידום באמצעות הצלבת פלטפורמות ודרכי הפצה הוא העתיד של התעשייה, ולנו יש שנים של ניסיון בתחום".
מה התכניות לעתיד?
"כרגע כל האופציות על השולחן, אבל הפוקוס שלנו הוא עדיין לחזק את החברה ולהמשיך גדול בקצב".
יש חשיבות לכך שהחברה ישראלית?
"אנחנו חברה ישראלית וזה חלק מהותי בדי.אן.איי שלנו, אבל המטרה של החברה היא לא להישאר ישראלית - את זה תמיד יהיה לנו - המטרה היא להמשיך להתפתח ולהוביל את השוק העולמי".
את מי מעולם הטכנולוגיה הייתם רוצים לארח בסוכה שלכם?
"את מאריסה מאייר".
Fiverr
האתר הוקם בשנת 2009 על ידי מיכה קאופמן ושי וינינגר, ומשרדי החברה יושבים בתל אביב.
במשפט אחד - מה הם עושים?
פייבר היא זירת המסחר הגדולה בעולם לשירותים מקצועיים וקריאטיביים.
בשביל מה צריך את זה?
"חקרנו אתרי פרילנסרים אחרים", מסרו מ-Fiverr, "וגילינו כי הם למעשה נותנים שירותי כוח אדם על פי מודלים מסורתיים, המאפשרים ללקוחותיהם גישה לפרילנסרים וכלים לניהול זמן לפרילנסרים. לקונה מן השורה, התהליך של מציאת הפרילנסר הנכון וניהול מו"מ על המחיר הוא תהליך ממושך ומורכב. הוא מתאים יותר לארגונים גדולים המחפשים תחליף לשירותי אאוטסורסינג.
"ראינו הזדמנות לבנות פלטפורמה שבה אנשים יוכלו לקבל גישה מיידית למליוני שירותים (Gigs) מאנשים שאוהבים את מה שהם עושים. רצינו ליצור תהליך הזמנת שירות קל כמו הזמנת ספר באמזון. לגלוש, לחפש ולקנות. המפתח לפישוט השירות היה לבטל את אפשרות ניהול המו"מ על המחיר ולתת לאנשים את האפשרות לקנות ולמכור בלחיצת כפתור. כיום אנשים בכל העולם משתמשים בפייבר כדי לשפר את העסק שלהם, לפעול במסגרת תקציב ולהשלים משימות בקצב מהיר".
מה אתם מחדשים לעומת אחרים בשוק?
"פייבר היא לא רק זירת מסחר. אנחנו קהילה דינאמית. כשעתיד שוק העבודה נשלט יותר ויותר בידי פרילנסרים, בעולם בו יזמים רבים עובדים מהבית ולעתים מרגישים מבודדים, אנחנו הופכים לבית לפרילנסרים, למקום מפגש המספק הזדמנות, תמיכה וכלים הדרושים להם בכדי להפוך את כישוריהם למכירות".
יש חשיבות לכך שהחברה ישראלית?
"אנו גאים להיות מחלוצי ה- Consumer Web בישראל. עד לפני שנים מועטות ישראל היתה ידועה בהצלחה והידע הטכנולוגי המעמיק שהיא מספקת - אך לא בהבנת צרכנים. אנחנו מגדלים כאן דור חדש של אנשי פיתוח, מוצר ושיווק שמבינים בהתנהגות צרכנית, וממשק משתמש ואנו מקווים שבעתיד יקומו כאן הרבה חברות מובילות גם בתחום הצרכני. זה היי טק כחול לבן בעינינו, לייצר חדשנות".
את מי מעולם הטכנולוגיה הייתם רוצים לארח בסוכה שלכם?
"היינו שמחים לארח את ג'ף ויינר, מנכ"ל לינקדאין. אנחנו חושבים שלשתי החברות יש הרבה במשותף מבחינת החזון. שתי החברות ייצרו הזדמנויות עסקיות עבור המשתמשים שלהן למרות שהן מתופעלות במודל שונה לחלוטין (לינקאין כאוסף פרופילים מקצועיים ואנחנו כזירת מסחר) ואנחנו בטוחים כי יהיו לנו הרבה נושאים לשיחה".