מה עושים כאשר סופה משתוללת על ניו-יורק וכדי לתעד אותה כראוי נדרש סיקור מיידי וזריז? משתמשים באינסטגרם. כך לפחות החליטה קירה פולק, מנהלת מחלקת הצילום של המגזין הנודע Time, שעם פרוץ הוריקן סנדי כינסה חמישה צלמים חובבים מאיזור האסון ונתנה להם גישה לפיד האינסטגרם הרשמי של המגזין.
"שימוש באינסטגרם לכסות חדשות מתפרצות היה ניסוי מבחינתי, כזה שהונע מצורך. פשוט חשבנו שזו הולכת להיות הדרך המהירה ביותר לכסות את האירוע, וההמסלול הישיר ביותר לכך", אמרה פולק למגזין 'פורבס'. "זה לא היה בגלל שאינסטגרם זה טרנד, אלא כי רצינו להביא את התמונות לקוראים שלנו במהירות האפשרית".
התוצאה: אוסף תמונות שלדברי המגזין הוא אחת הגלריות הפופלריות ביותר שפורסמו בשמו. 13% מהתנועה לאתר הטיים נוצרה על ידי גולשים לגלריית ההוריקן - נתון שהביא את האתר ליום הרביעי העמוס ביותר בתולדותיו. לחשבון האינסטגרם של הטיים נוספו 12,000 גולשים ב-48 שעות.
הניסוי לא נשאר רק בתחומי הדיגיטל - בטיים בחרו את אחת מתמונות 'צלמי האייפון' - בנג'מין לווי - כתמונת השער של המגזין המודפס. תמונה זו דווקא לא צולמה בעזרת אינסטגרם אלא בעזרת האפליקציה המתחרה 'היפסטמטיק'. "במשך שנים עבדתי עם מצלמות דיגיטליות מגושמות, תמיד נאלץ לחשוב על עניינים טכניים ולערוך במחשב לאחר הצילום. בשנים האחרונות גיליתי שהאייפון שלי מאפשר לי לצלם מבלי להרגיש שאני עובד. זו חוויה משחררת", כתב לווי בבלוג הטמבלר שלו.